مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر این که نباید تحت تاثیر جنگ روانی غرب قرار بگیریم گفت: آنچه در رسانه‌های غربی و رسانه‌های متحد آمریکا تبلیغ می‌شود با آنچه ما در وین شاهد آن هستیم، متفاوت است.
کد خبر: ۸۱۵۷۵۳
ولایتی در گفت‌وگوی ویژه خبری: نباید تحت تاثیر جنگ روانی غرب قرار بگیریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی‌اکبر ولایتی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان این که توافق زمانی حاصل می‌شود که خطوط قرمز رعایت شده باشد، افزود: هر آنچه در وین به نتیجه می‌رسد، حتما باید در ایران مطرح و در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و از همه بالاتر باید به تائید رهبر معظم انقلاب برسد.

ولایتی گفت: مذاکره‌کنندگان ما شبانه‌روز و با همه توان در حال مذاکره‌اند و باید به آنها خداقوت گفت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اظهارات اخیر جان کری پس از گفت‌وگو با رئیس‌جمهور آمریکا گفت: این‌گونه سخنان اجرای بخشی از جنگ روانی است.

وی گفت: از زمانی که دور جدید مذاکرات آغاز شد، ضرب‌الاجل تعیین سپس آن را تمدید کردند و گاهی از روی میز بودن گزینه نظامی سخن می‌گویند و گاهی صحبت از صلح می‌کنند و اگر همه اینها را کنار هم بگذاریم، زنجیره و سلسله‌ای از جنگ روانی است و ما نباید تحت تاثیر آن قرار بگیریم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از مذاکره پا پس نکشیده و همواره آماده مذاکره و تمدید و ادامه آن است، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر در آن ضرب‌الاجل، تعیین‌تکلیف قطعی نشد، مدت را با توافق طرف‌ها می‌توان تمدید کرد.ولایتی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران نه پیشنهاد تمدید می‌دهد و نه با آن مخالفت می‌کند، گفت: اگر آنها فکر می‌کنند برای مذاکرات به مدت بیشتری نیاز است، جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد.وی تاکید کرد: سخنان کری و اوباما چیزی جز بخشی از مجموعه جنگ روانی نیست و این به یک موضوع مضحک تبدیل شده است.

ولایتی همچنین در پاسخ به این پرسش که ایران چه منافعی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دارد، گفت: سابقه حمایت ایران از جهاد فلسطینی‌ها زیاد است و بسیاری از علمای ما فتوای جهاد علیه رژیم صهیونیستی داده‌اند.

وی ادامه داد: ما وظیفه اسلامی داریم کنار بقیه مسلمانان از فلسطینیان که سرزمین آنها بخش حساسی از جهان اسلام است دفاع و به آنها کمک کنیم. ولایتی افزود: منافع ملی ما اقتضا می‌کند در مبارزه علیه دشمنان جمهوری اسلامی ایران، خارج از مرزها تا قبل از این که آنها به مرزهای ما برسند، سراغ آنها برویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها