شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۸۱۵۸۱۶
باز هم یک فتوای عجیب شیخ الازهر

خیز دبیر کل برای حمایت از گروه های تکفیری

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:دبیرکل سازمان ملل، یک خیز دیگر برای حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریست‌هائی که سوریه را به آشوب کشیده‌اند برداشته و خواستار پایان حمایت حزب‌الله لبنان از دولت سوریه شد. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بان کی مون، در گزارشی به اعضای شورای امنیت نسبت به سرانجام ادامه مشارکت حزب‌الله لبنان در جنگ سوریه و مالکیت سلاح توسط این حزب خارج از سلطه دولت هشدار داد و از تمامی طرف‌های لبنانی خواست از مشارکت در جنگ سوریه کناره‌گیری کرده و به سیاست «خویشتنداری» و اصول بیانیه «بعبدا» که از سوی بیروت اعلام شده پایبند باشند. در این گزارش همچنین بر اهمیت برگزاری مذاکرات ملی پس از انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان به منظور حل مسائل ملی به ویژه حزب‌الله تاکید و به ادامه نقض حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل که به منزله نقض حاکمیت لبنان است، اشاره شده است. دبیرکل سازمان ملل چون می‌داند حمایت حزب‌الله لبنان از دولت سوریه عامل مهمی در ناکامی گروه‌های تکفیری و تروریستی است، درصدد جلوگیری از همراهی حزب‌الله با دولت سوریه بر آمده است.

باز هم یک فتوای عجیب شیخ الازهر

جمهوری اسلامی نوشت:باز هم فتوای عجیب از یک شیخ الازهر! دکتر «عطیه لاشین» استاد فقه و حقوق دانشگاه الازهر، می‌گوید:‌ هر روزه‌داری که ساعت‌هائی از روز را به خواب بگذراند، گناهکار محسوب می‌شود و بهتر است روزه خود را افطار کند. به گزارش پایگاه البوابه نیوز، وی با تاکید بر این که انسان باید روزهای ماه رمضان را به روزه و شب‌ها را به عبادت اختصاص دهد، گفت: «در غیر این صورت روزه‌اش کامل نخواهد بود و حق‌الله را زیر پا گذاشته است، زیرا روزه گرفتن نوعی حق‌الله محسوب می‌شود.» اعتقاد مردم مصر با این قبیل فتواهای خارج از ضوابط شرعی و عقلی، نسبت به شیوخ الازهر، ضعیف شده است.

اختلاف طبقاتی در جهان بیداد می‌کند

روزنامه جمهوری اسلامی آورده:مرکز اطلاعات سازمان ملل در گزارشی تحت عنوان «گذر از آرمان‌های توسعه هزاره به دستور کار توسعه پس از 2015» اعلام کرد: درحال حاضر حدود 825 میلیون نفر از مردم جهان در فقر شدید زندگی می‌کنند و 800 میلیون نفر از گرسنگی رنج می‌برند. این گزارش می‌افزاید: ریشه کن کردن فقر و گرسنگی در هسته دستور کار توسعه پس از 2015 باقی مانده است. محو فقر شدید و گرسنگی باقی مانده، بسیار مشکل خواهد بود. بسیاری از افرادی که بیشترین رنج را می‌برند، از دسترسی به مدارس خوب، مراقبت‌های بهداشتی، برق، آب سالم و دیگر خدمات حیاتی برای بسیاری از مردم محروم هستند و در اغلب موارد براساس وضعیت اجتماعی – اقتصادی، جنسیت، قومیت و یا جغرافیا تعیین می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد سازمان ملل در انجام وظایف خود موفق نبوده و اختلاف طبقاتی در جهان همچنان بیداد می‌کند.

وال استریت ژورنال: از نگاه ایران آمریکا امپریالیست سرخورده است

روزنامه کیهان در ستون ویژه نوشت:عضو شورای روابط خارجی آمریکا می‌گوید ایالات متحده از نظر ایران یک امپراتوری سرخورده و نیازمند مذاکره و توافق است.

«ری تکیه» در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: ایران و آمریکا برای دستیابی به آنچه می‌تواند یکی از مسامحه‌آمیزترین توافق‌های کنترل تسلیحات در طول تاریخ باشد، تلاش می‌کنند. امضای توافق هسته‌ای با یک کشور به معنی پذیرش این مسئله است که می‌توان روی آن کشور به عنوان یک طرف مسئولیت‌پذیر حساب کرد. در چارچوب توافقی که اکنون در دست بررسی است، پیش‌بینی شده که زیرساخت‌های هسته‌ای عظیم جمهوری اسلامی که با گذشت زمان احتمال ارتقای آنها هم از لحاظ وسعت و هم از لحاظ پیچیدگی وجود دارد، بر سر جای خود باقی خواهند ماند.

تکیه افزود: در حقیقت دولت اوباما با امضای این توافق تضمین می‌کند که حکومت مذهبی ایران از صلاحیت لازم برای استفاده از فن‌آوری‌های هسته‌ای برخوردار است و می‌تواند دارای برنامه‌ای باشد که به تدریج تا سطح صنعتی گسترش خواهد یافت. این‌گونه است که یک توافق هسته‌ای نه تنها به برنامه هسته‌ای ایران مشروعیت می‌بخشد، بلکه این پیام را برای کشورهای دیگر منطقه به همراه دارد که از نظر آمریکا ایران قدرتی محسوب می‌شود که باید به ادعاهای آن توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: برخلاف آمریکا حکومت‌های انقلابی که وارد توافقات هسته‌ای می‌شوند به دنبال تثبیت قدرت خود هستند. در روزهای طلایی کنترل تسلیحات در دهه 1970 اتحاد جماهیر شوروی یکی از تهاجمی‌ترین سیاست‌های خارجی خود را به کار بست.

تکیه در ادامه نوشت: اکنون از نظر جمهوری اسلامی، آمریکا یک کشور امپریالیستی سرخورده است که می‌خواهد از میراث عرب خود رهایی یابد. بخشی از شعار آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران این است که قدرت آمریکا که درگیر مشکلات داخلی خود می‌باشد، در حال زوال است. به گفته وی این آمریکا است که به توافق نیاز دارد تا بتواند راه را برای خروج خود از منطقه خاورمیانه [ غرب آسیا ] هموار کند.

فتنه‌گران همسو با اسرائیل دیگر در روز قدس آفتابی نمی‌شوند

کیهان نوشت:فتنه‌گران مدعی ناراحتی از اسرائیل، امسال هم در راهپیمایی روز قدس حاضر نشدند.

فتنه‌گران 6 سال پیش با حاشیه‌سازی در راهپیمایی روز قدس (27 شهریور88)، شعار وزارت خارجه اسرائیل را مبنی بر «نه غزه نه لبنان» تکرار کردند. آنها در حالی که مشغول روزه‌خواری و سیگار کشیدن و... بودند، چنان صهیونیست‌ها را سر ذوق‌ آوردند که شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو گفتند جنبش سبز سرمایه بزرگ اسرائیل است و جنگ با ایران از داخل مرزهای این کشور آغاز می‌شود.

اما چند سال بعد وقتی ماجرای تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای پیش آمد حامیان رسانه‌ای و سیاسی فتنه 88 بالاتفاق مدعی شدند آمریکا طرف میانه‌رو مذاکرات است و این اسرائیل تندرو است که هم در وضع تحریم‌ها نقش داشته و هم مخالف سرسخت برداشته شدن تحریم‌هاست.

طیف یاد شده شامل سران مجمع روحانیون، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین (انقلاب) و دیگر افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی اگر بر سر ادعا یاد شده صداقت داشتند، اینک باید علیه رژیم صهیونیستی به خیابان می‌آمدند اما هیچ یک از این عناصر به دلایل روشن در روز قدس امسال نیز به سیاق چند سال اخیر آفتابی نشدند.

تنها محمدرضا عارف در راهپیمایی روز قدس حضور داشت که او هم به عنوان اصلاح‌طلب تقلبی و مدعی از سوی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی معرفی شده است.

یادآور می‌شود در راهپیمایی روز گذشته برخی دولتمردان نظیر روحانی، جهانگیری، شریعتمداری، آخوندی حضور داشتند و همراه امواج توفنده ضد صهیونیستی ملت ایران بودند.

اعتراض به این حرمت‌شکنی دفاع از لباس روحانیت است

کیهان آورده:یک سایت حامی هاشمی می‌گوید جریان روحانیت به جای نقد علنی اظهارات وی، به فکر حفظ حرمت این لباس باشد و از روی منبر با هاشمی حرف نزند.

خبر آن‌لاین با اشاره به انتقاد آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان نسبت به سخنان هاشمی نوشت: 6-7 سال است عده‌ای هر روز یک دور تسبیح به هاشمی فحش می‌دهند. بدهند. مهم نیست. مهم آن است که علمای بزرگی که با جماعت عصبانی همراه می‌شوند، و قطعاً عده و توان‌شان بسیار بالاست، چرا جمع نشدند و نمی‌شوند تا بروند پیش هاشمی و با او حرف بزنند و انتقادهای‌شان را نه از روی منبر فلان مسجد یا بلندگوی بهمان خبرگزاری، که رو در رو بگویند؟ یا قانع شوند یا قانعش کنند و در هر حال نگذارند، حرمت روحانیت از بین برود؟

ظاهراً اشاره خبر آن‌لاین به مصاحبه اخیر هاشمی با روزنامه انگلیسی گاردین است که در آنجا مدعی شده به واسطه مذاکره با آمریکا تابو شکست و تأسیس سفارت آمریکا در ایران نیز بعید نیست!

معلوم نیست چرا باید اظهارات آقای هاشمی در مصاحبه با رسانه‌های بیگانه منتشر شود و سپس خبرگزاری‌ها و رسانه‌های همسو نیز آن را ترویج کنند اما در مقابل علما و روحانیون منتقد، به صورت در گوشی به هاشمی بگویند که مواضع وی، در تعارض صریح بامواضع امام و رهبری و خطوط قرمز انقلاب اسلامی است؟ به تعبیر دیگر می‌توان گفت اعتراض علما و روحانیون به مواضع تجدیدنظرطلبانه‌ای نظیر دفاع از بازگشایی سفارت آمریکا، بهترین دفاع از لباس روحانیت است.

یادآور می‌شود سفارت آمریکا کانون جاسوسی و توطئه‌گری و طراحی جنایت علیه ملت ایران در قبل و بعد از انقلاب بود و به همین دلیل لانه جاسوسی لقب گرفت. حضرت امام فتح جاسوسخانه آمریکا را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول دانستند.

این نکته نیز شایان ذکر است نتیجه اظهار اشتیاق زایدالوصف امثال آقای هاشمی به رابطه با آمریکا، ایجاد سوء تفاهم در طرف مقابل و موجب سخت‌تر شدن مواضع آنها در مذاکرات است که نمونه اخیر آن را در وین می‌توان مشاهده کرد. وقتی آمریکا پس از آن همه جنایت و تعدی و باج‌خواهی در مذاکرات، همچنان مشاهده می‌کند که عده‌ای مذاکره با آمریکا را تابوشکنی می‌دانند و بازگشایی سفارت او را انتظار می‌کشند، آیا نباید طلبکارانه‌تر برخورد کند؟ بنابراین رفتار امثال آقای هاشمی همچنان که عبور از انقلاب است، لطمه اساسی بر منافع ملی نیز هست.

در پی حذف تحریم‌ها هستید یا رابطه به هر قیمت با آمریکا؟!

کیهان نوشت:«قرائن مختلف نشان می‌دهد ظاهراً هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای برای برخی طیف‌ها رفع تحریم و... نیست، و اگر کسی هنوز تصور کند قرار است در نهایت تحریم‌ها پایان یابد اساساً درک درستی از ماجرا ندارد و به زبان عامیانه‌تر «سرکار» است، بلکه هدف اصلی در سطح کلان‌تری تعریف شده و آن نهایت عادی‌سازی رابطه با آمریکاست.»

رجانیوز در تحلیلی نوشت: در این بین قرار است پرونده هسته‌ای اولین برگ اعتمادساز باشد تا اعتماد آمریکا به ما جلب شود تا به واسطه آن بشود این رابطه را تا جای ممکن گسترش و افزایش داد. آقای روحانی در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها گفته است: «امروز 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دیگر دوران احساسات سپری شده و باید واقعیات را تبیین کنیم تا جامعه ما بداند که در دنیا چه خبر است و چگونه باید با دنیا تعامل کنیم.»

همزمان هاشمی رفسنجانی هم در گفت‌وگو با گاردین اعلام کرده است: «مذاکرات هسته‌ای تابوی گفت‌وگوی رو در رو با آمریکا را شکسته و توافق می‌تواند گامی بزرگ رو به جلو باشد و بازگشایی سفارت آمریکا در ایران، غیر ممکن نیست اما این مسئله به رفتار طرفین بستگی دارد.»

این جملات را بگذارید کنار سخنان رئیس جمهور در هشتم اردیبهشت ماه 94 که در جمع کارگران گفت: «بعضی فکر می‌کنند در ماجرای مذاکرات هسته‌ای، دولت تنها دنبال این است که یک معضل به نام پرونده هسته‌ای را حل کند. پرونده هسته‌ای و حل آن اولین گام برای حل معضلات اساسی است.» هم‌چنین یادداشت پرمعنای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر روحانی در فروردین ماه سال جاری را نیز نباید فراموش کرد که نوشت: «به نظر من ارزش آغاز تعامل ایران و آمریکا، بیش از موضوع هسته‌ای است؛ آن را آسان از دست ندهیم.» یک هفته قبل از او هم در 14 فروردین 94 روحانی در سخنانی خطاب به مردم که از شبکه خبر سیما به طور زنده پخش شد، اظهار داشت: «بحث ما فقط هسته‌ای نیست، این نیست که ما امروز موضوعی به نام هسته‌ای داریم و می‌خواهیم با دنیا مذاکره کنیم و این موضوع تمام شود، این پله اول برای رسیدن به بام تعامل سازنده با جهان است.» روحانی 28 شهریور 93 در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیز گفته بود: «به هر حال این عدم رابطه و شرایط ایران و آمریکا تا قیامت که نخواهد بود. به هر حال زمانی در یک شرایط مناسبی، در دوره این دولت یا دولت بعدی و یا بعد از آن، مسئله ایران و آمریکا حل خواهد شد.»

و البته پیش از همه اینها نیز هاشمی رفسنجانی بلافاصله بعد از توافق ژنو در 5 آذر 92 در گفت‌وگو با فایننشال تایمز در پاسخ به این سؤال که «اینکه می‌گویید توافق ژنو خط شکنی بود، در واقع منظورتان شکستن ساختار تحریم‌ها بوده یا صحبت کردن با آمریکایی‌ها؟» پاسخ می‌دهد: «یک قسمتش همین جا بود. چون مذاکره با آمریکا یک تابو بود و این تابو آسان نمی‌شکست و بدون آمریکا هم نمی‌شد این کار پیش برود...»

لذا با استناد به این سخنان پر تکرار ساده‌انگارانه است اگر هنوز هم کسی تصور کند هدف رفع تحریم‌ها سر میز مذاکره حاضر شده و در نهایت نیز قرار است بعد از تعطیلی توان هسته‌ای کشور، ساختار تحریم‌ها از بین برود! برای برخی طیف‌ها توافق هسته‌ای قرار است گام اول باشد، گام اول برای اینکه اعتماد آمریکا به ما جلب شود! آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد، حمایت از شاه، بلوکه کردن اموال ایران، کمک به صدام در جنگ با ایران، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، تحریم‌های متعدد و... قرار است هسته‌ای ما را هم بگیرد تا اعتمادش به ما جلب شود!

مشاجره با ظریف به روایت «موگرینی»

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر نوشت:مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» ناگهان با این سؤال مجری مواجه شد که آیا وزیر خارجه ایران به او گفته است که هرگز یک ایرانی را تهدید نکن؟ «فدریکا موگرینی» در پاسخ به سؤال «کریستین امانپور» گفت: «انتظار نداشته باشید وقتی یک ایرانی و ایتالیایی مذاکره می‌کنند، گفت‌وگوی آنها سرد باشد.» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «وقتی یک ایرانی و ایتالیایی مذاکره می‌کنند، احتمال دارد بحث داغی دربگیرد اما دو طرف احترام طرف مقابل را حفظ کردیم.» گفتنی است، پیش‌تر، یک منبع روس به «مهر» گفته بود که در جریان مذاکرات چهارشنبه گذشته میان محمدجواد ظریف و «فدریکا موگرینی» جدلی لفظی رخ داد و به گفته این مقام روس، زمانی که «موگرینی»، وزیر خارجه ایران را تهدید به ترک میز مذاکره می‌کند، ظریف می‌گوید: «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید.» سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز می‌افزاید: «همچنین یک روس را.»

سردار جزایری: ‌دسترسی ‌به ‌اماکن ‌نظامی ممنوع

ایران نوشت:سخنگوی نیروهای مسلح با تأکید مجدد بر مواضع قبلی نیروهای مسلح کشور گفت: «تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نمی‌دهیم.» به گزارش فارس، سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری در روند مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: «به دو طرف مذاکره می‌گوییم که وارد این حیطه نشوند؛ چرا که تحت هیچ‌شرایطی اجازه دسترسی به اماکن نظامی داده نخواهد شد.» رئیس ستاد تبلیغات دفاعی نیروهای مسلح افزود: «تدبیر رهبری معظم انقلاب درباره ممنوعیت بازرسی و هرگونه دسترسی به اماکن نظامی در چارچوب مذاکرات توسط بیگانگان برای نیروهای مسلح ایران قطعی است و خارجی‌ها هرگز به این خواسته نخواهند رسید.»

موضع ضدایرانی عربستان

روزنامه ایران نوشت:وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه «عربستان و امریکا همکاری و رابطه تاریخی، اقتصادی و فرهنگی دارند»، تهران را به «آشوبگری در منطقه» متهم کرد. «عادل الجبیر» که به همراه «ناصر جوده» همتای اردنی خود به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، ادامه داد: «در مقابل آشوب ایران در منطقه خواهیم ایستاد.» وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه «داعش صرفاً علیه مردم عرب اقدام می‌کند و هیچ گاه علیه ایران کاری انجام نداده است»، همانند رسانه‌های سعودی، تلویحاً ایران را به همکاری با «داعش» متهم کرد.

تکذیب شکایت استانداری فارس از مسئولان دانشگاه شیراز

ایران نوشت:مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با رد شایعات مطرح درباره شکایت این استانداری از مجموعه دانشگاه شیراز در پرونده حمله به علی مطهری نماینده مجلس در سفر به شیراز گفت: «اساساً در این حادثه ظلمی هم بر دانشگاه روا شده است و دانشگاه خود شاکی است و نمی‌توان دانشگاهیان را در این پرونده در جایگاه متهم نشاند.» دارا کیانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: «بر اساس شنیده‌ها، برخی به دنبال القای این موضوع نادرست هستند که استانداری فارس از مجموعه دانشگاه شیراز در پی حمله عده‌ای به آقای مطهری در سفر به شیراز شکایت کرده است که تأکید می‌کنم این موضوع صحت ندارد.» این مقام حقوقی استانداری فارس اظهار کرد: «معتقد هستیم افرادی که به آقای مطهری حمله کرده‌اند، باید پاسخگو باشند و نه مسئولان دانشگاه شیراز و انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشجویان این دانشگاه که میزبان و دعوت کننده از آقای مطهری برای سفر به شیراز بودند.» کیانی با بیان اینکه مرجع اطلاع‌رسانی درباره روند پیگیری پرونده حمله به علی مطهری در شیراز دستگاه قضایی است، گفت: «پیگیری‌هایی خواهیم داشت تا مشخص شود کدام ارگان، از مجموعه دانشگاه در ارتباط با این پرونده شکایت کرده است.»

تدبیر جدید کابینه درحمایت از برندهای ایرانی

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس طرح جدید تعدادی از اعضای کابینه که با تایید مسئولان نهاد ریاست جمهوری، در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته مقرر شده با توجه به اینکه حمایت از نام و نشان تجاری (برند) در توسعه صادرات غیرنفتی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و موجب گسترش صادرات کالاها و خدمات در بازارهای هدف صادراتی می شود، مصوبه جدیدی در هیئت دولت برای "حمایت از برندهای تجاری ایرانی" تصویب شود. در این طرح جدید، موضوعاتی چون افزایش اشتغال، تثبیت صادرات و خروج از رکود به عنوان ثمرات این مصوبه جدید ذکر شده است.

استعفا به علت توافق هسته‌ای ایران

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که مورتون کلین عضو تندروی «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (ایپک) به علت مخالفت‌های شدیدش با توافق هسته‌ای ایران از ایپک استعفا کرد. صداوسیما به نقل از‌هافینگتون‌پست نوشت؛ اواخر سال گذشته مورتون کلین در کنفرانس تلفنی غیرعلنی به میزبانی کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) که بیش از یکصد حامی مالی این گروه درباره استراتژی پشت پرده ایپک برای نفوذ در مذاکرات ایران حاضر بودند، شرکت کردند. هدف از این کنفرانس تلفنی، لابی برای توافقی بود که برای اسرائیل نیز قابل پذیرش و مدیریت باشد. با این حال همزمان تلاش می‌شد که در این راستا حاضران در جلسه زیاد تحریک نشوند. کلین به خاطر می‌آورد که هوارد کوهر مدیر اجرایی ایپک از اعضا می‌خواست که هر کاری می‌کنید، بکنید اما از اوباما درباره ایران انتقاد نکنید.

کنایه تهرانی‌ها به مفسدان اقتصادی

آرمان نوشت:شنیده شد که جمعی از راهپیمایان تهرانی دست‌نوشته‌هایی در محکومیت مفاسد اقتصادی در دست داشته و خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با این افراد هستند. فارس نوشت؛ راهپیمایان تهرانی پرچم‌های سه رنگ کشورمان را حمل می‌کنند و شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا،‌ مرگ بر اسرائیل، این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده، انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و... سر می‌دهند. جمعی از راهپیمایان تهرانی که از تقاطع خیابان‌های انقلاب- فلسطین به جمع راهپیمایان پیوستند، دست‌نوشته‌هایی در محکومیت مفاسد اقتصادی به‌دست گرفته‌اند.

تکذیب اظهارات منتسب به سردارشریف

آرمان نوشت:شنیده شد که یک مقام مسئول در روابط عمومی کل سپاه اظهارات منتسب به سردار شریف پیرامون مذاکرات هسته‌ای و بازدید از مراکز هسته‌ای و نظامی را تکذیب کرد. سپاه‌نیوز نوشت؛ در پی اظهارات سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه و رئیس ستاد انتفاضه و قدس پیرامون بازدید از مراکز هسته‌ای و نظامی کشورمان در نشست خبری ایشان، یک مقام مسئول در روابط عمومی کل سپاه گفت: اظهارات منتسب به سردار شریف پیرامون مذاکرات هسته‌ای و بازدید از مراکز هسته‌ای و نظامی تکذیب شده و ایشان در نشست خبری خود پیرامون تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس هیچ گونه اظهار نظری در این خصوص نداشته اند.

هشتگ «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن» هم آمد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که جمله وزیرخارجه کشورمان در خلال مذاکره با اعضای 1+5 در توئیتر و شبکه‌های اجتماعی دیگر تبدیل به هشتگ شده است. خبرآنلاین نوشت؛ روزنامه‌نگاران فعال در حوزه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و کاربران شبکه اجتماعی توئیتر جمله دکتر ظریف خطاب به مذاکراه‌کنندگان را تبدیل به هشتگ کرده‌اند. هشتگ «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن» NeverThreatenAnIranian# هم اکنون در شبکه‌های اجتماعی خصوصا در توئیتر کاربرد پیدا کرده و هم‌اکنون اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای که پیشتر با هشتگ‌های Irantalks# یا IranTalksVienna# همراه می‌شد این هشتگ جدید را نیز با خود همراه دارد.

محسن رضایی با یونیفرم سپاه در راهپیمایی!

آرمان آورده:شنیده شد که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:‌ غرب بداند که نباید در مقابل حقوق ملت ایران ایستادگی کند. خبرآنلاین نوشت؛ محسن رضایی که در راهپیمایی روز قدس حضور داشت، با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 تاکید کرد:‌ با توجه به راهپیمایی روز قدس و حضور گسترده مردم باید بگویم این اراده از جانب راهپیمایان به مذاکره‌کننده انتقال پیدا می‌کند و غرب متوجه می‌شود که نباید به زیاده‌خواهی خود ادامه دهد. محسن رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه به اینکه چرا با یونیفورم سپاه در روز راهپیمایی روز قدس حاضر شدید، گفت: من در سال گذشته نیز با همین لباس در راهپیمایی روز قدس حاضر شدم تا به ملت‌مان بگویم ما سپاهیان تا آخرین قطره خون خود برای دفاع از امنیت کشورمان ایستاده‌ایم و هرگز اجازه نخواهیم داد که کسی امنیت و رفاه ملت‌مان را به خطر بیندازد.

ماجرای انتقاد تند رشیدپور از ضرغامی

آرمان نوشت:شنیده شد که رضا رشیدپور پس از ممنوع‌التصویری در تلویزیون، ویدیوهایی را در خانه ضبط می‌کرد و از طریق اینترنت آنها را دراختیار مردم می‌گذاشت. در یکی از همان ویدیو‌ها که متن آن به نقل از سایت کافه سینما در خبرآنلاین منتشر شده بود، رشیدپور به انتقاد از سیاست‌های عزت‌ا... ضرغامی پرداخته بود. رشیدپور که در آن ویدیو به صورت زیرنویس، خود را «مهندس رضا رشیدپور... بیکار» معرفی کرده بود، به ریاست وقت این سازمان گفت: «آقای ضرغامی شما را که نمی‌شود پیدا کرد و به من بیکار هم که وقت نمی‌دهید تا با شما صحبت کنم. آقای ضرغامی کار فرهنگی ایجابی است نه سلبی. شما کدام برنامه جذاب در صداوسیما را ساختید که مردم ماهواره نبینند. شما چقدر نیروهای درجه یک رسانه را مممنوع‌التصویر کرده‌اید که نتوانند بیایند در تلویزیون برنامه اجرا کنند. طوری که مردم صدای محمود شهریاری، فرزاد حسنی، احسان علیخانی، محمدرضا شهیدی‌فر، محمد صالح‌علا و.. را نشنوند».

بان کی مون و اشتون هم از بدهی‌های پرسپولیس خبر دارند

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که محمد رویانیان مدیر پیشین پرسپولیس از ابهام ها درباره قرارداد خلعتبری ، اتهام گران کردن بازیکنان و مسائل دیگر در فوتبال سخن گفته و با اشاره به بدهی‌ها سال گذشته تیم پرسپولیس اظهار کرد: شما فعلا 10 میلیون دلار بدهی سال قبل تیم را بچسب! الان سی میلیارد تومان حساب کردم، سی و خورده‌ای از فصل گذشته بدهکار هستند. خبرآنلاین نوشت؛ این فصل هم هر چی آقای طاهری خرج می‌کند قرضی است. بدهی بالا می‌آورند. ده میلیون دلار فقط بدهی سال گذشته در ایران بوده یعنی 33میلیارد تومان. این را بان کی‌مون و خانم‌اشتون هم می‌دانند. 12میلیارد که گلرخسار شکایت کرده و آقای سیاسی را گرفتند. که با زیانش 15 میلیارد باید بدهند، 10میلیارد هم آقای سیاسی خرج کرده و از باشگاه و چک و رسید گرفته. 4میلیارد هم حاج حسین قرض داده. 2میلیارد هم به بانک رسالت بدهکارند. برای امسال هم که می گویند همین حدود از صندوق حمایت از پیشکسوتان برداشت کرده اند تا تیم ببندند. اینها قرض است دیگر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها