مسئول انتقال زنان خارجی داعش که به تازگی از این گروه تروریستی جداشده، اعتراف کرد که صدها زن و دختر خارجی را به عضویت این گروه تروریستی در آورده است.
کد خبر: ۸۱۲۹۹۹
اعترافات مسئول انتقال زنان خارجی داعش

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، زنی به نام "امّ اسماء" که مسئول انتقال زنان خارجی از مرزهای ترکیه به مناطق تحت تصرف داعش در سوریه بود، اعتراف کرد که با عضویت در "گردان خنساء"، به همراه زنان دیگر در بازارها گشت می زده تا ناظر بر حُسن اجرای قوانین تحمیلی این گروه تروریستی و تکفیری باشد.

ام اسماء که سوری و از اهالی رقه است و اخیرا از داعش جدا شده، افزود: من و چند زن دیگر مسئول انتقال زنان و دختران از کشورهای مختلف به مناطق تحت تصرف داعش در سوریه از طریق ترکیه بودیم.

ام اسماء اعلام کرد: داعش 90 درصد زنانِ تحت امر خود را مجبور به فریب زنان و دختران و انتقال آنها به سوریه می کند و تعداد زنان و دخترانی که به مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی منتقل شده اند، بسیار زیاد است.

ام اسماء درباره علت جداشدن خود از داعش گفت: داعش با شهروندان عادی بسیار خشن برخورد می کند و مجازاتی که برای آنها تعیین و اجراء می کند، شدید است و ارزش و احترامی برای زنان قائل نیست.

احتمال سفر فابیوس به ایران

منابع خبری اعلام کردند بلافاصله پس از امضای توافق نهایی با ایران، وزیر خارجه فرانسه به همراه نمایندگان 100 شرکت فرانسوی به ایران سفر خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از رویترز، منابع خبری اعلام کردند بلافاصله پس از امضای توافق نهایی با ایران، وزیر خارجه فرانسه به همراه نمایندگان 100 شرکت فرانسوی به ایران سفر خواهند کرد.

منابع آگاه اعلام کردند فرانسه آماده است به محض امضای توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران، روابط سیاسی و تجاری خود را با این کشور از سر گیرند. گفته می شود هم اکنون مقامات فرانسه در حال طرح ریزی برای سفر به ایران در ماه سپتامبر (مهر) هستند و تاکنون 100 شرکت برای ملحق شدن به این هیئت اعلام آمادگی کرده اند.

به گفته یک مقام ارشد فرانسوی، "وزیر خارجه علاقمند است هرچه سریعتر روابط با ایران از سر گرفته شود. ما هم اکنون در حال آماده شدن برای سفر آقای فابیوس به ایران پس از امضای توافق هسته ای هستیم."

عیادت مونیز از صالحی

ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا پس از ورود علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به هتل کوبورگ به عیادت او رفت.

مونیز و صالحی در مذاکرات لوزان هدایت بحث های فنی را به عهده داشتند . در فاصله مذاکرات لوزان تا وین، صالحی در بیمارستان بستری و جراحی شد و این نخستین حضور او در گفت و گوهای هسته ای بعد از دوران نقاهت است.

منابع نزدیک به تیم ایران می گویند مونیز با حضور در اتاق محل اقامت صالحی در هتل کوبورگ از او عیادت و برایش آرزوی بهبود سریع کرد.

استفاده ابزاری داعش از زنان

زنان و دختران علاوه بر تامین نیازهای جنسی تروریستهای داعشی، در نقش پیک و محافظ سردسته های گروه‌های تکفیری کارکرد مهمی دارند و مهمترین ابزار تبلیغاتی داعش هستند که این شبکه تبلیغاتی توانسته تاکنون افراد زیادی را به دام اندازد.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: از نظر گروه‌های تکفیری، زنان تنها کالایی‌اند که مشکلات خود را با آن برطرف می‌کنند، چیزی که در هیچ یک از مذاهب اسلامی به رسمیت شناخته نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، استفاده ابزاری از زنان و بردگی جنسی از آن‌ها در مناطق اشغال شده عراق و سوریه توسط داعش یکی از موضوعاتی بود که برنامه رادیویی پیک بامدادی به آن پرداخت.

در ابتدای این برنامه مکالمه هایی از تکفیری های متقاضی زنان در بازار داعش پخش شد و شاید رایج ترین صحبت ها در این بازار دعوا برسر سن و سال، رنگ چشم و قیمت زنان بوده است.

نورانی کارشناس مسایل منطقه با بیان اینکه این بازارها در بسیاری از مناطق اشغال شده به دست تروریست ها در عراق و سوریه رونق دارد گفت: فروش زن های مسیحی، غیرمسلمان و ایزدی ها در بازار بردگی به وفور مشاهده می شود و حتی در برخی موارد که مستندات آن نیز وجود دارد زنان را برای فروش، برهنه در معرض دید قرار می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها