صنعت سینما سالانه تعداد زیادی فیلم انیمیشن روانه پرده نقره‌ای می‌کند

به‌دنبال شکار تماشاگر

نسخه تلویزیونی یک اکشن علمی - تخیلی ‌ ماجراجویانه ساخته می شود

ماجراجویی ‌کاراکترهای «رزیدنت اویل»

کاراکترهای متنوع و رنگارنگ مجموعه فیلم سینمایی «رزیدنت اویل» راهی رسانه تلویزیون می‌شوند، تا ماجراجویی‌های خود را در قاب کوچک تلویزیون ادامه دهند. این مجموعه تلویزیونی که با همان نام رزیدنت اویل تولید و پخش خواهد شد، براساس داستان و شخصیت‌های این مجموعه فیلم موفق سینمایی جلوی دوربین خواهد رفت.
کد خبر: ۸۱۵۴۹۹
ماجراجویی ‌کاراکترهای «رزیدنت اویل»

مارتین موسکوویچ، تهیه‌کننده اصلی این مجموعه فیلم علمی ـ تخیلی اکشن و دلهره‌آور، رسما خبر ساخت مجموعه تلویزیونی آن را اعلام کرده است.

شرکت فیلمسازی کنستانتین فیلمز که در هر دو دنیای تلویزیون و سینما فعالیت دارد و سرمایه تولید مجموعه فیلم رزیدنت اویل را تامین کرده، قصد دارد دنباله ماجراجویی کاراکترهای اصلی آن را در رسانه تلویزیون پیگیری کند.

به گفته تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی رزیدنت اویل، داستان آن تفاوت‌هایی با داستان مجموعه فیلم سینمایی خواهد داشت و به نوعی یک کار مستقل هنری به حساب می‌آید.

مسئولان شرکت کنستانتین فیلمز گفته‌اند قصد دارند در آینده‌ای نزدیک نسخه تلویزیونی تعدادی از فیلم‌های سینمایی‌شان را تولید کنند.

به گفته آنها، نوع برخورد تماشاگران با مجموعه تلویزیونی رزیدنت اویل، مشخص خواهد کرد که بقیه فیلم‌های سینمایی این شرکت هم به تلویزیون راه پیدا خواهند کرد یا خیر.

این در حالی است که اهل فن و منتقدان تلویزیونی بر این عقیده‌اند که واکنش تماشاگران نسبت به اکشن دلهره‌آور و ماجراجویانه رزیدنت اویل مثبت و خوب خواهد بود.

نسخه تلویزیونی رزیدنت اویل پس از اکران عمومی تازه‌ترین فیلم سینمایی آن، وارد مرحله تولید خواهد شد.

به این ترتیب، ششمین قسمت این مجموعه فیلم ترسناک علمی ـ تخیلی، آخرین قسمت نسخه سینمایی آن خواهد بود.

«رزیدنت اویل: بخش نهایی» که قسمت پایانی این مجموعه فیلم به حساب می‌آید، برای تابستان امسال جلوی دوربین می‌رود.

اواخر بهار یا اوایل فصل تابستان 2016 به عنوان زمان نمایش عمومی این فیلم اعلام شده است. بنابراین، کار تولید نسخه تلویزیونی رزیدنت اویل زودتر از تابستان سال آینده میلادی شروع نخواهد شد.

به گفته مارتین موسکوویچ، «ما از حالا کار روی نسخه تلویزیونی را آغاز کرده‌ایم. یک تیم دو نفره مشغول نوشتن طرح کلی اپیزود اول آن ـ که یک فیلم سینمایی تلویزیونی 70 دقیقه‌ای خواهد بود ـ هستند.

این دو نفر با همکاری چهار تا پنج نویسنده تلویزیونی، کار نگارش فیلمنامه 12 قسمت بعدی را هم انجام خواهند داد تا به حال، داستان حدود 6 اپیزود مجموعه معلوم شده است. در حالی که خط اصلی داستان مجموعه یکی خواهد بود، اپیزودهای مختلف آن با داستان‌های فرعی مستقل و مجزایی همراه خواهند بود و این داستان‌ها در کل، یک یا دو اپیزود مجموعه را خلق خواهند کرد.

با این حال، هنوز کسی اطلاعی از جزئیات داستان مجموعه تلویزیونی ندارد. به این ترتیب، معلوم نیست این نسخه چه داستان و ماجراهایی را دنبال خواهد کرد و کدام یک از کاراکترهای نسخه سینمایی، در آن حضور خواهند داشت.

آیا ماجراجویی‌های داستان مجموعه با حوادثی که برای کاراکتر آلیس رخ می‌دهد، دنبال می‌شود؟ این پرسش اصلی منتقدان و تماشاگران تلویزیونی است.

آلیس شخصیت اصلی مجموعه فیلم سینمایی رزیدنت اویل است که میلا جوویچ نقش او را در پنج قسمت آن بازی کرده است.

شخصیت خیالی او از یک بازی پربیننده ویدئویی به همین نام گرفته شده است. شرکت هنری کنستانتین فیلمز آلمان سال 1997 امتیاز برگردان نسخه سینمایی این بازی کامپیوتری را خریداری کرد.

آلن بی مک‌الروی و جورج رومرو که در کنار این شرکت فیلمسازی از خریداران این امتیاز بودند، کار نگارش فیلمنامه قسمت اول نسخه سینمایی را انجام دادند.

پل اس دبلیو آندرسن، برای کارگردانی فیلم انتخاب شد. قسمت اول این اکشن ترسناک سال 2002 روی پرده سینماها رفت و با استقبال نسبی تماشاگران روبه‌رو شد و این مساله، راه را برای تولید قسمت‌های بعدی آن هموار کرد. سه قسمت دوم تا پنجم فیلم در فاصله سال‌های 2004 تا 2012 به نمایش عمومی درآمدند.

آلیس کاراکتر اصلی مجموعه فیلم رزیدنت اویل یک ابرقهرمان با یک سری توانایی‌های ویژه است که باید با گروهی از کاراکترهای عجیب و غریب و پرقدرت محیط اطراف خود مبارزه کند.

در هر قسمت فیلم، او تا سرحد مرگ می‌رود، ولی موفق به شکست دادن حریفان خود می‌شود. حال و هوای نسخه سینمایی رزیدنت اویل شباهت زیادی به بازی ویدئویی آن داشت. نسخه تلویزیونی هم قرار است دقیقا همین حال و هوا را حفظ کند.

تحلیلگران تلویزیونی روی این نکته تاکید می‌کنند که مجموعه فیلم رزیدنت اویل تا امروز موفق‌ترین مجموعه‌ای بوده که از روی یک بازی کامپیوتری تهیه و تولید شده است.

پنج‌قسمت این مجموعه فیلم در کل 915 میلیون دلار در سطح جهانی (آمریکا و بقیه کشورهای دنیا) فروش داشته است. با عنایت به این مساله است که همین تحلیلگران، پیش‌بینی موفقیت بالایی برای نسخه تلویزیونی آن می‌کنند.

آنها می‌گویند مجموعه تلویزیونی رزیدنت اویل هم به صورت یک کار پربیننده درخواهد آمد و تماشاگران این رسانه استقبال بالایی از آن خواهند کرد.

تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی رزیدنت اویل می‌گویند هنوز کمی زود است که درباره کارگردان‌های اپیزودهای مختلف آن صحبت شود.

با این حال، آنها به این نکته مهم اشاره کرده‌اند که تعدادی از فیلمسازان صاحب‌نام دنیای سینما، امر کارگردانی قسمت‌های مختلف آن را به عهده خواهند داشت.

گفته می‌شود پل اس دبلیو آندرسن، کارگردان نسخه اصلی و اول سینمایی آن، کارگردان دو اپیزود اول و دوم نسخه تلویزیونی هم خواهد بود.

وی که کارگردان قسمت سوم و چهارم فیلم در سال‌های 2010 و 2012 هم بوده، برای کارگردانی اپیزود اول مجموعه تلویزیونی آن اعلام آمادگی کرده است.

او در گفت‌وگو با رسانه‌های گروهی اعلام کرده علاقه خاصی به این مجموعه فیلم و داستان هیجان‌انگیز آن داشته و دوست دارد با مجموعه تلویزیونی آن هم همکاری نزدیکی داشته باشد.

منبع: موویز
مترجم : کیکاووس زیاری - قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها