متهم سابقه‌داری که با آزادی از زندان به کمین مشتریان بانک‌ها می‌نشست و پس از تعقیب آنها، پول‌هایشان را سرقت می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۱۵۶۹۳

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از اوایل امسال با شکایت مردی در رابطه با سرقت پول‌های موجود در خودرویش در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خمین قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش گفت: پنج میلیون تومان از بانک وام گرفتم تا بتوانم با آن بخشی از بدهی‌ام را بپردازم و با بقیه آن هم هزینه‌های درمانی‌ام را تامین کنم. امروز با دریافت این مبلغ آن را داخل خودرویم گذاشتم و ادامه مسیر دادم. در میانه راه مجبور شدم برای خرید، خودرویم را در حاشیه خیابان پارک کنم و دقایقی وارد فروشگاهی شوم. فراموش کردم کیسه پول‌ها را نیز با خود ببرم. زمانی که بازگشتم دیدم کیسه پول‌ها سرقت شده، این درحالی بود که در خودرو تخریب نشده بود.

همزمان با این شکایت و تشکیل پرونده قضایی جستجو برای دستگیری سارق مرموز آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی این شهر شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی و تحقیق از این مالباختگان نشان می‌داد هر کدام از آنها از یک تا ده میلیون تومان از پول‌هایی که درون خودروهایشان گذاشته بودند سرقت شده است. در این مرحله ماموران خودروهای مالباختگان را بررسی کرده و مشخص شد قفل خودروها یا شیشه‌های آن تخریب نشده و به نظر می‌رسد این دزدی‌ها با شاه کلید انجام شده و احتمال این که متهم سابقه‌داری در این سرقت‌های سریالی نقش داشته باشد وجود دارد.

ماموران در این مرحله به بررسی بانک مجرمان حرفه‌ای در پلیس آگاهی پرداخته و توانستند مشخصات دزد حرفه‌ای را به‌دست آوردند که به شیوه‌ای مشابه سرقت می‌کرده و بیش از ده مرتبه در این شهر و دیگر شهرها به زندان رفته و یک ماه پیش از وقوع این دزدی‌ها با پایان یافتن محکومیتش از زندان آزاد شده بود . همین سرنخ و شیوه‌های سرقت کافی بود تا ماموران به این متهم سابقه‌دار ظنین شوند و او تحت تعقیب پلیس قرار گیرد. مخفیگاه‌های احتمالی او و نیز بانک‌هایی که احتمال می‌رفت متهم مشتریان آنجا را به دام بیندازد هم به‌طور نامحسوس زیرنظر گرفتند تا این‌که دو روز پیش ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های شهرستان خمین دزد حرفه‌ای را در حال تعقیب یکی از مشتریان بانک شناسایی کردند و با تعقیب وی او را پیش از این‌که فرصتی برای سرقت پیدا کند، دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد اما در ادامه تحقیقات به سرقت پول مشتریان بانک‌های سطح شهرخمین اعتراف کرد و گفت: پول 27 مشتری بانک را دزدیده‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها