در حالی‌که برخی محوطه‌‌ها و بناهای تاریخی ایران از جمله شهر سوخته در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و در همین روزها در بن آلمان قرار است ثبت شهر باستانی شوش در این فهرست به رأی گذاشته شود، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت دو شهر اصفهان و تبریز در شورای جهانی صنایع دستی خبر می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۳۵۲۹
اصفهان و تبریز ثبت جهانی می‌شوند

بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، با اشاره به این که پیشتر در حوزه صنایع دستی شهر یا مکانی به ثبت جهانی نرسیده بود، به ایسنا گفت: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و همچنین نشست تخصصی منطقه‌ای غرب آسیا که همزمان با آن انجام گرفت، موجب شد فکرهای تازه‌ای به ذهن‌مان برسد و در عرصه بین‌الملل اتفاقات تازه‌ای بیفتد.

او یکی از مهم‌ترین این اتفاقات را افزایش تعداد هنرمندان ایرانی در شورای جهانی صنایع دستی برشمرد و گفت: پیش از این، فقط دو هنرمند ما عضو شورای جهانی بودند، اما در حال حاضر این هنرمندان بیش از ده نفر هستند و هرچه این تعداد افزایش یابد، قدرت چانه‌زنی ما در سازمان جهانی صنایع دستی بالا می‌رود و ارتباطات هنرمندان ما با همتایان خود و نمایشگاه‌های دیگر بیشتر می‌شود.

به گفته نامور مطلق، سفر اخیر اعضای شورای اجلاس آسیایی و منطقه‌ای به اصفهان، آنها را ترغیب کرد تا آنجا را به عنوان شهر خلاق صنایع دستی توسط سازمان جهانی صنایع دستی ثبت کنند.

البته گزینه دیگری برای ثبت در شورای جهانی صنایع دستی مطرح شده است؛ شهر تبریز. نامور مطلق با بیان این که تبریز از سوی ایران به عنوان شهر خلاق فرش معرفی شده است گفت: روز سه‌شنبه، غدا هیجاوی، رئیس منطقه آسیا ـ اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی به ایران آمد تا به تبریز سفر کند. امروز هم رئیس و کارشناس صنایع دستی هند و شنبه نیز کارشناس کشور عمان به تبریز سفر می‌کنند تا این اتفاق خوب برای این شهر بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها