رقابت‌های اسلحه سابر شمشیربازی قهرمانی آسیا در حالی در سنگاپور به پایان رسید که در روز پایانی این رقابت‌ها مجتبی عابدینی مدال برنز کسب کرد و علی پاکدامن، محمد رهبری و باهر ارسباران پنجم، ششم و دوازدهم شدند.
کد خبر: ۸۱۲۴۷۳

در دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان که 60 شمشیرباز حضور داشتند، عابدینی پس از کسب شش پیروزی مقابل نمایندگان ژاپن، اندونزی، چین، سنگاپور، استرالیا و هنگ‌کنگ به مرحله حذفی راه یافت. در این مرحله نیز با شکست دادن حریفانی از ترکمنستان، ویتنام و علی پاکدامن از ایران به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. عابدینی در این مرحله در مصاف با کیم، قهرمان المپیک از کره‌جنوبی شکست خورد و صاحب مدال برنز شد و 30 امتیاز به اندوخته‌های جهانی خود اضافه کرد و بدین ترتیب جایگاه خود را برای کسب سهمیه المپیک از رنکینگ جهانی بهبود بخشید.

همچنین دیدارهای انفرادی اسلحه فلوره دختران نیز امروز (یکشنبه) برگزار شد که نمایندگان ایران از صعود به مراحل بالاتر بازماندند.

شکست جوانان بسکتبال مقابل آمریکا

جام‌جهانی بسکتبال رده سنی جوانان در حالی در یونان آغاز شد که تیم ایران در نخستین گام برابر آمریکا مغلوب شد.

در این دیدار که با نتیجه 83 بر 53 به سود آمریکا خاتمه یافت نوید رضایی‌فر با کسب 20 امتیاز، 8 ریباند و 5 پاس منجر به گل بهترین آمار را در این بازی داشت و محمد یوسف‌وند، کاپیتان تیم ملی ایران نیز با 16 امتیاز، 11 ریباند و 5 پاس منجر به گل یکی دیگر از بهترین بازیکنان این دیدار بود. جکسون، بازیکن تیم ملی آمریکا نیز با کسب 20 امتیاز و 10 ریباند بهترین بازیکن تیم حریف بود.

در سایر دیدارهایی که در روز نخست مسابقات جام‌جهانی یونان برگزار شد، نتایج زیر به دست آمد: ایتالیا 89 - 62 تونس، کانادا 74 - 71 استرالیا، اسپانیا 84 - 73 چین، صربستان 82 - 77 جمهوری دومینیکن

تیم ایران امشب در دومین دیدار خود به مصاف مصر می‌رود.

حضور قوچان‌نژاد در لیگ2 اسپانیا؟

رضا قوچان‌نژاد، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که یک سال دیگر با باشگاه چارلتون انگلیس قرارداد دارد و فصل گذشته را نیز به صورت قرضی در تیم‌های الکویت کویت و الوکره قطر بازی کرد، احتمالا راهی لیگ دسته دوم اسپانیا خواهد شد.

به گزارش فارس، رولاند دوچاتلت، مالک 69 ساله باشگاه چارلتون انگلیس یک تاجر اهل بلژیک است که ریاست باشگاه‌های سنت ترویدن (بلژیک)، کارل زایس ینا (آلمان)، اویپست (مجارستان) و آلکرکن (اسپانیا) را برعهده دارد. دوچاتلت همچنین باشگاه فوتبال استاندارد لیژ را در 22 ژوئن 2011 و باشگاه فوتبال چارلتون را در ژانویه 2014 خریداری کرده است.

بر همین اساس به نظر می‌رسد با توجه به این‌که قوچان‌نژاد یک سال دیگر با چارلتون قرارداد دارد، به خاطر مالک مشترک دو باشگاه انگلیسی و اسپانیایی و روابط نزدیک دو تیم، گوچی برای فصل آینده راهی باشگاه آلکورکن اسپانیا شود. آلکورکن اسپانیا فصل گذشته در لیگ دسته دوم اسپانیا عنوان یازدهمی را به دست آورد.

دوومیدانی جایزه بزرگ در ایستگاه پایانی

سومین و آخرین مرحله از رقابت‌های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا امروز در چانتابوری تایلند و با حضور دونده‌های 20 کشور برگزار می‌شود.

تیم ملی کشورمان متشکل از سپیده توکلی، فرزانه فصیحی، حسن تفتیان، مهدی زمانی، سجاد هاشمی‌آهنگری، سبحان طاهرخانی، محمد ارزنده، کیوان قنبرزاده، محمدرضا وظیفه‌دوست، امیر مرادی، مسلم نیادوست و علی ثمری در حالی در این رقابت‌ها حضور دارد که در دو مرحله گذشته موفق به کسب چهار مدال طلا، دو نقره و چهار برنز شد.

در نخستین مرحله این مسابقات حسن تفتیان توانست رکورد دوی 100 متر جایزه بزرگ آسیا را در اختیار بگیرد و سجاد هاشمی‌آهنگری در دومین مرحله بهترین رکورد خود را پس از چهار سال به ثبت رساند.

جوانان روئینگ به چین رفتند

تیم روئینگ جوانان ایران در دو بخش پسران و دختران دیروز به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی چین شد.

این مسابقات در حالی قرار است از 13 تا 16 تیرماه به میزبانی شهر یوهان چین برگزار شود که امیرحسین محمودپور، محمد زارعی، محمدحسین حقی، علی شاه‌محمدنیا، علی نیکوخصال و رضا قهرمانی در بخش پسران و مریم امیدی پارسا، هما خاتمی، مریم کرمی، پرستو ریحان و مهدیس حبیبی در بخش دختران نفرات اعزامی تیم ایران به مسابقات قهرمانی روئینگ جوانان آسیا هستند.

بازگشت کرایف؛ شعار انتخاباتی

خوان لاپورتا، نامزد انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا، در ادامه وعده‌های انتخاباتی خود برای تصدی پست ریاست این باشگاه به هواداران و اعضای باشگاه وعده داد که اسطوره هلندی آنها، یوهان کرایف را به کادر مدیریتی باشگاه باز می‌گرداند.

کرایف در دوره قبلی ریاست لاپورتا که از سال 2003 تا 2010 به طول انجامید، به عنوان مشاور فنی و رئیس افتخاری باشگاه بارسلونا ایفای نقش می‌کرد، اما با پایان دوران ریاست لاپورتا و روی کار آمدن ساندرو روسل، او نیوکمپ را در اعتراض به سیاست‌های مدیران جدید باشگاه ترک کرد. حالا لاپورتا دوباره می‌خواهد اسطوره فوتبال هلند و بنیانگذار فلسفه تیکی‌تاکای بارسلونا را به جمع آبی‌واناری‌ها برگرداند.

لاپورتا که 27 تیر با پنج کاندیدای دیگر از جمله خوسپ ماریا بارتومئو برای تصدی ریاست باشگاه رقابت می‌کند، درباره برگشتن کرایف به باشگاه بارسلونا گفت: کرایف با انگیزه است و ایده‌های زیادی دارد که می‌تواند خیلی از کارها را برای ما پیش ببرد. مایه مباهات است که کرایف به تیم انتخاباتی ما ملحق شده است.

لاپورتا چندی پیش از سوی پپ گواردیولا مورد حمایت واقع شد، هرچند سرمربی باواریایی‌ها نمی‌تواند به دلیل همراهی بایرن‌مونیخ در تور آسیایی‌اش در چین در انتخابات ریاست باشگاه شرکت داشته باشند.

هیگواین در ناپولی می‌ماند

برخلاف شایعاتی که از جدایی مهاجم آرژانتینی ناپولی از این تیم حکایت داشته‌اند، بازیکن پیشین رئال‌مادرید در جنوب ایتالیا به دوران بازیگری‌اش ادامه خواهد داد.

کریستیانو جونتولی، مدیر اجرایی جدید باشگاه ناپولی تأکید کرد که گونسالو هیگواین در جمع آبی‌پوشان شهر ناپل می‌ماند و شایعاتی که درباره خروج او از سن‌پائولو منتشر شده‌ است، صحت ندارند.

جونتولی گفت: هیگواین در ناپولی می‌ماند. چند باشگاه ایتالیایی درباره او از ما سؤال پرسیده‌اند، اما او در ناپولی می‌ماند. کریستین زاپاتا هم از چند تیم بزرگ پیشنهاد دارد، اما او فقط به صورت قرضی از ما جدا می‌شود، چون نمی‌خواهیم این بازیکن را از دست بدهیم. جونتولی درباره تلاشش برای به خدمت گرفتن متئو دارمیان، بازیکن تورینو هم بیان کرد: این‌که ما با تورینو وارد مذاکره شده‌ایم، صحت دارد و این تیم هم به جذب ژورگینیو و عمرالقدوری تمایل دارد. فعلا برای ما اولویت تقویت خط دفاع و میانی تیم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها