سفره‌های زیرزمینی خالی شد

طرح جدید امنیت آبی در دستور کار

معاون وزیر نیرو با اشاره به اوضاع بحرانی سفره های زیرزمینی آب کشور گفت: ایجاد کامل امنیت آبی در دستور کار وزارت نیرو است.
کد خبر: ۸۱۴۴۴۰
طرح جدید امنیت آبی در دستور کار

رحیم میدانی با اعلام اینکه اجرا نشدن مقررات از مشکلات حوضه‌های آبریز است، گفت: عزم و همت وزارت نیرو به این سمت است که درباره حراست از منابع آبی و ایجاد امنیت کامل آبی از هیچ پشتیبانی مادی و معنوی درباره برنامه‌های آب کشور دریغ نکند.

معاون وزیر نیرو افزود: از جمله مشکلات حوضه‌های آبریز عدم اجرای مقررات و حاکمیت افسار گسیخته است. اگر قوه قضائیه و سایر مسئولان محلی یاری نکنند، وزارت نیرو به‌ تنهایی نمی‌تواند در این طرح‌ها موفق شود.

وی اظهار کرد: اگر همچون گذشته آب کشور را مدیریت کنیم و این روند ادامه یابد، با مشکلات بسیار حادی روبرو می‌شویم و تمام بخش‌های شرب و صنعت و کشاورزی دچار صدمه‌های جبران‌ ناپذیری می‌شوند.

میدانی با بیان اینکه اگر چارچوب‌ها رعایت نشود، مطمئنا حوضه‌های آبریز دچار مشکل خواهند شد، به شرایط بحرانی سفره‌های زیرزمینی اشاره کرد و افزود: اگر طبق قوانین و مقررات عمل نکنیم و با مدیریت مناسب از منابع آب حراست نکنیم، برداشت از آب‌های سطحی نیز وضعیت بدتری از آب‌های زیرزمینی خواهد داشت.

این مقام مسئول در وزارت نیرو هدف اصلی از تشکیل شورای هماهنگی مدیریت به‌ هم‌ پیوسته منابع آب حوضه‌های آبریز را ساماندهی منابع آبی ذکر کرد و گفت: با تشکیل شورای هماهنگی در صدد هستیم اصول و مقررات را اجرایی کنیم تا بتوانیم باقیمانده منابع آبی موجود را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود تجربه موفقی بوده است، افزود: تصمیم‌گیری‌ها در میزان برداشت آب و همچنین انتخاب و ساماندهی کشت مناسب با اقلیم استان موجب موفقیت این طرح شده است.

میدانی با بیان اینکه ما اکنون در صدد پیاده کردن طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی هستیم، اظهار کرد: حضور استانداران و مدیران استانی در تمام طرح‌ها از جمله اجرای تصمیم‌های شورای هماهنگی حوضه‌های آبریز و از جمله حوضه آبریز سفیدرود موثر است و می‌تواند وزارت نیرو را در ساماندهی و اجرای طرح‌ها به‌ صورت موثر یاری کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها