نخستین نشست عمومی وزیران خارجه ایران و 1+5 عصر دوشنبه پس از حدود یک ساعت پایان یافت.نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 در هتل کوبورگ وین برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۴۹۴۸
برگزاری نخستین نشست وزرای خارجه ایران و 1+5

به گزارش جام جم آنلاین،این نشست ساعت 17 به وقت محلی - 19 و 30 به وقت تهران - آغاز شد و ساعت 18 و 15 به وقت وین خاتمه یافت.

این نخستین نشست در این سطح پس از بیانیه لوزان در فروردین ماه سال جاری است.

یک منبع نزدیک به مذاکرات گفت: در این نشست، وزرای خارجه به مرور آخرین وضعیت مذاکرات پرداخته و در خصوص برخی از مهمترین موضوعاتی که محل اختلاف است، بحث جدی صورت گرفت.

وی افزود: مقرر شد معاونین و سایر اعضای تیم بلافاصله به ادامه کار بر روی متون بپردازند.

احتمال دارد امشب جلسه عمومی دیگری هم برگزار شود.

مذاکره ظریف با لاوروف ، کری و موگرینی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بعدازظهر دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ، جان کری وزیر خارجه آمریکا و سپس فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و مذاکره کرد.

سرگئی لاوروف صبح دوشنبه به هتل کوبورگ آمد تا به مذاکره با سایر وزیران خارجه 1+5 بپردازد. این نشست با هدف کاستن ازاختلافات و هماهنگی شش کشور طرف مذاکره با ایران برگزار شد.

پس از دیدار با وزیر خارجه روسیه، ظریف بار دیگر با جان کری وزیر خارجه امریکا وارد مذاکره شد. دیدار بعدی ظریف هم با فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

نشست وزیران و معاونان 1+5 برای هماهنگ کردن مواضع

وزیران خارجه 1+5 و معاونانشان پیش از ظهر دوشنبه نشستی عمومی برگزارکردند تا مواضع خود را در روزهای واپسین مذاکرات در مقابل ایران هماهنگ کنند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، وانگ یی وزیر خارجه چین، فرانک والتراشتاین مایر ، لوران فابیوس و فیلیپ هاموند وزیران خارجه آلمان ، فرانسه و انگلیس به همراه معاونانشان در این نشست حضور داشتند.

هدایت این نشست را فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده داشت که به همراه معاونش هلگا اشمید در این مذاکره شرکت کرده بود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها