لاوروف با اشاره به پیشرفت در مذاکرات هسته ای:

هیچ مساله حل نشده ای باقی نماند

وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که در مذاکرات هسته ای پیشرفت های قابل توجهی به دست آمده است، گفت: به توافق جامع درمورد برنامه هسته ای ایران بسیار نزدیک شده ایم و درمذاکرات برنامه هسته ای ایران هیچ مساله لاینحل و حل نشدنی باقی نمانده است.
کد خبر: ۸۱۵۴۷۰
هیچ مساله حل نشده ای باقی نماند

سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه افزود: به توافق جامع بسیار نزدیک شده و این توافق کاملا قابل دسترس است.

وی با اشاره به آمادگی خود برای پیوستن به مذاکرات هسته ای در وین اظهار داشت: امیدوارم که با پایان یافتن شرکت من دربرنامه های اوفا (اجلاس گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای) برای پیوستن به شرکای خود در وین آماده شوم.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 در هر زمانی ممکن است انجام گیرد و به محض پایان کار من در اوفا برای عزیمت به وین آماده خواهم شد.

لاوروف افزود: هیچ طرفی در مذاکرات هسته ای تاریخ مصنوعی به عنوان موعد پایان مذاکرات تعیین نمی کند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: در مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران هیچ مساله لاینحل و حل نشدنی باقی نمانده است.

ایران و گروه 1+5 از دو هفته پیش برای دستیابی به توافقی جامع در وین مذاکره می کنند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران همچنین بر ضرورت مبارزه با تروریست ها و خودداری از اعمال معیارهای دوگانه در این زمینه تاکید کرد.

وی در این باره گفت: گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی کاملا شرور هستند و باید با آنها بدون هر گونه استاندارد دوگانه مبارزه بی امان و قاطعانه کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها