در حکمی از سوی علی اصغر پورمحمدی معاون سیما غلامرضا غلامی به سمت مدیر شبکه چهار سیما منصوب شد.
کد خبر: ۸۱۵۵۸۹
غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار سیما شد

معاون سیما در این حکم شبکه چهار را به عنوان شبکه تخصصی علمی، فرهنگی و هنری با مخاطبان فرهیخته و اهل معرفت و فرهنگ، معرفی و تاکید کرده است ؛ این شبکه مأموریت ویژه‌ای برای کمک به تحقق چشم‌انداز 1404 و اجرای سندهای جامع علمی کشور و مهندسی فرهنگی داشته و دارد.

وی کمک به گسترش گفتمان علمی در سطوح عمومی و تخصصی را از مهمترین وظایف شبکه فرهیختگان دانسته و کمک به گسترش گفتمان فرهنگی هنری مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را از رویکردهای اصلی این شبکه خوانده است.

معرفی اشخاص و آثار برجسته در گسترة علم و فرهنگ به جامعه از دیگر موضوعاتی است که معاون سیما در حکم مدیر شبکه چهار تاکید داشته و توجه به موضوع مهم پژوهش و کمک به اعتلای سطح انگیزشی و نشاط علمی در محافل علمی را اولویتی دیگر برای برنامه سازی در این شبکه دانسته است.

وی همچنین معرفی نهادها، انجمن‌ها و مؤسسات علمی و دانش بنیان برای شناساندن ظرفیت علمی و پژوهشی آنها به جامعه را یکی از مهمترین وظایف شبه چهار توصیف کرده و اضافه کرده: توجه ویژه به هنرِ متعهد و انقلابی به منظور شناساندن وجوه متعالی و انسان‌ساز هنرهای گوناگون بویژه در زمینه ادبیات و شعر فارسی باید در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

توصیه دیگردکتر پورمحمدی ترویج روحیه علم‌گرایی و ایجاد بستر تعاطی افکار از طریق بکارگیری روش‌ها و قالب‌های مفید بویژه مناظره‌های علمی، معرفتی و فرهنگی در حکم خود می باشد. وی همچنین از مدیریت این شبکه خواسته تا با انعکاس مستمر و مطلوب فعالیت‌های مختلف محافل علمی در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری نشاط علمی را در جامعه ایجاد نماید.

دکتر غلامرضا غلامی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما بوده وپیش از این سمت هایی همچون مدیرکل برنامه‌های سیاسی سازمان؛ مدیرکل اداره کل اخبار صدا؛ مدیر گروه سیاسی شبکه یک؛ مدیر گروه سیاسی شبکه دو و مدیریت گروه اجتماعی شبکه سه را برعهده داشته است.

پیش از غلامی مدیریت شبکه چهار سیما بر عهده تقی رستم وندی بود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها