مقامات تایوانی اعلام کردند در جریان یک کنسرت موسیقی در این کشور انفجار و حریق مرگباری رخ داد که در جریان آن دستکم 500 نفر مجروح شدند که حال 200 نفر آنها بسیار وخیم است.
کد خبر: ۸۱۲۳۸۱
کنسرت مرگبار در تایوان + فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس و cctv ، شنبه شب در پارک آبی « فرمزا فان کاست » در ساندبی شهر تایپه یک کنسرت موسیقی برپا شده بود که بیش از هزار نفر در آن حضور داشتند.

در جریان کنسرت نوعی پودر رنگی به روی جمعیت پاشیده شد که در پی آن ناگهان انفجاری رخ داد و سراسر محل کنسرت را آتش فرا گرفت.

در فیلم و تصاویر منتشر شده می توان مردم را مشاهده کرد که مانند مشعل های سوزان به این سو و آن سو می دوند.

اغلب حاضران که فقط لباس شنا به تن داشتند تلاش می کردند از گلوله آتشی که هر لحظه گسترش می یافت ، بگریزند.

مدیر سازمان بهداشت شهر تایپه امروز یکشنبه اعلام کرد که در این حادثه 509 نفر مجروح شده اند که حال 188 نفر آنها بسیار وخیم است. برخی از قربانیان بیش از 40 در از سطح بدنشان دچار سوختگی شده است.

یک سخنگوی آتش نشانی شهر تایپه گفت: پودر رنگی که به روی جمعیت پاشیده شد بر اثر گرمای ناشی از نورافکن های روی صحنه موجب انفجار و سپس حریق شد. آتش سوزی به سرعت مهار شد اما ماشین های آتش نشانی و‌امبولانس ها نمی توانستند به محل حادثه نزدیک شوند.

وی افزود: مجروحان ناگزیر با برانکار یا با کمک دوستانشان در قایق های بادی به آمبولانس ها منتقل شدند.

به گفته پلیس، برگزارکننده این کنسرت و جهار نفر از همکارانش به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی بازداشت شده و باید در مقابل دادگاه حاضر شوند.

فیلم این حادثه را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها