مرد جوان که با پرداخت 80 میلیون تومان روادید کانادا گرفته بود، نمی‌دانست در فرودگاه ترکیه به اتهام جعل روادید دستگیر می‌شود.
کد خبر: ۸۱۳۲۰۸
سفر ناتمام به کانادا با روادید جعلی

به گزارش جام‌جم، سرهنگ فرهاد فلاح‌کریمی در تشریح این خبر گفت: پس از اعلام شکایت فردی در مورد کلاهبرداری از وی برای دریافت روادید، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان افزود: بررسی شکایت نشان داد، شاکی که جویای کار در یکی از کشورهای اروپایی بود، با کمک دوستان خود باشخصی ساکن رشت آشنا شده و آن شخص طی چند مرحله ملاقات حضوری مدعی شده بود، پسرعمویش که فردی بانفوذ است، در ترکیه اقامت داشته و می‌تواند برایش اقامت و مجوز کار در کانادا را دریافت کند. مالباخته نیز با پرداخت 80 میلیون تومان به متهم راهی ترکیه شده و در آنجا روادید بلیت کانادا را می‌گیرد، اما زمانی که قصد سوار شدن به هواپیما را داشته از سوی پلیس ترکیه به اتهام جعل روادید دستگیر می‌شود.

فلاح‌کریمی خاطرنشان کرد: پس از بازگشت مالباخته به ایران و طرح شکایت کارآگاهان پلیس با تحقیقات و بررسی سرنخ‌هایی از متهم به‌دست آورده و وی را دستگیر کردند. متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیس به همدستی با دو نفر دیگر در کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد.

وی با بیان این‌که متهمان به مقام قضایی معرفی و با قرار قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست، از اعتماد بیجا به دیگران خودداری و از هرگونه اقدام خارج از روند قانونی و اداری اجتناب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها