وزیر بهداشت نسبت به جلوگیری از واردات بی‌رویه تجهیزات پزشکی خارجی به ایران بعد از حصول توافق میان ایران و ۱+۵ گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور این اتفاق رخ نمی‌دهد.
کد خبر: ۸۱۰۳۷۸
تجهیزات پزشکی بی رویه وارد نخواهیم کرد

در اظهارنظرهای کارشناسان و صاحب نظران کشور برخی دغدغه‌های نسبت به ورود لجام گسیخته کالاهای خارجی پس از حصول توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 مطرح شده است، که این نگرانی در حوزه تجهیزات پزشکی بسیار پُررنگ‌تر است.

سید حسن هاشمی درباره رخدادهای که طی چند روز آینده و پس از 10 تیر و در صورت حصول توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 که به کاهش تحریم‌ها منجر خواهد شد، براین اساس نگرانی‌های از سرایز شدن و ورود تجهیزات پزشکی خارجی بی رویه به ایران وجود دارد، عنوان کرد: خیر، البته نه در حوزه پزشکی بلکه در دیگر حوزه‌ها نیز براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور و بخشنامه ای که معاون اول رئیس جمهوری داشتند این مسئله رخ نخواهد داد.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: البته همه این موارد مبنا است برای دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات؛ و مردم هم خواهند دید که این اتفاق {واردات بی رویه تجهیزات پزشکی خارجی به ایران} نخواهد افتاد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: براین اساس در این مورد {واردات} هم دولت پایبند است؛ مجلس نیز پایبند است و این مسائل {واردات بی رویه تجهیزات پزشکی خارجی به ایران} بیشتر گمانه زنی‌های است که مبنای درستی نیز ندارد. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها