ملت همیشه در صحنة ایران اسلامی امروز با شعار "روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین و فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک‌کشی از غزه تا یمن" به صحنه آمدند. سران قوای مجریه و مقننه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوستند.
کد خبر: ۸۱۵۵۳۴
فریاد رهایی قدس شریف در ایران اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مردم روزه دار تهران در مسیرهای راهپیمایی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، پرچم ها و پلاکاردهایی در محکومیت رژیم صهیونیستی در دست دارند.

رئیس مجلس در جمع راهپیمایان

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در میدان انقلاب به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوست.

دکتر علی لاریجانی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از حوالی میدان فردوسی به جمع پرشور راهپیمایان روز جهانی قدس پیوست.

آقای هاشمی رفسنجانی همراه با قشرهای مختلف مردم با آرمانهای ملت مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کرد.

شعارهای راهپیمایان تهرانی

مردم همیشه در صحنه تهران بزرگ با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهای مختلف در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده‌اند.

گروهی از راهپیمایان شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق»، «‌مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» سر می دهند.

برخی نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر «مسئله فلسطین امروز مسئله اول جهان اسلام است» و «مسئله فلسطین از دستور کار نظام جمهوری اسلامی خارج نخواهد شد» و جمله تاریخی امام راحل «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» در این راهپیمایی شرکت کرده اند.

جملاتی با مضامین «ما قدس را آزاد خواهیم کرد»، «روز قدس روز اسلام است»، «روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است» و «روز قدس روز هشدار به ابر قدرت هاست» نیز در میان جمعیت خودنمایی می کند.

همچنین مردم روزه دار با بیرق های سبز رنگی منقوش به شعارهای «نحن قادمون»، «We Are Coming» و پرچم های زرد رنگی با شعار «ما تا آخر ایستاده ایم» دور میدان انقلاب راهپیمایی می کنند.

همچنین استندهای مشت گره کرده ای به رنگ پرچم فلسطین و با شعار «مطیع امر رهبریم» در گوشه و کنار به چشم می‌خورد.

هر لحظه بر تعداد راهپیمایان افزوده می شود.

شعارهایی در حمایت از تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ای

راهپیمایان با سر دادن شعارهای انقلابی حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام می کنند.

گروهی از راهپیمایان بنری را در دست دارند که روی قسمتی از آن به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر «ما عاشق مبارزه با صهیونیستها هستیم، امنیت اسرائیل تامین نخواهد شد چه توافق بشود چه نشود» اشاره شده است و در قسمت دیگر آن به نقل از وزیر امور خارجه نوشته شده است «هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید.»

«ما را از تحریم نترسانید، ما فرزندان رمضان هستیم» و «ما تا آخر ایستاده ایم» نیز از جمله مضامین پلاکاردهای در دست راهپیمایان است.

گروه دیگری نیز با در دست داشتن نوشته هایی با عنوان «تا زنده ایم رزمنده ایم» با سر دادن شعارهای «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «الله اکبر الله اکبر خامنه ای رهبر» و «مرگ بر اسرائیل» به جمع راهپیمایان پیوستند.

همچنین بنری با عکس جواد مغنیه همراه با عبارت «جواد مغنیه را دوست داریم» در میان جمعیت به چشم می خورد.

سنگباران نمادهای صهیونیستی

نمادهای ابلیسک (Obelisk) (نماد مشهور صهیونیستها و فراماسونرها ) در چهار راه ولیعصر به دست راهپیمایان سنگباران شد.

مردم تهران در خیابان انقلاب به هم می پیوندند و به سمت میعادگاه نماز جمعه در حال حرکت هستند.

راهپیمایان پرچم فلسطین و حزب الله را در دست دارند و شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و مرگ بر آمریکا سر می دهند .

همچنین پرچم های سبزی که روی آنها " ما می آییم" و "مقاومت تا پیروزی"‌ نوشته شده است در دستان راهپیمایان به چشم می خورد .

نمایشی از ایست بازرسی صهیونیست ها

گروهی از هنرمندان تئاتر با پوشیدن لباس افسران صهیونیستی و ایجاد یک مقر ایست بازرسی در حاشیه خیابان انقلاب ، تصویری از رفتار رژیم اشغالگر قدس را به نمایش گذاشتند.

‌ راهپیمایی امسال با حاشیه‌های جالبی همراه بود از حضور ورزشکاران با لباس‌های متحدالشکل تا اجرای تئاترهای خیابانی در نقاط مختلف مسیر راهپیمایی.

در ابتکاری جالب و دیدنی تعدادی از هنرمندان رشته تئاتر، با پوشیدن لباس سربازان و افسران رژیم اشغالگر قدس نمایشی تامل برانگیز از رفتار صهیونیست ها با مردم غزه و نحوه بازرسی‌های آنها به اجرا گذاشتند که تحسین همگان را برانگیخت.

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و بیش از 770 شهر و شهرستان سراسر کشور از مبدا مساجد و مسیرهای اعلام شده به سمت میعادگاه‌‌های نماز جمعه و در بیش از 80 کشور جهان در حال برگزاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها