طی 48 ساعت گذشته مناطق مختلف یمن آماج حملات هوایی جنگنده‌های عربستانی قرار گرفت که بر اثر آن ده‌ها نفر کشته شدند. در این میان تروریست‌های داعش نیز دامنه عملیات خود علیه شیعیان را افزایش داده و هر روز حملات تازه‌ای علیه آنها انجام می‌دهند. در بحبوحه این حملات شدید، برخی محافل سیاسی از آغاز آتش‌بس موقت در یمن از یکشنبه هفته آینده خبر می‌دهند.
کد خبر: ۸۱۵۲۹۸

به گزارش شبکه العالم، جنگنده‌های عربستانی سه‌شنبه شب لشکر «23 میکا» در پادگان «العبر» حضرموت را بمباران کردند که بر اثر آن 54 سرباز ارتش کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. برخی منابع خبری تعداد کشته‌های این حمله را حدود 80 نفر اعلام کرده‌اند. این حمله در حالی انجام شد که بنا به گزارش منابع نظامی یمن، لشکر بیست وسوم یمن از جمله نیروهایی است که با القاعده در منطقه العبر واقع در حضرموت بشدت درگیر است.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نیز اعلام کرد، یک ناوچه مستقر در خلیج عدن سه‌شنبه شب یک مسجد را در منطقه الوهط استان لحج هدف قرار داد که براساس آمارهای اولیه در این حمله 9 نمازگزار یمنی کشته شدند.

به گفته یک مقام امنیتی در استان لحج، تعدادی از نمازگزاران نیز در این حمله مجروح شدند و به ساختمان مسجد و خانه‌های اطراف آن نیز آسیب شدیدی وارد شده است.

البته این پایان حملات عربستان نبود. جنگنده‌های متجاوز این کشور سه‌شنبه شب به منطقه «جبل الاسود» در استان عمران واقع در شمال یمن حمله کردند که بنابه گزارش منابع بیمارستانی، در این حمله هوایی هشت نفر کشته و ده نفر دیگر نیز زخمی شدند. پیش از این حمله هوایی به استان عمران، جنگنده‌های عربستان سعودی بازار جوب در استان عمران را بمباران کرده بودند که در پی آن 54 نفر کشته شدند.

همچنین سه‌شنبه شب یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی مسجد شیعیان الروضه در صنعا، پایتخت یمن منفجر شد که بر اثر آن چند نفر کشته و مجروح شدند. روز گذشته گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای با به عهده گرفتن مسئولیت این انفجار، اعلام کرد این حمله «برای گرفتن انتقام از حوثی‌ها» صورت گرفت. شاهدان گفتند این انفجار هنگام خروج نمازگزاران از مسجد الروضه در جنوب شرق صنعا پس از نماز عشا صورت گرفت.

تداوم این حملات باعث شده زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها شرایط بسیار اسفناکی داشته باشند. در همین رابطه شبکه المسیره یمن در گزارشی با اشاره به حملات یکصد روزه رژیم سعودی به یمن اوضاع بهداشتی و بیمارستانی این کشور را روز به روز وخیم‌تر توصیف کرد. این شبکه تلویزیونی با اشاره به بیماری‌هایی مانند نارسایی‌های کلیوی که خطر جدی جان مبتلایان به آن را تهدید می‌کند، گفت: بیمارستان الجمهوری یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های پایتخت یمن است، اما کمبودهای زیادی دارد و نبود دارو در کنار فقدان تجهیزات پزشکی، بحرانی جدی را رقم زده است. مدیر این بیمارستان گفت: ما کمبود دارو و تجهیزات پزشکی داریم. همه این کمبودها به علت محاصره ظالمانه یمن از سوی عربستان سعودی است.

در بحبوحه این اتفاقات، منابع خبری اعلام کردند، آتش‌بس انسانی پیشنهادی احتمالا از یکشنبه آینده آغاز می‌شود. این آتش‌بس پیشنهادی تا پایان عید فطر ادامه خواهد داشت و قابلیت تمدید دارد. پیش از این نیز چند بار پیشنهاد آتش‌بس مطرح شده بود که همواره با ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به شکست انجامید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها