عضو تیم مذاکرات هسته‌ای ایران:

خبر آمد خبری در راه است

پس از انتشار اخباری از برخی تنش‌های لفظی در مذاکرات هسته‌ای و واکنش قاطع وزیر خارجه کشورمان به طرف‌های غربی و بویژه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر این‌که «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید»، موگرینی در گفت‌وگو با سی‌.ان.‌ان نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۱۵۷۳۲

موگرینی در این گفت‌وگو اظهار کرد: نمی‌توانید از یک ایرانی و یک ایتالیایی انتظار داشته باشید به سردی مذاکره کنند. بحث‌ها آتشین اما محترمانه‌ است. همچنین اعلام شد، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از این تنش لفظی، چهارشنبه شب موگرینی را به یک شام ایرانی دعوت کرده است.

چه کسی بیشتر به توافق نیاز دارد

جان مک کین، سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای با ام.اس.ان گفت: معلوم است چه کسی بیشتر به توافق نیاز دارد و این آمریکاست. ایران به توافق نیاز دارد اما نه به اندازه آمریکا، زیرا دولت اوباما با این خیال باطل که توافق با ایران موجب شراکت و همکاری جدیدی با ایران در منطقه می‌شود به‌دنبال توافق است. به گزارش مهر، مک کین با بیان این‌که ایران در مذاکرات در تلاش است تا امتیاز بیشتری بگیرد، افزود: من با نتانیاهو که گفته است آمریکا مواضع خود را بارها تغییر داده و مرتبا خودش را به مواضع ایران نزدیک کرده بسیار موافق هستم.

ادعای جدید وزیر خارجه سعودی علیه ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی جدید و بدون اشاره به تجاوزگری این کشور علیه مردم یمن، ایران را به مداخله منفی در کشورهای عربی متهم کرد.

به گزارش تسنیم، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی، در کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی خود «ناصر جوده» در «امان» گفت: ما تأکید داریم که ایران نباید مداخله منفی در منطقه یا در هر کشور عربی برادر داشته باشد. الجبیر افزود:« اگر ایرانی‌ها خواستند در منطقه اقدامات بی‌ثبات‌کننده انجام دهند نباید این اقدامات به ضرر عربستان سعودی باشد.» جمهوری اسلامی ایران بارها اتهامات مقامات عربستان مبنی بر دخالت تهران در کشورهای منطقه را رد و بر ضرورت پایان جنایات آل سعود در یمن تاکید کرده است.

اشتون دعوت نشد

به‌دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر این‌که وزارت خارجه اتریش از کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی پیشین اتحادیه اروپا برای شرکت در مراسم احتمالی توافق دعوت کرده است، سخنگوی وزارت خارجه اتریش، چنین اخباری را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، مارتین وایس، سخنگوی وزارت خارجه اتریش در پاسخ به پیام توییتری یکی از خبرنگاران در وین که از دعوت کاترین اشتون طی تماس تلفنی خبر داده بود، گفت: این صحت ندارد، نه چنین تلفنی انجام و نه دعوتی شده است. ما صرفا میزبان مذاکرات هستیم نه بیشتر نه کمتر. این که خانم اشتون دعوت یا مراسمی انجام شود به طرفین مذاکره بستگی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها