رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

اموال بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اموال بابک زنجانی کفاف همه بدهی وی را نمی دهد، اما این اموال در ستاد هماهنگی مبارزه با فساد اقتصادی مطرح و کل آن شناسایی شده است و با کارشناسی به وزارت نفت تحویل داده شد.
کد خبر: ۸۱۲۳۷۹
اموال بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ناصر سراج در حاشیه همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: پرونده وی در دادسراست و تا آنجا که اطلاع دارم کیفرخواست صادر شده و دادگاه رفته است.

سراج به تعیین تکلیف املاک بابک زنجانی نیز اشاره کرد و افزود: خیلی از املاک این پرونده به نام دیگران است و باید به نام ذینفع اول برگردد و طلبکاران نیز طلبشان را دریافت کنند.

وی همچنین در مورد پرونده موسوم به سه هزار میلیاردی گفت: در مجموع به وضع 32 نفر از متهمان پرونده رسیدگی و منجر به صدور حکم قطعی شد که برای چهار نفر اول پرونده حکم اعدام صادر شده و اکنون پرونده در مرحله اجراست .

سراج درباره آخرین وضع پرونده وکیل 32 میلیاردی نیز گفت: برای وی 18 سال حبس به اضافه جزای نقدی 14 میلیارد و 400 میلیون تومانی در حق صندوق دولت در نظر گرفته شده است که این حکم بدوی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: در رابطه با مدیر کل وزارتخانه مربوطه نیز پنج سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد پول اخذ شده به مبلغ 465 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سراج در پاسخ به سوالی درباره همکاری دولت کانادا با کشورمان برای برگرداندن خاوری به ایران گفت: در این زمینه همکاری صورت نگرفته و در عین حال پرونده مدیران عامل مرتبط به این موضوع نیز درحال رسیدگی است.

وی همچنین درباره تخلفات صورت گرفته در نهاد ریاست جمهوری در دولت گذشته افزود: سازمان بازرسی به هر تخلف در هر نهادی رسیدگی می کند ، اما گزارش‌ها در این زمینه محرمانه است و تا زمانی که حکم قطعی نشود از افشای آن معذور هستیم.

سراج گفت: تخلفات یکی از معاونان دولت سابق در دست تفحص و رسیدگی در دادسراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها