اروپایی ها تمرکزی بر مذاکرات ندارند

سایه اسپارت ها بر دیوار کوبورگ + عکس

وزرای خارجه آلمان، انگلستان و فرانسه فارغ از آنچه در مذاکرات هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ در وین می گذرد در حال رصد مستقیم تحولات یونان و برگزاری همه پرسی اخیر در این کشور هستند.
کد خبر: ۸۱۴۵۳۳
سایه اسپارت ها بر دیوار کوبورگ + عکس

موضوع برگزاری همه پرسی یونان به سوژه ای داغ در اتحادیه اروپا و منطقه یورو تبدیل شده است. این اتفاق سبب شده تا به طور طبیعی تمرکز تروییکای اروپایی یعنی سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس بر مذاکرات هسته ای بسیار کمتر از قبل باشد.

عوارض و تبعات این مسئله مهم البته خود را در مذاکرات هسته ای دو روز اخیر یعنی شنبه و یکشنبه به شدت نشان داده و روند مذاکرات را تحت الشعاع خود قرار داده است.

فرانک والتر اشتاین مایر، فیلیپ هاموند و لوران فابیوس وزرای خارجه آلمان، انگلستان و فرانسه فارغ از آنچه در مذاکرات هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ در وین می گذرد در حال رصد مستقیم تحولات یونان و برگزاری همه پرسی اخیر در این کشور هستند.

نکته مهم اینکه؛ در صورت مثبت بودن نتیجه همه پرسی، مخالفت یونانی ها با ریاضت اقتصادی و در نتیجه خروج احتمالی آتن از منطقه یورو کلید خواهد خورد و این خود می تواند مقدمه ای برای فروپاشی منطقه اقتصادی یورو باشد، مسئله ای که بزرگان اروپا را به شدت نگران کرده است.

با این حال رای منفی یونانی ها به همه پرسی، فرصت تنفس دیگری را برای آتن و اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات اقتصادی حول موارد اختلافی ایجاد خواهد کرد.

بدیهی است حداقل تا زمان مشخص شدن نتیجه همه پرسی یونان، سه وزیر اروپایی قدرت تمرکز خود را بر مذاکرات هسته ای از دست خواهند داد.

از این رو به نظر می رسد فردا (دوشنبه) و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی همه پرسی، سایه اسپارت های یونانی که از دیروز و امروز هویدا شده بود از روی دیوارهای هتل کوبورگ محو گردد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها