معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد

رفع مشکل سرویس دانش‌آموزان روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در صدد هستیم مشکل سرویس رفت و آمد دانش آموزان را در مناطق محروم حل کنیم.
کد خبر: ۸۱۵۵۴۸
رفع مشکل سرویس دانش‌آموزان روستایی

دکتر سید ابوالفضل رضوی با بیان اینکه اکنون در حال برنامه ریزی برای رفع مشکل تردد و رفت وآمد دانش آموزان مناطق محروم به مدارس هستیم گفت: تعداد محصلان بویژه بعد از مقطع ابتدایی و در دوره دبیرستان در برخی روستاها اندک است و ناچارند به مناطق مجاور بروند. در صدد هستیم مشکل سرویس رفت و آمد دانش آموزان را در این مناطق حل کنیم.

رضوی همچنین افزود: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اقدام خوبی صورت پذیرفت و طرح خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی در آن به اجرا در آمد که بخشی از مشکلات را حل کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه متاسفانه نرخ بیسوادی در برخی استان‌های مرزی رو به افزایش بوده است گفت: بر اساس آمار رسمی نرخ بیسوادی در کشور در حال حاضر 11 درصد است.

وی در تبیین سیاست‌های دولت به منظور انسداد مبادی بیسوادی بویژه در مناطق محروم اظهار کرد:‌ متاسفانه شورای عالی مبارزه با بیسوادی حتی یک بار هم در دولت‌های نهم و دهم تشکیل نشد.

وی افزود:‌ خوشبختانه این شورا سال گذشته برای نخستین بار به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و به صورت جدی برای این موضوع برنامه ریزی شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر شورای برنامه‌ریزی سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده که هدف آن رفع محرومیت‌های تحصیلی است . ریاست این شورا بر عهده وزیر آموزش و پرورش و دبیری آن بر عهده معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری است.

رضوی افزود: متاسفانه نرخ بیسوادی در برخی استان‌های مرزی ما رو به افزایش بوده است. البته علل مختلفی درباره آم وجود دارد.

وی بااشاره به تمهیدات دولت برای سوادآموزی در مناطق محروم و دورافتاده گفت: در حال حاضر در برخی استان‌ها مراکز حمایتی وجود دارند که موازی با آموزش و پرورش مدارسی را دایر و برخی کودکان را تحت آموزش قرار می‌دهند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها