اختصاصی جام جم آنلاین

نشانه های توافق در حال بروز است

چند موضع گیری و شاخص هایی از دید تحلیلگران تحولات مرتبط به مذاکرات و توافق هسته ای ایران و 1+5 نمایی از توافق را هرچند مبهم و نامطمئن نشان می دهد.
کد خبر: ۸۱۴۴۵۶
نشانه های توافق در حال بروز است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری آلمان، سپاستین کورتز وزیر خارجه اتریش امروز یکشنبه و در حالی که کمتر از 72 ساعت به پایان مهلت تمدید شده ضرب الاجل توافق باقی مانده است، گفت که مذاکرات جاری بین ایران و 5+1 برای پایان دادن به مناقشه درباره برنامه هسته ای ایران «در مسیر تحقق هدف» است.

کورتز که کشورش میزبان مذاکرات فشرده این روزها بین مذاکره کنندگان ایران و 5+1 است روند مذاکرات را امیدوار کننده خواند.

همچنین برخی مسئولان آمریکایی بدون ذکر نام به وال استریت ژورنال گفته اند که در روزهای گذشته پیشرفت های خوبی درباره دو مساله اصلی محل تردید مذاکره کنندگان به وجود آمده است. این مسئولان آمریکایی تصریح کردند در دو مساله تحقیقات و راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ادعای تلاش پنهان ایران برای ساخت سلاح هسته ای در دهه های گذشته و روند لغو تحریم ها علیه ایران پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

در همین حال منابع دیپلماتیک به برخی رسانه های غربی گفته اند که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان و لوران فابیوس همتای فرانسوی وی نیز امروز یکشنبه به جلسات مذاکرات نمایندگان ایران و 5+1 پیوسته اند.

نشانه دیگری که برخی تحلیلگران می گویند علامت نزدیک شدن به توافق است حضور وزرای خارجه روسیه و چین در محل مذاکرات است؛ نشانه ای که گفته می شود به معنای نزدیک شدن موعد توافق است.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز گزارش داد، منابع غربی افزوده اند: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس، سرگی لاوروف و یانگ یی همتایان روس و چینی وی نیز فردا دوشنبه به تیم های مذاکره کننده در وین می پیوندند. پیوستن وزرای خارجه روسیه و چین به مذاکرات از دید برخی کارشناسان به معنای جدی شدن توافق و رسیدن به گام های آخر تلقی می شود.

جام جم آنلاین- امین ماهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها