دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت:نه ضرب الاجل زمانی،نه نظربرخی کشورهای منطقه یارژیم صهیونیستی ویا جنجال رسانه ای که دردنیا به شکل موافق یا مخالف اما دارای بردهای همسو بکار گرفته می شود،عامل تعیین کننده ای برای ایران نیست.
کد خبر: ۸۱۵۲۲۳
هیچ ضرب الاجلی در مذاکرات هسته ای برای ما معتبر نیست

علی شمخانی در حاشیه مراسم شب قدر در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) که نماد عدالت است گفت: این شب ها به شکل طبیعی نمادی از مقاومت و عدالت خواهی را در ذهن ملت عدالت خواه ایران در قبال زیاده خواهی ها زنده می کند.

وی افزود: یک توافق هسته ای مستحکم از نظر ما این است که حق فنی هسته ای ایران را هم در بعد حفظ و هم توسعه زنده نگه دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همچنین این توافقنامه باید تحریم های ظالمانه را به شکل اساسی و بنیادی رفع کند و خدشه ای به استقلال سیاسی و امنیت ملی و دفاعی کشور وارد نکند.

وی اضافه کرد : به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران بعداز 22 ماه مذاکره امروز این موارد را قابل حصول می داند.

شمخانی گفت: اصولا جمهوری اسلامی ایران وقتی مذاکرات را شروع کرد به دنبال توافق بود و چنانچه طرف مقابل تصمیم سیاسی خود را اتخاذ کند حتما می توان یک توفیق برد- برد داشت اما اگر مسیر زیاده خواهی را ادامه دهد باید بدانیم ضرب الاجل زمانی برای ما معتبر نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب یک منطق هسته ای روشن و به منظور حفظ حقوق قانونی ملت ایران و در چارچوب حفظ خطوط قرمز ، مذاکرات را تاکنون پیش برده و آنها را قابل تحقق می داند بنابراین امیدواریم طرف مقابل با تصمیمات سیاسی منطقی این مسیر را تسهیل کند.

شمخانی افزود: از سوی دیگر در این شب های نورانی تیم شجاع، متدین، امین و وفادار مذاکره کننده ایران مستظهر به دعاهای ملت ایران است و به طور قطع با برداشت نمادین از این شب ها ایستادگی خود را برای رسیدن به یک توافق با مشخصات مذکور که تنها راه رسیدن به یک توافق مثبت است دنبال خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس ازجانب امام خمینی(ره) گفت: امروز هر چه از سال 1358 که سال اعلام این موضوع بود بیشتر فاصله می گیریم حکمت آمیز بودن و الهی بودن این تصمیم را بیشتر از سابق درک می کنیم.

وی گفت: مراجع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند در طول تاریخ 60 ساله اشغالگری این رژیم، سال 2014 امن ترین سال برای آنها بوده است و این محقق نمی شود مگر با عملکرد گروه های پرریش و کم عقل تکفیری که متاسفانه امروز سیاست دیکته شده غرب را برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی به نحو مطلوب انجام می دهند.

شمخانی افزود: حضور گسترده مردم در روز قدس یادآور این نکته است که موضوع اصلی جهان اسلام نه در درون جهان اسلام، بلکه علیه اشغالگری و ظلم است.

وی با اشاره به رسالت پیامبر اکرم (ص) درباره وظیفه مسلمانان در کمک به یکدیگر و سیره ائمه اطهار (ع) در مبارزه با ستم و ظلم گفت: به همین خاطر امسال روز قدس را باید به شکل برجسته تری به انظار جهانیان نشان دهیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همزمانی این روز با دور پایانی مذاکرات هسته ای و حضور گسترده ملت ایران در تشییع شهدای غواص به عنوان مظاهر مقاومت ملت ایران و همچنین حضور گسترده مردم در شب های قدر در مساجد و حسینیه ها باز هم علامت ایستادگی ملت ایران و روز قدس هم انعکاس و پشتوانه ای برای این مسیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها