سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد:

افزایش 17،5 درصدی طلاق در سه ماهه نخست امسال

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: ۴۵ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی زوجین رخ می‌دهد، باید این موضوع مورد آسیب‌شناسی قرار بگیرد تا با کشف علل این معضل، راهکارهایی برای کنترل آن اتخاذ شود.
کد خبر: ۸۱۳۷۵۵
۴۵ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی زوجین صورت می‌گیرد

حسین دریکوندی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پنجره طلایی جمعیت کشور در استان لرستان است.

وی بابیان اینکه 70 درصد جمعیت لرستان 16 تا 64 سال سن دارند، افزود: در استان نیروهای جوان و تحصیل‌کرده زیادی وجود دارد ولی مشکلات و آسیب‌هایی که گریبان گیر این افراد است سبب یأس و ناامیدی این جوانان شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان عنوان کرد: پس از گذشت چند سال به‌تدریج جمعیت استان به سمت پیری حرکت می‌کند و حالت پویایی کنونی خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین نگرانی‌هایی که در این رابطه وجود دارد باید در دو بخش دیده شود، نخست رخدادهاست که مربوط به مسائل گذشته است و دوم رویدادهاست که در آینده رخ می‌دهد و باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: در گذشته هریک از جوامع عشایری استان حداقل هفت فرزند را در خانواده پرورش می‌دادند ولی امروز همان خانواده به یک یادو فرزند اکتفا می‌کند که نگرانی‌های مقام معظم رهبری در بحث پیری جمعیت نیز مؤید این موضوع است، بنابراین می‌طلبد که بحث جمعیت در کارگروه فرهنگی و اجتماعی بیشتر موردتوجه قرار بگیرد و آسیب‌های این موضوع نیز پرداخته شود.

دریکوندی خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش جمعیت، امروز شاهد کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در استان لرستان هستیم، در حال حاضر میزان باروری 1.8 درصد است اگر بتوانیم این نرخ را به 2.5 درصد برسانیم در سال 1420 جمعیت کشور 109 میلیون نفر می‌شود اما اگر نرخ بارور فعلی به یک درصد کاهش یابد در سال 1420، جمعیت ایران به 58 میلیون نفر کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: اگر جمعیت کشور به همین ترتیب کاهش یابد، در آینده به همین اتباع خارجی که امروز اصرار به خروج آن‌ها از کشور داریم، برای بازار کار محتاج می‌شویم و این‌یک چالش است که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی شود و پدیده پیری جمعیت کنترل شود.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: 45 درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی زوجین رخ می‌دهد، باید این موضوع مورد آسیب‌شناسی قرار بگیرد تا با کشف علل این معضل، راهکارهایی برای کنترل آن اتخاذ شود.

وی افزود: لازم است یک برنامه کوتاه، بلند و میان‌مدت برای مدیریت جمعیت استان طراحی شود و راهکارهایی که ارائه می‌شود نیز در حد مصوبات جلسه و تئوری باقی نماند، بلکه عملیات اجرایی آن توسط یک کمیته کارشناسی دنبال شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها