همه حساسیت‌ها، هیجان و تعصب انزلی‌چی‌ها به ملوان جای خود، بدهی‌های فصل قبل، نامشخص بودن تکلیف مدیریتی، ابهام در برنامه‌ریزی برای فصل بعد و به طور کلی مشکل ساختاری باشگاه ملوان آن‌قدر زیاد است که علی دایی بهترین راه را رد پیشنهاد اولیه سه میلیارد تومانی ملوان دانست.
کد خبر: ۸۱۵۴۱۵
«نه» دایی به ملوان بلاتکلیف

به گزارش جام‌جم، علی دایی که فصل گذشته با قراردادی دو میلیارد و صد میلیون تومانی کارش را با پرسپولیس آغاز کرد، به دلایلی چون چالش‌های مدیریتی، عدم جذب بازیکنان مد نظر و کوچ چند ستاره تیم به دلیل بی‌پولی، در همان هفته هفتم وقتی مدیریت باشگاه به طور ناگهانی دست حمید درخشان را گرفت و به درفشی‌فر برد، با چشمانی اشکبار عطای کار در پرسپولیس را به لقایش بخشید. او که با آن قرارداد گران‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر شده بود، به طور طبیعی در حالی که کمتر از یک‌سوم مدت قراردادش سپری شده بود کنار رفت و دستش به آن پول رسید. با وجود این علی دایی بازهم با یک پیشنهاد مالی سنگین مواجه شد این بار پیشنهاد سه میلیارد تومانی که در صورت امضا شدن بازهم مرد محبوب پرسپولیسی‌ها را گران‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران تبدیل می‌کرد، اما دایی که فصل گذشته شاید یکی از تلخ‌ترین فصول فوتبال خود را به دلیل شرایط نامناسب ساختاری باشگاه پرسپولیس سپری کرده بود، این بار همه تجربه‌هایش را روی هم گذاشت و به پیشنهاد فردی که در اسم، مالک ملوان شده و عملا هیچ چیز به نامش نیست، پاسخ رد داد. دایی تضمین مالی خواست؛ برای پرداخت طلب بازیکنان، قراردادهای جدید و خلاصه هر آنچه که خیال او را بابت فراهم بودن یک محیط آرام برای فعالیت یک مربی لازم است. خواسته‌ای که در فوتبال حرفه‌ای دنیا دیگر نه به عنوان یک ضرورت که به نوعی در الفبای فوتبال حرفه‌ای جای دارد.

ساختار را درست کنید

جزئیات شرایط مد نظر علی دایی به عنوان پیش‌شرط پیوستنش به ملوان، چه بود؟ بهمن دهقان، نماینده تام‌الاختیار علی دایی در این باره چنین توضیح داد: با توجه به تغییرات مالکیتی و مدیریتی ملوان، شرط جدی شدن مذاکرات را ارائه یکسری گزارشات و اطلاعات و خواسته‌ها دانستیم که متاسفانه محقق نشد. آنچه ما خواستار آن بودیم عمدتا به مباحث فصل قبل ملوان ارتباط داشت. این‌که تیم با چه تعداد از بازیکن و در چه رده‌های سنی قرارداد دارد؟ چه تعداد بازیکن سرباز را جذب کرده یا قرار است جذب کند؟ میزان قراردادهای بازیکنان و مطالبات آنها و همه مسائلی از این دست که در یک جمله شامل انضباط اداری مجموعه می‌شد را خواستار بودیم که متعاقب آن می‌شد برای فصل بعد برنامه‌ریزی کرد.

دهقان ادامه داد: مالک جدید باشگاه را پرانرژی و علاقه‌مند دیدیم، اما برای باشگاهداری فقط این دو مولفه کافی نیست و باید ساختاری وجود داشته باشد که افراد در آن چارت و چارچوب فعالیت کنند. در مذاکرات انجام شده هیچ بحثی در مورد رقم قرارداد علی دایی نشد. اگر مالک ملوان اعلام کرده حتی سه میلیارد تومان هم حاضر است به دایی بپردازد و اکنون دایی پاسخ منفی می‌دهد، نشانگر آن است که در این مذاکرات بحث منافع شخص علی دایی و خواسته‌هایش مطرح نبوده است.

اعضای هیات‌مدیره باشگاه ملوان هم از موضع علی دایی حسابی خوششان آمده است، به طوری که آذرگون، عضو هیات مدیره و سخنگوی باشگاه ملوان در این رابطه ضمن دفاع از موضع علی دایی به سایت باشگاه گفت: هیات‌مدیره باشگاه ملوان هیچ مشکلی با حضور دایی ندارد، اتفاقا علی دایی در بیانیه خود حرف‌هایی زد که حرف‌های خود ما بود و باید وضع باشگاه مشخص می‌شد.

همچنین محمود پیشگاه‌هادیان، معاون ورزشی باشگاه ملوان گفت: علی دایی یک مربی حرفه‌ای است و با این عمل، قطعا کار باشگاه را راحت‌تر کرد. باشگاه نیز از ابتدا درصدد دریافت تضمین از مالک بود و دایی نیز معتقد است باید تضمین محکمی در خصوص انجام تعهدات مالک وجود داشته باشد. در جلسه‌ای که با بهشتی داشتیم مقرر شد او ضمانت درخواستی را در اختیار مسئولان قرار ‌دهد تا پس از ثبت باشگاه به نام وی، مسائل مالی باشگاه را نیز برطرف کند. همچنین مقرر شد ظرف مدت یک هفته، مطالبات فصل گذشته به همراه 20 درصد مبالغ فصل جدید پرداخت شود.

این در حالی است که بهشتی درباره پاسخ رد علی دایی گفت: دایی حق داشت زیرا نگران ساختار باشگاه است.او معتقد بود هیأت‌مدیره باید مصوبه رسمی به من بدهد تا با دایی وارد مذاکره جدی شوم که این اتفاق هنوز رخ نداده است. امیدوارم امروز همه مسائل و مستندات لازم به من تحویل داده شود تا بتوانم تیم خوبی برای هواداران آماده کنم.

بلاتکلیفی مدیریتی

ماجرای مدیریت باشگاه ملوان از این قرار است: در حالی که گفته می‌شود باشگاه ملوان به شخصی به نام داریوش بهشتی واگذار شده است، اما ظاهرا نه او پولی بابت خرید این باشگاه پرداخت کرده و نه سندی به نامش خورده است و مجموع گفته‌های دو طرف نشان می‌دهد این مشکل به این زودی برطرف نخواهد شد؛ چرا که آنها می‌خواهند همزمان کار انجام شود. این در حالی است که هیات‌مدیره کنونی باشگاه ملوان تا پایان وقت اداری امروز (پنجشنبه) به بهشتی مهلت داده تا نسبت به واریز پول به حساب باشگاه اقدام کند وگرنه معامله‌ای در کار نخواهد بود!

محمود آذرگون، عضو هیات مدیره و سخنگوی باشگاه ملوان در این رابطه به سایت باشگاه گفت: ما با بهشتی بر سر مالکیت باشگاه به توافق رسیدیم، اما کدام منطق حکم می‌کند بدون پرداخت مبلغ، به او اختیار تام بدهیم؟ به هر حال این مردم از ما توقع دارند و ما هم نمی‌خواهیم از چاله به چاه بیفتیم. وقتی بهشتی ضمانتی نداده و پول‌ها را پرداخت نکرده است، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. این آقا قرار بود چهار میلیارد تومان بپردازد که دو میلیارد تومان آن برای بدهی‌های باشگاه بود و دو میلیارد تومان نیز ضمانت بانکی برای ادامه فصل، اما او هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است.

محمدرضا بدیعی‌فر، عضو دیگر هیات‌مدیره باشگاه و رئیس شورای شهر انزلی در این باره تصریح کرد: مالک جدید باید دو میلیارد تومان چک تضمینی آنلاین و یک میلیارد تومان سفته در اختیار هیات‌مدیره قرار دهد و چهار میلیارد تومان نیز به حساب باشگاه واریز کند تا انتقال مالکیت رسمی و سند به وی تسلیم شود. شرایط به‌گونه‌ای است که بعید نیست باشگاه ملوان به فرد دیگری واگذار شود، هیات‌مدیره آمادگی دارد که هرکدام از متقاضیان، الزامات باشگاه را انجام دهد، باشگاه را به وی واگذار کند، اما تا زمانی که پولی واریز نشود نمی‌توان با قطعیت تصمیم گرفت. از طرف دیگر داریوش بهشتی درباره شرایط پیش آمده با اشاره به برگزاری نشستی در این خصوص به فارس گفت: قرار شد مستندات، آمار و ارقام و قراردادهای بازیکنان را تا روز پنجشنبه به من داده و من کارم را به طور رسمی در ملوان آغاز کنم.

وی در مورد این‌که از او ضمانت بانکی خواسته شده، گفت: طبق قراردادی که داریم پیش می‌رویم. در حال حاضر که باشگاه هنوز در اختیار سیروس محجوب (مالک قبلی) است و مهر باشگاه هنوز در اختیار ایشان است من چگونه می‌توانم به حساب باشگاه پول واریز کنم. من پرداخت بدهی به بازیکنان را قبول کرده‌ام، اما قرار نشده که به حساب شخصی پولی بریزیم. قرار است مستندات و قرارداد بازیکنان به من تحویل شود تا من هم به ترتیب پرداخت مطالبات را انجام دهم.

پیشنهاد دوباره و تضمین 15 میلیاردی

با وجود رد پیشنهاد اولیه مربیگری ملوان از سوی علی دایی، هنوز انتخاب دایی کاملا منتفی نشده است، چرا که بهشتی یک‌بار دیگر به دایی پیشنهاد داده و برای فراهم کردن خواسته‌های او مهلت خواسته است.

همچنین محمود پیشگاه‌هادیان، معاون ورزشی باشگاه ملوان گفت: علی دایی درصورتی به ملوان می‌آید که مالک باشگاه، چک ۱۵میلیارد تومانی به عنوان تضمین به وی تسلیم کند.

ظاهرا این پیشنهاد در حاشیه جلسه اخیر باشگاه به صورت تلفنی به دایی ارائه شده است؛ جلسه‌ای که با حضور دو بازیکن باتجربه ملوان یعنی مازیار زارع و پژمان نوری برگزار شده و طی آن مقرر شد تا صبح امروز (پنجشنبه) پس از انجام امور مربوط مذاکرات اولیه و ثبت قرارداد با بازیکنان آغاز و ظرف مدت یک هفته مطالبات فصل گذشته به همراه ۲۰ درصد از مطالبات فصل جدید بازیکنان نیز پرداخت شود تا کمی از دغدغه‌های دایی کاسته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها