صبح روز گذشته انفجار مهیبی در مجاورت سفارت ایتالیا در قاهره رخ داد که به گزارش منابع خبری به انهدام بخش‌هایی از این ساختمان انجامید. پایگاه خبری دولتی منا اعلام کرد: انفجار یک خودروی بمبگذاری شده عامل این حادثه بوده است. منابع پزشکی نیز گفتند تا این لحظه بر اثر این انفجار یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به‌عهده نگرفته است. با توجه به درگیری‌های چند روز اخیر نیروهای ارتش با نیروهای داعش در منطقه سینا شمالی، احتمال دارد این حمله نیز توسط آنها انجام شده باشد.
کد خبر: ۸۱۶۰۳۰

به دنبال این حادثه، پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا در پیامی در توییتر با بیان این‌که آسیبی به ایتالیایی‌ها نرسیده است، گفت: چنین اقداماتی به هیچ وجه رم را نمی‌ترساند و این کشور بر مواضع خود در مقابله با تروریسم پافشاری می‌کند. کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز با حضور در محل حادثه، عکس‌هایی از آن را منتشر کردند که دود غلیظی را در نزدیکی محل حادثه نشان می‌داد.

در این میان گزارش شده چهار خبرنگار خارجی که برای پوشش خبری به محل حادثه رفته بودند، توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند. این انفجار به قدری شدید بود که باعث ترکیدن لوله‌های آب شد و در عرض چند دقیقه آب زیادی در محل حادثه جمع شد. سفارت ایتالیا در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های قاهره قرار دارد و حتی چند ساعت پس از مراسم سحر در ماه رمضان، همچنان پرتردد است.

در خبر دیگری مربوط به مصر اعلام شد وزارت خارجه مصر پس از ترجمه دلایل صدور حکم اعدام محمد مرسی به زبان انگلیسی، از سفرای خود در کشورهای مختلف خواسته است دلایل صدور این حکم را برای مردم کشورهای مقیم شرح دهند. در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه مصر آمده است: این اقدام در چارچوب تلاش‌های مستمر وزارت خارجه برای شرح «حقیقت اوضاع» در مصر است و در همین راستا، این دلایل طبق اعلام دادگاه کیفری قاهره به زبان انگلیسی ترجمه شده است. بیم آن می‌رود که این اقدام زمینه‌سازی دولت تحت کنترل نظامیان برای اجرای ده‌ها حکم اعدام باشد که علیه رهبران و اعضای اخوان‌المسلمین صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها