بودجه رسانه ملی برای تولید مجموعه‌های نمایشی محدود است ولی نیاز جامعه تعطیل‌بردار نیست

10سریال جدید در راه تلویزیون

تولید چند سریال برای پخش از شبکه‌های یک و سه در حالی آغاز شده که صدا و سیما برای تولید آثار متنوع تلویزیونی و رادیویی با کمبود بودجه روبه روست. در این شرایط تولید بیش از 10مجموعه تلویزیونی از توجه رسانه ملی به نیاز مخاطبان جامعه حکایت می‌کند. از میان این مجموعه‌های تلویزیونی، می‌توان به سریال‌های تعبیر وارونه یک رویا، نفس گرم، در دوردست‌ها، پشت‌بام‌ تهران و معمای شاه برای شبکه یک و سریال‌های آمین، زشت و زشت‌تر، در حاشیه و سایه ‌به سایه برای شبکه سه اشاره کرد.
کد خبر: ۸۱۴۲۷۴
10سریال جدید در راه تلویزیون

به گزارش جام‌جم، ‌تصویربرداری سریال معمای شاه در شهرک سینمایی غزالی ادامه دارد و در این لوکیشن حمید منوچهری در نقش آیت‌الله کاشانی مقابل دوربین رفته‌ است.گروه صحنه‌های مربوط به شهید نواب صفوی نیز با بازی حسام نواب صفوی ضبط و تاکنون 70 درصد از سریال، تصویربرداری شده است.

این مجموعه به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی تولید می‌شود. احسان جعفری همزمان با تصویربرداری سریال مشغول تدوین آن است. محمد کشفی و سیدعلیرضا حسینی صداگذاری این اثر را به‌ عهده دارند. بابک زرین، آهنگساز و سالار عقیلی و امیریل ارجمند هم خوانندگان معمای شاه هستند. این مجموعه در قالب 50 قسمت 50 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک تولید می‌شود و از اواخر مرداد به صورت هفتگی روی آنتن خواهد رفت.

پیوستن دانیال حکیمی به دوردست‌ها

فریبا بانک‌توکلی، تهیه‌کننده سریال «دوردست‌ها» درباره روند تولید این اثر به جام‌جم گفت: این سریال در 13 قسمت 40دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه یک تولید می‌شود. بتازگی دانیال حکیمی برای ایفای نقش اصلی انتخاب شده است. او نقش رسول را بازی می‌کند که صاحب کارخانه روغن است و درگیر ماجراهای مختلف می‌شود. قصه اصلی این سریال نوشته شده و گروه نویسندگان این روز‌ها مشغول نوشتن دیالوگ‌های آن هستند. سمانه نامدار سرپرست گروه نویسندگان است و فیلمنامه زیر نظر رحمان سیفی‌آزاد، جواد ارشاد و لیلا لاریجانی نوشته می‌شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به این نکته که این سریال با موضوع استاندارد تولید می‌شود،‌گفت: داستان این سریال درباره زن و شوهری به نام ربابه و رسول است که سال‌ها قبل از یکدیگر جدا شده‌اند، اما اتفاقاتی آنها را روبه‌روی هم قرار می‌دهد و ماجراهایی برای آن به وجود می‌آید. لوکیشن‌های این سریال در تهران، شمال، زابل و زاهدان است.

اعتیاد به روایت سعید نعمت‌الله

سریال پشت‌بام تهران به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی، کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی سعید نعمت‌الله در 30 قسمت برای شبکه یک تولید می‌شود. این اثر یک ملودرام خانوادگی اجتماعی است. نعمت‌الله تاکنون فیلمنامه پنج قسمت از این سریال را به اتمام رسانده و تا پایان ماه رمضان نگارش نیمی از سریال تمام خواهد شد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: غیاث دل در گرو عشق پدری دارد که بعد از فوت مادرش ازدواج کرده و تمرکزش روی خانواده جدیدش است. غیاث سرخورده از این دوری راه ناهمواری را پیش می‌گیرد و پدر تازه درمی‌یابد که غیبتش بهایی گران برای غیاث داشته است، پس دست به کار وظایف پدری‌اش می‌شود. فیلمنامه پشت‌بام تهران به موضوعاتی چون نماز، تاثیر رفتار والدین بر آینده فرزندانشان و اعتیاد می‌پردازد.

«تعبیر وارونه یک رویا»

در خط پایان

تصویربرداری سریال تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی کمال طباطبایی اواخر تیر ماه به پایان می‌رسد. این سریال قرار است بعد از ماه رمضان از شبکه یک پخش شود. ثریا قاسمی آخرین بازیگری بود که مقابل دوربین سریال تعبیر وارونه یک رویا ایفای نقش کرد. گروه سازنده قرار است برای ضبط سکانس پایانی این مجموعه به مرز ایروان حوالی تبریز برود.

قصه جاسوسی این سریال با ماجرای مامور امنیتی ایران در ایروان شروع می‌شود که نقش او را امیر جعفری بازی می‌کند. اعضای گروه سازنده این سریال بخش‌هایی از این سریال را در ارمنستان و در ایروان ضبط کردند.

در کنار جعفری، داریوش ارجمند نیز نقش یک کارشناس امنیتی و به نوعی مافوق جعفری را به عهده دارد. پانته‌آ بهرام و فرهاد قائمیان دیگر نقش‌های اصلی سریال را ایفا می‌کنند. نیما نادری‌، آزاده سدیری‌، الهام کردا، فرزین صابونی، امید روحانی، علی صالحی، ابراهیم عزیزی، افشین زمانی، کریم امینی و نیلوفر شهیدی دیگر بازیگران سریال هستند.

این سریال درباره ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است. تعبیر وارونه یک رویا داستان جاسوسی پیچیده‌ای دارد و قصه در خارج از ایران شروع و به داخل ایران کشیده می‌شود. یک مامور امنیتی کشور از طرف یکی از منابع خبری و رابط‌های خود در خارج از ایران متوجه می‌شود قرار است یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور را ترور کنند، اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و داستان آن قدر پیچیده می‌شود که زندگی مامور امنیتی هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. پیگیری ماموران، عملیات ترور را با شکست روبه‌رو می‌کند، اما ماجراهای پیچیده جاسوسی دیگری شکل می‌گیرد. داستان این سریال را فریدون جیرانی نوشته و همزمان با تصویربرداری، مشغول نگارش ادامه آن است.

پایان تصویربرداری زشت و زشت‌تر

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «زشت و زشت‌تر» به کارگردانی شاهد احمدلو هفته گذشته در منزل مصطفی به پایان رسید. این سریال قرار است از شبکه سه به نمایش در‌آید. نقش مصطفی را رضا رویگری بازی می‌کند. سوسن پرور، حدیثه تهرانی، یاسمینا باهر، شراره دولت‌آبادی، علیرضا جعفری، غلامرضا نیکخواه، شهرام قائدی، از دیگر بازیگران این سریال هستند. علیرضا مسعودی و امین حسینیون فیلمنامه این سریال را در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای نوشته‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: سعید سنگی باغچه‌ای را که پدرش به نیت هزینه ازدواج سه خواهرش باقی گذاشته، فروخته و مزرعه‌ شترمرغ راه انداخته، غافل از این‌که نوه عموی جوانشان احسان سنگی عاشق خواهر کوچک‌ترش سحر شده است! ازدواج احسان با سحر مصادف می‌شود با از دست رفتن مزرعه در یک ماجرای کلاهبرداری! سعید شرط‌هایی برای ازدواج می‌گذارد که هرکسی را می‌لرزاند، ولی احسان سنگی با هیچ شرطی نمی‌لرزد! حالا سعید باید قبل از این‌که شرط‌‌ها رفع شود مزرعه را احیا کند، وگرنه اتفاقی می‌افتد که نباید بیفتد!

آمین روی میز تدوین

سریال تلویزیونی آمین به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی که در مرکز امور نمایشی سیما تولید شده از شبکه سه پخش می‌شود.

بهرنگ توفیقی درباره روند تولید این اثر به جام‌جم گفت: در حال حاضر نوید توحیدی مشغول تدوین سریال است و محمد محمدعلی آهنگسازی سریال را به‌عهده دارد. سریال آمین داستانی پلیسی دارد و بازیگرانی مانند امین حیایی در نقش خلافکار، داریوش فرهنگ در نقش سرهنگ، آشا محرابی در نقش افسر پلیس، کاظم بلوچی در نقش همایون تمدن، هادی ساعی در نقش پلیس، بهناز جعفری در نقش تارا فرهمند و مجید واشقانی در نقش خلافکار مقابل دوربین این سریال رفته‌اند.

در روزهای پایانی تصویربرداری سریال آمین، نیما رئیسی و شهرزاد کمال‌زاده با پیوستن به این سریال در دو نقش متفاوت ظاهر شدند. رئیسی در سریال آمین نقش یک خلافکار را به‌عهده دارد که در طول داستان، بیننده فقط صدای او را می‌شنود و در پایان داستان هویت اصلی او مشخص می‌شود. کمال‌زاده هم ایفاگر نقش خلافکار است سودابه بیضایی، شاهرخ استخری، غلامرضا صادقی، خاطره اسدی، محمدرضا داوودنژاد، مهدی محرابی و مهرناز مهرآرا دیگر بازیگران سریال آمین هستند.

سریال آمین درباره سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه (آمین) است که مسئول رسیدگی به پرونده یک مجرم و خلافکار فراری به نام همایون تمدن است که سال گذشته در یک عملیات گروگانگیری، برادر سرهنگ را به شهادت رسانده است. پلیس با کشف یک کانتینر مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد. همزمان فرزند همایون (فرزاد) برای مراسم سالگرد مرگ همسرش، مریم نوین وارد ایران شده و ماموران علاوه بر بررسی سر نخ کانتینر، وی را برای رسیدن به همایون تحت نظر می‌گیرند، اما ...

این سریال قرار بود ابتدا در 13 قسمت تولید شود که با نگارش فیلمنامه و ظرفیت داستان به 18 قسمت افزایش یافت. زامیاد سعدوندیان فیلمنامه این سریال پلیسی را براساس طرحی از سعید منتظرالمهدی نوشته است. سعدوندیان نگارش سریال‌های سقوط آزاد و سقوط یک فرشته را در کارنامه دارد.

تنهایی لیلا دیدنی می‌شود

سریال «تنهایی لیلا» که محمدحسین لطیفی آن را کارگردانی می‌کند، بزودی از شبکه سه پخش خواهد شد.

این سریال در گروه فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی تولید می‌شود و بعد از پخش از شبکه سه، از شبکه آی‌فیلم به مخاطبان ارائه خواهد شد.

در این سریال، بهروز شعیبی نقش اصلی را بازی می‌کند.

«تنهایی لیلا» داستان مرد جوانی است که متولی یک امامزاده است اما دلباخته دختری می‌شود، او... .

سریال‌هایی که نوشته می‌شود

فیلمنامه فصل دوم سریال تلویزیونی «در حاشیه» نیز به کارگردانی مهران مدیری برای شبکه سه نوشته می‌شود و هنوز زمان پیش‌تولید آن مشخص نشده است. داستان فصل دوم این سریال که در 30 قسمت نوشته می‌شود درباره بازداشت پزشکان قلابی است که بعد از مدتی از زندان آزاد می‌شوند و باز هم به دلیل ساده‌اندیشی‌هایشان درگیر ماجراهای مختلف می‌شوند.

طرح سریال سایه به سایه یا پیمانه هم به تهیه‌کنندگی مجید مولایی مصوب شده است. مولایی در باره این سریال به جام‌جم گفت: بهرام عظیمی، نویسنده و کارگردان این سریال 30 قسمتی است که این روزها مشغول نگارش فیلمنامه است. چند قسمت از فیلمنامه که نوشته شود و به تصویب برسد، پیش‌تولید سریال آغاز خواهد شد. داستان این سریال درباره جوانی است که ایمان قوی ندارد و به سمت سقوط پیش می‌رود. تا این‌که به‌واسطه مادرش نجات پیدا می‌کند.

«نفس گرم» در نیمه راه

تصویربرداری سریال « نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور ادامه دارد و تاکنون بیش از 40 درصد از فیلمنامه تصویربرداری شده است. این مرحله از کار با ضبط سکانس‌های مربوط به لوکیشن منزل بهرام با بازی رحیم نوروزی همچنان ادامه دارد. قرار است با پایان ضبط سکانس‌های مربوط به لوکیشن خانه بهرام، گروه مجددا در لوکیشن خانه ملیحه ( مرجانه گلچین) مستقر شود و تصویربرداری در این لوکیشن ادامه پیدا کند.

این مجموعه که تهیه‌کنندگی آن را سیدمحمود رضوی به عهده دارد براساس فیلمنامه مشترکی از عسگرپور و طلا معتضدی در 30 قسمت برای پخش از شبکه یک تهیه می‌شود. نفس گرم دارای مضمونی اجتماعی است و داستان اصلی درباره زندگی زنی میانسال به نام ملیحه و اتفاقات زندگی اوست.

علاوه بر گلچین و نوروزی، رویا تیموریان، حامد کمیلی، سیما تیرانداز، نیلوفر خوش‌خلق، محمود پاک‌نیت و رامین راستاد دیگر بازیگران اصلی نفس گرم هستند.

فاطمه عودباشی

گروه رادیو وتلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها