سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طبق گزارش دولت تا دو سه هفته پیش یارانه ۴۰۰هزار نفر قطع شده است، گفت: به‌احتمال ۹۰ درصد دولت هدفمندی یارانه‌ها را در برنامه ششم توسعه می‌گنجاند.
کد خبر: ۸۱۲۸۳۷
یارانه 400 هزار نفر دیگر قطع شد

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه طبق قانون دولت باید هدفمندی یارانه‌ها را تا پایان برنامه پنجم توسعه اجرا کند و از آنجایی که امسال سال پایانی این برنامه است، آیا بناست هدفمندی در برنامه ششم نیز تکرار شود، اظهار داشت: به‌احتمال 90 درصد هدفمندی یارانه‌ها در برنامه ششم نیز گنجانده خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد هدفمندی یارانه‌ها از سال 89 تاکنون، گفت: در این مدت حدود 60هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت برای پرداخت‌های نقدی برداشت شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین 135هزار میلیارد تومان از محل مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی برای دولت درآمد به دست آمده است.

کاتب مجموع پرداختی‌ها بابت یارانه نقدی از ابتدای اجرای هدفمندی یارانه‌ها تاکنون را 200هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طبق گزارشی که دولتی‌ها به نمایندگان مجلس داده‌اند تا 3 ــ 2 هفته گذشته یارانه نقدی بیش از 400هزار نفر قطع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
بجای اینكه هر ماه به مردم فشار بیارید و تهدید كنید كه آی پول نداریم و قطع میكنیم حالا اونی كه ندونه فكر میكنه چقدر یارانه میدید كه این همه تهدید و منت میزارید اون آقازاده هایی كه پول این ملت ر بالا كشیدند اونها ر بگیرید دیگه احتیاج نیست ما ملت ر واسه چهل و پنج هزار و پونصد تهدید كنید.
حسن
Germany
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
هر دم از این باغ دمی می اید، دست دولت به اصطلاح تدبیر و امید درد نكند!!!!!!!!!!! خواهشمندیم این اصطلاح را برداشته و به دولت بی تدبیر و ناامید نامگذاری گردد.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
دولت از ابتدا گفته بود نیاز دارد 2 تا سه میلیون نفر انصراف دهند و با جمع بندی آمار تا الآن یارانه نزدیك 4میلیون و پانصد هزار نفر قطع شده است پس چرا هنوز كمبود دارند چرا هنوز تورم و گرانی هست چرا هنوز طبق گذشته آمار دروغ داده میشود چرا مردم باید چوب ندانم كاریهای دیگران بخورند چرا نمایندگان مجلس و دولتی ها و دیگر آقایان از دریافت بارانه انصراف نمیدهند تا كی باید این وضع ادامه داشته باشد این دولت هم هشت سال دیگر كه قدرت را دست یك گروه دیگر بعد از آن چه كار میكنند آیا دیگر چیزی در این مملكت باقی می ماند دیگر بس است
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
آقای معلم عزیز یارانه من كه تنها نان آور خانواده هستم نیز قطع شده و در فامیل بسازو بفروش داریم كه نه تنها یارانه بلكه سبد كالا هم به او میدهند! ...
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
سلام به همه دوستان نظر دهنده به نظر خودتون از این همه دروغ خسته نشدید بخدا زهر مار از گلومون پایین بره بهتره خسته شدیم بابای من مریض بود فقط شفاعتشو از خدا خواستمو وبس.یارانه ... نخواستیم ندید ما كه دستمون به جایی بند نیست هر كاری كه میخواید میكنید.فقط دعا كنید كه سالم وتندرست باشد و گذرتان به بیمارستان نیفته كه هر چی یارانه هم بگیرید ارزش نداره.الان به قول دوستان فامیلای پولدار ما یارانه میگیرن و اون بدبختا رو قطع كردن .شده یه بهونه به دست كه فلانی یارانه نگرفته و ما گرفتیم +++............توكل بخدا.............+++
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
كمی مردمان نیك این سرزمین را دریابید.فردا دیر است از همین امروز شروع كنید .باشما هستم شمایی كه پول اختلاست به خواب شب من و امثال جوونای دیگه نمیاد شمایی كه از قدرت برا همه فك و فامیلت شغل و منصب و خانه و ماشین درس كردی . پس وای برما
مدیر مدرسه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
این درست نیست كه یارانه ما معلم هارا قطع كردید خیلی از كسانی هستند كه چندین برابر ما درآمد دارند ولی یارانه می گیرند
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
كار بسیار خوبی كرده, به امید روزی كه هیچ گونه یارانه و سوبسیدی در مملكت وجود نداشته باشد. و همه مردم به جای اینكه چشم به جیب دولت و بیت المال باشند، با زحمت و تلاش خرج خود را در بیاورند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
این نوع یارانه بیماری اقتصادی در كشور ایجاد كرد كه هما بیماری هلندی است پول گاز را دادند بعد دیدند عجب اشتباهی بود كه در هلند به بیماری هلندی معروف شد جایش را به ایران داد چه اشكال دارد كه از دیگر كشورها این را الگو برداری كنیم این یارانه به همه تعلق نمیگیرد به افراد خاص تعلق میگیرد به زن سكته كرده در بازار تجریش كه التماس میكند فر یاد میزند كمك كنید تعلق میگیرد دولت قاطعانه اول همه را قطع بعد از بررسی داده شود این دولت پیروز است

نیازمندی ها