سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

تصمیمات دشواری باید در وین گرفته شود

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین گفت: باید تصمیمات دشواری در مذاکرات وین گرفته شود.
کد خبر: ۸۱۵۰۹۱
تصمیمات دشواری باید در وین گرفته شود

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه هیل (ارگان کنگره آمریکا) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: هنوز کارهای فراوانی در سطوح فنی و سیاسی باقی مانده است.

'جان کری' وزیر خارجه آمریکا امیدوار است تا ضرب الاجل 7 ژوییه (16 تیر) به توافقی با ایران دست یابد.

کربی گفت: فکر می کنم که کری روز یکشنبه بصورت کاملا روشن بیان کرد که آنها با جدیت تمام به تلاش های خود در این هفته ادامه خواهند داد و اگر تصمیمات دشوار گرفته شود و درباره برخی از مسائل کلیدی به توافقی دست یابند، می توان تا این هفته به توافق (نهایی) دست یافت اما تضمینی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: برخی از مسائل دشوار باقی مانده شامل دسترسی به تاسیسات هسته ای و رفع نگرانی ها درباره ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران در گذشته (پی.ام.دی) است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد اگر کری از پیشنهادهای ارائه شده راضی نباشد، مذاکرات را ترک خواهد کرد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز بارها اعلام کرده اند که زیر بار توافق بد نمی روند.

پایگاه اینترنتی هیل نوشت: تعداد زیادی از نمایندگان جمهوری خواه از دولت به دلیل مذاکرات انتقاد کرده اند.

سناتور 'دان کوتس' نماینده جمهوری خواه از ایالت ایندیانا در گفت و گو با برنامه 'ساندی مورنینگ' شبکه تلویزیونی 'فاکس نیوز' گفت: من عمیقا نگران این موضوع هستم که دولت کنونی به سادگی در تلاش برای رسیدن به توافق، به هر قیمتی است.

سناتور 'تام کاتن' نماینده جمهوری خواه از ایالت آرکانزاس و از منتقدان جدی مذاکرات نیز، بتازگی گفت: پیام ویدیویی جدید وزیر خارجه ایران 'خودبینانه' بود و نشان داد که ایرانی ها به موضعی برتر در مذاکرات دست یافته اند.

این سناتور جوان آمریکایی که تجربه ای در عالم سیاست ندارد اما سودای شهرت جهانی را با اظهاراتی گستاخانه و تند دارد، در برنامه 'این هفته' شبکه خبری ABC نیز مدعی شد: ' ایران از موضع ضعف در مذاکرات شرکت کرد. این کشور باید با تصمیمی ساده مواجه شود. همه برنامه هسته ای را برچیند یا با ویرانی اقتصادی و نابودی نظامی تاسیسات هسته ای اش مواجه شود.'

وی در عین حال مدعی شد: همان طور که ویدئوی وزیر امور خارجه ایران نشان داد، ایرانی ها فکر می کنند که در موضع قوی هستند و همه کارت های برنده را در اختیار دارند'.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها