پدر دختر روسی که در جریان پیوستن به گروهک تروریستی داعش دستگیر شد،گفت:وی عاشق جذب نیرو برای این گروهک تروریستی شده بود.
کد خبر: ۸۱۴۴۶۰
چگونه دخترم جذب داعش شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران،"پاول کارائولوا" پدر "واروارا کارائولوا" ۱۹ ساله دانشجوی دختر روسی که پنجم ژوئن گذشته در ترکیه به اتهام تلاش برای پیوستن به گروهک تروریستی داعش دستگیر شد،گفت که وی عمیقا عاشق این گروه شده بود.

وی گفت:دختر من خیلی ساده عاشق شد.این روشی است که اعضای داعش برای جذب دختران استفاده می کنند.

پدر واروارا با ابراز این که وی مجددا برای پیوستن به گروهک تروریستی داعش تلاش نمی کند،افزود:دختر من اشتباه کرد. همه ما اشتباهاتی را مرتکب می شویم.

کارائولوا که دانشجوی عربی و علوم اسلامی است، تصمیم داشت با عبور غیرقانونی از مرزهای سوریه به همراه ۱۸ نفر دیگر به داعش بپیوندد.وی از زمان دستگیری تا زمان تحویل به مقام های مسکو در یک کمپ ویژه پناهجویان به سر برد.

شاهزاده سعودی به اسرائیل می رود

روزنامه ی جروزالم پست از برنامه سفر شاهزاده طلال بن ولید به اسرائیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست نوشت:شاهزاده سعودی در اقدامی بی سابقه به اسرائیل می رود.

طلال بن ولید شاهزاده ی ثروتمند سعودی روز پنج شنبه اعلام کرد که سفری هفت روزه به اسرائیل خواهد داشت.

این شاهزاده ی سعودی مصرانه از همه کشورهای عربی خواست که برای یک خاورمیانه ی صلح آمیز تر و آباد تر تلاش کنند!!

رسانه های خبری عربستان سعودی از جمله ی نشریه عکاظ در این باره به نقل از شاهزاده ی سعودی نوشت:همه ی برادران و خواهران مسلمان من باید درک کنند که برای همه ی ساکنان خاورمیانه ی جنگ زده ، یعنی عرب ها، ضرورت دارد که از خصومت بی معنی علیه مردم یهود دست بردارند.

وی افزود : ملک سلمان پادشاه عربستان سودی از من درخواست کرد که گفتگوی مستقیمی را با جامعه ی اطلاعاتی اسرائیل داشته باشم و روابط دوستانه با همسایگان اسرائیلی ایجاد کنم.

جان کری رکورد شکست

حضور وزیرخارجه آمریکا در محل مذاکرات هسته ای با ایران در حالی وارد دهمین روز خود شده است که چنین مدتی هیچ سابقه مشابهی ندارد.

به گزارش مهر، مذاکرات هسته ای وین به منظور نگارش متن توافق جامع در حالی وارد پنجمین روز تمدید پس از ۳۰ ژوئن شده، که هنوز هم بیم و امید برای حصول توافق باقی است و آنگونه که منابع نزدیک به تیم هسته ای کشورمان می گویند هنوز اختلافات در موضوعات مختلفی پابرجاست. اگرچه دیروز رسانه های غربی در موجی سنگین که از مرکزی واحد هماهنگ شده بود، تلاش کردند که القا کنند ایران و ۱+۵ در برخی موضوعات توافق کرده اند. به عنوان نمونه رویترز نوشت: «ایران و گروه ۱+۵ در وین، بر سر سازوکار رفع تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به توافق اولیه دست یافته‌اند».

اما این خط خبری دروغین خیلی دوام نیاورد و منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده کشورمان آنرا رد کردند:« مطالبی که مطرح می شود دال بر اینکه در بخش خاصی توافق شده است، با توجه به اصل اساسی هیچ چیز مورد توافق نیست تا زمانی که همه چیز مورد توافق قرار گیرد، از پایه نادرست است.»

وی تاکید کرد: «مشخصا در بحث تحریم ها برخی اختلافات مهم هنوز پابرجا و در دست مذاکره است.»

تلاش اوباما و همکارانش برای اقناع فضای داخلی آمریکا و مدیریت مخالفان هم از همین رو صورت می گیرد. انها تلاش می کنند توافق با ایران را اقدامی خارق العاده و بسیار مهم جلوه دهند که تنها تیم خودشان قادر به تحقق آن بوده و روسای جمهور قبلی هیچگاه نتوانسته اند به آن نزدیک شوند.

دموکرات ها به خوبی می دانند دست شان برای تبلیغات انتخاباتی خالی است و دو دوره ریاست جمهوری اوباما دستاورد ویژه ای برای آمریکایی ها نداشته است پس باید برگ برنده شان را رو کنند و آن توافقی است که به باور خودشان نتیجه اش مهار ایران است.

به همین خاطر است که وزیرخارجه آمریکا لنگان لنگان خود را به وین می رساند و عصا زنان پای میز مذاکره با همتای ایرانی خود می رود بلکه بتواند دوران حکومت شان بر کاخ سفید را تمدید کنند.

جان کری با همین وضعیت و در همین ایام مقابل هتل کوبورگ آمد و خواست شوی تبلیغاتی دیگر را برگزار کند، آنجا که گفت ما با کوبا هم مشکلات مان را حل کردیم و این امر شدنی است اگر رهبران سیاسی - بخوانید اوباما- بخواهند.

جان کری در فرودین امسال ۸ روز در لوزان سوئیس اقامت گزید و گاهی حتی ۹ ساعته با ظریف سر میز مذاکره نشست تا به خواسته اش برسد. جالب آنکه در همان لوزان هم به ظریف گفته بود چنین حضوور طولانی مدتی برای وزیرخارجه امریکا در طول تاریخ بی سابقه است و تنها یک نمونه مشابه دارد.

اما این بار پیرمرد دیپلمات، رکورد خود را هم شکست و امروز یکشنبه در حالی بر سر میز مذاکره با همتای ایرانی خود در هتل کوبورگ نشست که حضورش در وین وارد دهمین روز خود شده و البته هنوز هم به پایان کار نرسیده است.

راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: اصلاح‌طلبان همواره نشان داده‌اند منافع ملی را به منفعت خود و منافع کوتاه‌مدت ترجیح می‌دهند، امروز باید جبهه اصلاحات با همه توان حامی دولت برآمده از ۲۴ خرداد باشد.

به گزارش فارس، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در جمع مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات 92 کشورهای غربی را به اجبار به میز مذاکره نشانده است و همچنین به پشتوانه این حضور حماسی و سرمایه اجتماعی فرزندان این ملت و سرداران صحنه دیپلماسی در پی احقاق حقوق مردم هستند قدرت های بزرگ و کشورهای غربی مجاب شده‌اند تا به خواسته های مشروع و قانونی ما تمکین کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که رویکردهای مشخصی در برنامه‌هایمان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویکرد و راهبرد اصلاحات کسب اکثریت مجلس است و برای دستیابی به این راهبرد اصلی هیچ راهی جز اجماع برای جبهه اصلاحات وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: باید در سراسر کشور اصلاح‌طلبان یک لیست داشته باشند زیرا نمی‌خواهیم برخی از تجربه‌های گذشته که با گفتمان اصلاحات سازگاری ندارد، تکرار کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که امروز در پی وحدت هستیم زیرا فردا دیر است و ممکن است اسفند 94 اتفاقی بیفتد که موجب پشیمانی ما در سال‌های بعد شود، گفت: الزاماتی برای رسیدن به وحدت وجود دارد که اولین الزام تامین الگوی رفتار انتخاباتی 92 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها