پوست مو وزیبایی،علل و درمان ریزش مو در ماه رمضان،با تغییر در رژیم غذایی و عادات غذا خوردن در ماه رمضان، موها هم آسیب می بینند،توصیه های بسیار مفید به منظور افزایش زیبایی مو را در ماه رمضان بیان می کنند.
کد خبر: ۸۱۴۳۳۱
علل و درمان ریزش مو در ماه رمضان

ممکن است در ماه رمضان به علل مختلفی از جمله کمبود آهن و ویتامین، تغییرات هورمونی و … دچار ریزش مو شده باشید. شما می توانید با استفاده ی موضعی از برخی گیاهان و یا روغن های گیاهی، ریزش مو در ماه رمضان را درمان کنید.

ریزش مو

روزانه به صورت طبیعی ۵۰- ۱۰۰ تار مو از سر هر فرد جدا و جایگزین می شود. امّا اگر این تعداد افزایش پیدا کند، در طول زمان دچار کم مویی خواهید شد.

ریزش موی غیرطبیعی معمولاً به علل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، استرس، خواب نامنظم، کمبود آهن و ویتامین ها در بدن، شرایط شغلی، مسائل ارثی و محیطی و… اتفاق می افتد و از آن جایی که برخی از این شرایط در ماه رمضان تشدید می شود، ممکن است ریزش موی بیشتری را در این ماه احساس کنید.

درمان های گیاهی ریزش مو در ماه رمضان

• شیره نارگیل

نارگیل سرشار از آهن و پتاسیم است و استفاده ی موضعی از آن، می تواند ریشه ی مو را تغذیه کند. کافی است نارگیل را فشار دهید تا آب آن خارج شود. سپس آن را با آب مخلوط کنید و به سرتان بمالید.

بعد از نیم ساعت می توانید سرتان را با آب سرد بشویید.

• روغن زیتون

روغن زیتون باکتری های موجود در فولیکول های مو را از بین می برد و به همین جهت مانع ریزش مو می شود.

شب ها پیش از خواب، روغن زیتون را به کف سر و به ویژه مناطق کم موتر بمالید و سر را با روسری یا پارچه ای مخصوص و تمیز ببندید. صبح باید سرتان را با شامپوی مناسب و آب بشویید.

• ماء الشعیر

ماء الشعیر از موادی است که سرشار از ویتامین B هستند. در واقع یکی از علل ریزش مو، افزایش کلسترول است. با افزایش کلسترول، ویتامین B کاهش می یابد و چربی های جمع شده دور مو، اجازه ی تنفس ریشه ی مو را نمی دهند.

استفاده ی موضعی ماء الشعیر بر روی پوست سر، با افزایش ویتامینB، کلسترول و چربی را کاهش می دهد و از ریزش مو جلوگیری می کند.

• گل پنیرک

پنیرک یکی از گیاهانی است که به باکتری زدایی فولیکول های مو کمک می کنند. گل پنیرک را خرد کنید و سپس روغن کنجد و روغن نارگیل را با گل های خردشده مخلوط کنید.

مخلوط به دست آمده را روی پوست سر بمالید و بعد از گذشت چند ساعت، سر را با شامپو و آب سرد بشویید.

• ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا، به پاک سازی فولیکول های مو کمک می کند و PH پوست سر را تعدیل می کند و موجب درمان ریزش مو می گردد.

ژل آلوئه ورا را به صورت موضعی روی کف سر بمالید و بعد از چند دقیقه آب بکشید.

بهتر است همزمان با استفاده از این مواد گیاهی، تغذیه ای سرشار از آهن و ویتامین ها داشته باشید، بیشتر استراحت کنید و موهایتان را از نور آفتاب محافظت کنید.

اگر احساس کردید که با وجود همه ی این درمان ها و توصیه ها، همچنان ریزش موی شما غیرطبیعی است، به پزشک متخصص مراجعه کنید.(ایران مطلب)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها