جام جم سرا- شبکه‌های اجتماعی میتوانند روی رابطه شما با همسرتان اثر بگذارند. این تاثیر هم میتواند مثبت باشد و هم منفی. چهار اثر مهم این شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۸۱۰۵۷۵
۴ اثر شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بر روابط زوجین

۱ـ شبکه‌های اجتماعی به شما اطلاعات زیادی از سبک زندگی دیگران بویژه دوستانتان در اختیارتان قرار میدهد و خیلی خوب است که بدانید اوضاع و احوال دوستانتان چطور است و هر کسی به چه کاری مشغول است اما در عین حال دقیق شدن در امور زندگی دیگران ممکن است شما را به خودتان و دیگران حساس کند. اینکه دیگران چه میکنند و شما چطور هستید و مقایسه رابطهها ممکن است تاثیر بدی در ارتباط شما داشته باشد. همین که یک رابطه را با زندگی مشترک خودتان مقایسه کنید و یک لحظه خودتان را در موقعیت بدتری ببینید اثرش را در رابطه خواهد گذاشت.
۲ـ بازیهای آنلاین جالب و سرگرم کننده‌اند اما بعضی از بازیها بسیار اعتیادآور هستند. من مرد و زنهای بسیاری را میشناسم که تا به خانه میرسند اولین کار مهم و ضروریشان این است که سری به بازیها و مدیریت بازیهای آنلاینشان بزنند! در وقت محدودی که بعد از یک روز کاری در اختیار خانواده قرار میگیرد این یک نوع فرصت سوزی است که بخواهید بخش زیادی از دورهم بودنتان را وقف بازیهای انفرادیتان بکنید.
۳ـ خاصیت شبکه‌های اجتماعی این است که شما را در ارتباط نزدیک با دیگران نگه میدارد اما گاهی این ارتباطهای مجازی آنقدر نزدیک و تبدیل به دغدغه میشوند که شما به کسی که کنارش زندگی میکنید توجهی نمیکنید. آنقدر که فکرتان مشغول جواب دادن به یک کامنت یا نوشتن یک پست یا هم‌رسان کردن یک موضوع یا پیام است و به کسی که کنارتان زندگی میکند اهمیت نمیدهید. این توجه زیاد به محیط مجازی و فکر کردن به آن میتواند شما را از هم دور کند. واقعیت این است که گوشی تلفن همراه حتی موقع خواب هم دست از سر ما بر نمیدارد. زن و مردهای زیادی حتی نیمه‌های شب هم مشغول چک کردن پیامهایشان هستند.
۴ـ حالا زن و شوهرها هم در دنیای مجازی با هم مراوده میکنند. علاوه بر بازی و سرگرمی و فرستادن انواع و اقسام پیامها به یکدیگر، تمام مکالمات روزمره‌شان هم در درون این دنیای مجازی میگذرد. آدمها حتی برای تهیه فهرست خرید مواد غذایی یا برنامه ریزی برای امور مربوط به زندگی زناشویی هم زحمت مکالمه رودر رو را به هم نمیدهند. حتی دعوا و حل و فصل اختلاف نظرها در انواع و اقسام پیامهای مجازی ردوبدل میشود؛ چه برسد به ابراز عشق و علاقه و یادآوری روزهای خوش و اوقات خوش. این اتفاق خوشایندی نیست چون باعث میشود تجربه یک مکالمه واقعی را از دست بدهید. خیلی حرفها و موضوعات، احساسات و عواطف در این میان از دست می روند.
یادتان باشد شما زن و شوهرید؛ دو آدمی که باید بسیار به هم نزدیک باشید. دنیای مجازی در کنار همه مزایایش میتواند روی ارتباط زناشوییتان تاثیر بدی بگذارد. کمی بیشتر به اتفاقی که در جریان این سبک زندگی برایتان میافتد اهمیت بدهید. (ریحانه دوستدار/ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها