شورای کتاب کودک هوشنگ مرادی‌کرمانی را در بخش نویسندگی و پژمان رحیمی‌زاده را در بخش تصویرگری نامزد دریافت جایزه یادبود آسترید لیندگرن ٢٠١۶ کرد.
کد خبر: ۸۱۶۰۲۲

به گزارش ایسنا، هوشنگ مرادی‌کرمانی برای سومین‌ بار از سوی شورای کتاب کودک برای دریافت این جایزه معرفی می‌شود. او در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نیز از سوی شورای کتاب کودک به سبب آنچه «قلم روان و توانایی‌های منحصربه‌فردش» خوانده شد، نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن بوده است.

او همچنین در سال ۱۹۹۲ از طرف شورای کتاب کودک ایران نامزد دریافت جایزه هانس کریستین آندرسن شد و به سبب پرداختن به زندگی کودکان محروم، از سوی داوران تشویق شد. از آثار مرادی‌کرمانی می‌توان به «قصه‌های مجید»، «چکمه»، «داستان آن حفره»، «مشت بر پوست»، «تنور»، «مهمان مامان»، «مربای شیرین»، «لبخند انار»، «مثل ماه شب چهارده»، «نه تر و نه خشک»، «شما که غریبه نیستید»، «تیک تاک» و نمایشنامه‌های «کبوتر توی کوزه» و «پهلوان و جراح» اشاره کرد.

داستان‌های او به زبان‌های گوناگون از جمله فرانسوی، انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، هندی و... ترجمه و از روی برخی از آنها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ساخته شده است.

پژمان‌ رحیمی‌زاده نیز بیش از ۶۵ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان تصویرگری کرده است. قدرت در روایتگری تصاویر، تلاش در خلق آثار با استفاده از نمادها و نشانه‌های فرهنگ ایرانی، تلاش در هماهنگی میان گونه متون با سبک و شیوه تصویرگری به شکلی هنرمندانه، برخوردی خلاقانه در بازنمایی متن‌ با تکنیک‌های جذاب و طراحی‌ها و ترکیب‌بندی‌های قدرتمند، رسیدن به سبک تصویرگری شخصی که قابل بازشناسی است، از ویژگی‌های آثار اوست.

پژمان رحیمی‌زاده همچنین به عنوان نامزد ایرانی بخش تصویرگری جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۶ برگزیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها