«عصر یخبندان»، «گینس» و «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید!»، سه فیلم جدیدی است که از امروز در سینماهای کشور اکران می‌شود؛ فیلم‌هایی که با توجه به ایده و ساختار جذاب، قابلیت جذب تماشاگران گسترده را دارند و می‌توانند روند رونق فیلم‌های نوبت قبلی اکران را ادامه دهند.
کد خبر: ۸۱۱۱۸۴
گینس و پاداش با عصر یخبندان از راه رسیدند

به گزارش جام‌جم، در حالی که بتازگی علی سرتیپی، تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما، آمار فروش سینماها در فصل بهار را مثبت ارزیابی کرد و حتی در مقایسه با سال گذشته، استقبال تماشاگران از فیلم‌های سینمایی را بیشتر دانست، اکران فیلم‌های جدیدی که از تنوع ژانر و قصه و فضا برخوردارند و برخی از مولفه‌های جذاب و عامه‌پسند را دارند، حکایت از ادامه این روند موفق دارد.

سه فیلمی که از امروز در سینماهای تهران و شهرستان‌ها روی پرده می‌رود، از سوی سه کارگردان شناخته شده و امتحان پس داده، ساخته شده است؛ چهره‌هایی که کارنامه قابل قبولی در سینما و تلویزیون دارند و مهم‌تر از هر چیز و بیش از آن‌که نظر داوران جشنواره‌ها و منتقدان برایشان اهمیت داشته باشد، برای مردم کار می‌کنند و راه ارتباط با آنها را خوب بلدند.

در شرایطی که بیشتر بار فروش فیلم‌های نوبت قبلی اکران روی دوش «نهنگ عنبر» بود و این فیلم با رضا عطاران ـ ستاره بفروش این سال‌های سینمای ایران ـ همچنان به فروش خوب خود ادامه می‌دهد، فیلم‌های «عصر یخبندان»، «گینس» و «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید!» به ترتیب به کارگردانی مصطفی کیایی، محسن تنابنده و کمال تبریزی، این فرصت را دارند که جانشین خوبی برای فیلم‌های پرفروش قبلی همچون «نهنگ عنبر»، «ایران‌برگر» و «رخ دیوانه» باشند و حتی در نگاهی خوشبینانه به عنوان رقیب جدی این فیلم‌ها، جدول فروش تا اینجای سینمای ایران را جابه‌جا کنند.

«عصر یخبندان» به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال گذشته جشنواره فیلم فجر که برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، رقابت فشرده‌ای با فیلم‌هایی چون رخ دیوانه و کوچه بی‌نام داشت؛ یکی از فیلم‌های تازه‌ای است که از امروز در گروه سینمایی استقلال، اکران می‌شود.

این فیلم که در جشنواره اخیر شهر هم جوایزی همچون بهترین بازیگر زن (مهتاب کرامتی) و بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) را به خود اختصاص داده بود، روایتگر قصه پرفراز و نشیبی بر بستر اجتماعی است که هم لحظات تلخ دارد و هم لحظاتی طنازانه و بانمک.

ضمن این که حضور چهره‌های شناخته شده‌ای همچون بهرام رادان، مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، ژاله صامتی و مینا ساداتی که همگی یکی از بهترین نقش‌های کارنامه خود را در این فیلم تجربه می‌کنند، می‌تواند بخش زیادی از موفقیت احتمالی «عصر یخبندان» در اکران را تضمین کند و موجب خنکی این تابستان داغ شود. به این جمع حضور محسن کیایی را هم بیفزایید که پیشتر بازی‌های خوبی از او را در سریال‌های «راه در رو» و «پرده‌نشین» و فیلم‌های «ضدگلوله» و «خط ویژه» دیده‌ایم.

همچنین مصطفی کیایی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان باذوق این فیلم هم تجربه‌های موفقی در تلویزیون و سینما دارد و پیش از این فیلم‌های پرمخاطبی همچون «بعدازظهر سگی سگی»، «ضدگلوله» و «خط ویژه» را ساخته است.

«عصر یخبندان» که اسمش یادآور سری انیمیشن‌های موفقی به همین نام است، اتفاقا دست به استفاده بامزه‌ای از یکی از شخصیت‌های این اثر پویانمایی می‌زند.

منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده این فیلم پیشتر و قبل از فرارسیدن ماه رمضان، پیشنهاد اکران فیلم خود را در این زمان داده بود. کاری که معمولا کمتر تهیه‌کننده‌ای حاضر به انجام آن می‌شود.

«گینس»، نخستین ساخته سینمایی محسن تنابنده هم از جمله فیلم‌های نوبت جدید اکران کشور است که در گروه سینمایی ماندانا روی پرده می‌رود.

فیلمی کمدی که باوجود بازیگرانی چون رضا عطاران و محسن تنابنده، یکی از بخت‌های فروش است و می‌تواند فیلم‌های دیگر اکران امسال را به نبرد در گیشه‌ها فرابخواند البته همه چیز به این بستگی دارد که تنابنده در فیلمش روی مولفه‌های عامه‌پسند تمرکز کرده باشد، نه حرکت به فضایی خاص‌پسند.

در خلاصه داستان این فیلم که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، به جای اشاره به خط اصلی قصه، بخشی از دیالوگ‌های فیلم آورده شده که از این قرار است: فردین: گینس سیخی چنده؟! پول کجاست اینو بگو؟/ غنچه: خاک بر سرت که نافتو از پول بریدن. بدبخت همش اعتباره. می‌دونی کیا اسمشون تو گینسه؟ علی دایی، رضازاده، جنیفر لوپز!

باید دید تنابنده که به عنوان بازیگر و فیلمنامه‌نویس، هنر خود را قبلا ثابت کرده، در کارگردانی هم می‌تواند موفق عمل کند یا نه؟

اما «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید!» هم که از امروز در گروه پردیس زندگی اکران می‌شود، حکایتی متفاوت با دو فیلم دیگر دارد.

این فیلم که پیشتر «پاداش» نام داشت، سال 87 ساخته شده است، ولی به دلیل برخی صحنه‌ها مجوز اکران نگرفت تا این‌که بتازگی و پس از اعمال اصلاحات لازم و تغییر نام، موفق به اخذ مجوز اکران شد البته با وجود حل شدن مشکلات فیلم، هنوز هم به‌زعم برخی، «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید!» فیلمی مساله‌دار است و زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم آن از سوی حوزه هنری شنیده می‌شود. طوری که پردیس سینمایی آزادی، به عنوان یکی از مهم‌ترین سینماهای حوزه هنری، فعلا برنامه‌ای برای اکران این فیلم ندارد.

«از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید!» را کمال تبریزی ساخته که او را با آثاری چون لیلی با من است، مهر مادری، مارمولک، یک تکه نان و سریال «شهریار» به یاد می‌آوریم. تبریزی پس از وضع نامعلوم این فیلم پس از ساخت، فیلم‌های دیگری چون «خیابان‌های آرام» ـ که این فیلم هم با وجود ساخت در سال 89 هنوز به نمایش درنیامده ـ «طبقه حساس» و «طعم شیرین خیال» را کارگردانی کرد که این آخری، یکی از فیلم‌های اکران نوروزی امسال بود.

حسن معجونی، آتیلا پسیانی، بهمن زرین‌پور، صابر ابر، رضا بهبودی، اصغر نقی‌زاده و آشا محرابی از بازیگران فیلم «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید!» هستند.

همچنین جا دارد از زنده‌یاد احمد آقالو هم یادی کنیم که این فیلم، آخرین نقش‌آفرینی او در سینماست.

علی رستگار - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها