معاون وزیر امور خارجه چین اعلام کرد

«یک گام» تا دستیابی به توافق هسته ای

لی بائودونگ معاون وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه توافق جامع احتمالا طی یک هفته به دست خواهد آمد خاطر نشان کرد طرف های مذاکرات تنها «یک گام» تا دستیابی به توافق فاصله دارند.
کد خبر: ۸۱۲۷۲۶
«یک گام» تا دستیابی به توافق هسته ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وین، در همین حال وزیر خارجه امریکا گفت: هنوز خیلی زود است بتوان گفت" مذاکرات به نتیجه خواهد رسید".

جان کری در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات در وین پیشرفتی داشته است ، افزود : ما فقط در حال انجام کار هستیم و برای قضاوت کردن خیلی زود است.

ادامه چانه زنی های هسته ای

نشست سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران با وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر امروز در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

پیش از ظهر امروز نشست در سطح معاونان و کارشناسان کشورهای ایران و کشورهای 1+5 برگزار شد که 3 ساعت بطول انجامید .

وزیر امور خارجه ایران بامداد امروز پس از ورود به تهران گفت که مذاکرات کارشناسان ایران و گروه 1+5 در وین برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای همچنان ادامه دارد.

تکذیب خبر تغییر محل مذاکرات

یک منبع آگاه، خبر مربوط به تغییر محل مذاکرات هسته ای را تکذیب کرد و گفت که هیچ صحبتی در مورد تغییر محل مذاکرات از وین به جایی دیگر مطرح نیست.

سایت اینترنتی تحت عنوان "امید هسته ای" امروز در گزارشی نوشت که احتمال دارد محل مذاکرات از وین در روزهای پایانی تغییر یابد و به لوزان یا ژنو منتقل شود.

آمانو بار دیگر به محل مذاکرات آمد

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز برای سومین بار به هتل کوبورگ وین ، محل مذاکرات هسته ای آمد و پس از یک ساعت این مکان را ترک کرد.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی دور روز گذشته (شنبه و یکشنبه) دو دور دیدار با برخی از وزرای خارجه 1+5 در هتل کوبورگ وین داشت.

دیدار کری و آمانو

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

یک مقام بخش مطبوعاتی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مدیرکل آژانس پیش از ظهر امروز با جان کری وزیر خارجه امریکا دیدار و گفت و گو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
این آقای آمانو خیلی موذی و با گزارشهای غلط و نابهنگام در خدمت آمریكا است .

نیازمندی ها