رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری زنی که به بهانه اخذ ویزای شینگن اقدام به کلاهبرداری میلیونی از متقاضیان دریافت این ویزا کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۲۵۸
کلاهبرداری میلیونی یک زن با وعده شینگن!

سرهنگ محمد مهدی کاکوان، در تشریح جزئیات این پرونده گفت: در تاریخ 25 خرداد ماه امسال فردی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که از ماه‌ها قبل به دنبال رویت آگهی اخذ ویزای شینگن در فضای اینترنت وارد سایت آن شده و پس از ارتباط گرفتن با مدیر سایت به شکل مکاتبه‌ای این فرد اعلام کرده که زنی به نام "زهره" نمایندگی امور مربوط به ایرانیان را بر عهده دارد و قادر خواهد بود طی مدت زمان کوتاهی نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کند.

کاکوان با بیان اینکه طی مدت چند روز شمار مالباختگان به پنج تن رسید، گفت:‌ تمامی این مالبختگان نیز به همین شیوه با زنی به نام زهره آشنا شده، اما شماره تلفن مربوط به یکی از کشورهای خارجی به آنان داده و از سوی مدیر سایت اعلام شده که از طریق اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها موبایلی امکان ارتباط با زهره وجود دارد و افراد مالباخته نیز با توجه به اینکه شماره مربوط به یکی از کشورهای خارجی بوده این ادعا که زهره به راحتی می‌تواند ویزای مورد نظرشان را اخذ کند به وی اعتماد کرده‌اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: این افراد پس از ارتباط مکاتبه‌ای با زهره در شبکه‌های مجازی هر کدام مبالغ مختلفی جمعا به اندازه 250 میلیون تومان را به حساب وی واریز کرده و منتظر رسیدن ویزایشان مانده‌اند اما از ویزا خبری نشده و هربار که با زهره تماس می‌گرفتند وی ادعا می‌کرده که در کشوری اروپایی است و مشغول رایزنی و انجام اقداماتی برای اخذ ویزا شینگن است.

وی با بیان اینکه متهم تا ماه‌ها مالباختگان را به همین شیوه معطل خود نگه داشته بود، گفت: تمام این افراد اعلام کردند که در سال 93 پول را به حساب زهره واریز کرده و چون بعد از گذشت ماه‌ها از ویزا خبری نشده است، تصمیم به شکایت از وی گرفته‌اند.

کاکوان با اشاره به اقدامات کارآگاهان پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری این زن و عوامل مرتبط با وی خاطرنشان کرد: سرانجام ماموران پلیس فتا با انجام یک‌سری کار اطلاعاتی و با استفاده از شیوه‌ها و شگردهای پلیسی و مهندسی معکوس این زن را در تاریخ هفتم تیرماه امسال در تهران دستگیر و به مقر انتطامی منتقل کردند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این زن 33 سال سن دارد، گفت:‌ در بررسی سوابق متهم دستگیر شده مشخص شد که نامبرده پیش از این یکبار به اتهام خیانت در امانت دستگیر شده و دارای سابقه کیفری است.

وی با اشاره به انجام بازجویی از این زن، خاطرنشان کرد:‌ این زن در ابتدا منکر هر نوع اتهامی بود اما پس از رویارویی با ادله و شواهد موجود ادعا کرد که قصد داشته ویزا را برای متقاضیان بگیرد و توانایی انجام چنین کاری را دارد اما وی در جریان بازجویی‌های تخصصی صراحتا به بزه انتسابی و کلاهبرداری از پنج مالباخاته اعتراف کرد.

کاکوان درباره اینکه آیا متهم مبالغ پرداختی از سوی مالباختگان را به آنان بازگردانده یا خیر؟، گفت: وی تاکنون نسبت به پرداخت این مبالغ اقدام نکرده و هم اکنون نیز با حکم مرجع قضایی در زندان به سر می‌برد. اما به نظر می‌رسد که علاوه بر این پنج نفر افراد دیگری نیز قربانی این کلاهبرداری شده باشند که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و لازم است آن دسته از افرادی که به شیوه‌ای مشابه‌ آنچه که گفته شد مورد سرقت قرار گرفته‌اند به مقر پلیس فتا مراجعه و نسبت به ثبت شکایتشان اقدام کنند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ همچنین به شهروندان هشدار داد: برای اخذ هر نوع ویزا باید به سفارتخانه یا دفاتر مسافرتی رسمی مراجعه کرد و نباید به تبلیغات اینترنتی و سایت‌ها و چنین افرادی مراجعه کرد، متاسفانه در گذشته نیز شاهد چنین پرونده‌هایی بوده‌ایم که شهروندان با چنین ادعاهای واهی مبالغی را پرداخت کردند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها