در آستانه پایان ضرب‌الاجل 10 تیرماه؛

ظریف: فکر نمی‌کنم مذاکرات هسته ای تمدید شود

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: اگر توافقی صورت بگیرد هیچ دولتی در آمریکا توان نقض آن توافق را نخواهد داشت و من فکر نمی‌کنم تمدیدی در کار باشد. اما ممکن است مقداری بیشتر برای رسیدن به توافق زمان بخواهیم.
کد خبر: ۸۰۹۹۴۵
ظریف: فکر نمی‌کنم مذاکرات هسته ای تمدید شود

"محمدجواد ظریف" در گفت‌وگو با روزنامه دنیای اقتصاد گفت: سیاست خارجی باید در خدمت توسعه کشور باشد، نه باری بر دوش آن.

ظریف در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به بحث‌هایی که درباره تعارض سیاست ‌خارجی آرمان‌گرا با سیاست خارجی مبتنی بر منافع ملی مطرح می‌شود، تاکید کرد: کسانی که تصور می‌کنند که با فراموش کردن آرمان‌ها می‌توانیم به توسعه اقتصادی برسیم کاملا در اشتباه هستند.

وی ادامه داد: باید آرمان‌هایمان را به شکلی پیگیری کنیم که کمترین هزینه و بیشترین عامل قدرت را برای حضور جدی‌تر در عرصه روابط بین‌الملل برایمان به ارمغان بیاورد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به اینکه ممکن است عده‌ای منافع خود را در تعارض ایران با جهان ببینند، تاکید کرد که این تعارض هیچ ارتباطی با آرمان‌ها ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه مواجهه با متغیرهای برون‌زایی که ممکن است با هدف جلوگیری از حل تعارضات طراحی شوند، گفت: این یک هوشیاری می‌خواهد و اتفاقا من به این نکته خیلی توجه دارم که هر زمان این حرکت از سوی ما شروع شده، کنشگرانی با هدف برهم‌ زدن این حرکت وارد معادله شده‌اند.

ظریف افزود: سیاست خارجی همه کشورها حتی ایالات‌متحده مبتنی بر آرمانگرایی است و هنر کشورها باید تبدیل آرمان‌هایشان به هنجار‌های بین‌المللی باشد.

وزیر امورخارجه در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که دیپلماسی پیشبرد منافع با کمترین هزینه است.

او همچنین افزود که سیاست خارجی باید در خدمت توسعه یک کشور باشد نه اینکه باری بر دوش آن. ظریف در ادامه تاکید کرد پیشبرد آرمان‌ها و اهداف انقلاب در تضاد با توسعه اقتصادی نیست و اگر کسی تصور می‌کند که با فراموش کردن آرمان‌ها می‌توانیم به توسعه اقتصادی برسیم کاملا در اشتباه است.

وزیر خارجه با این حال اضافه کرد که آرمان‌هایمان را باید به گونه‌ای پیش ببریم که کمترین هزینه را داشته باشد؛ اما در عین حال بیشترین عامل قدرت و نفوذ را در اختیار کشور قرار دهد.

ظریف تاکید کرد که سیاست خارجی جامع، سیاستی است که در خدمت توسعه باشد؛ اما آرمان‌ها و ارزش‌هایش را هم فراموش نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
۰
۰
بیایید دست به دست هم بدهیم ...ببایید یك دل و هم زبان با دولت باشیم.مطمن باشید رهبر معظم انقلاب نخواهند گذاشت آرمان ها زیر سوال برود.به دولت اعتماد كنید و به ولایت معتقد باشید .لطفا با حرف های بی پایه گره در كار دولت نیندازید
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
۰
۰
فقط حواستون به عزت این مردم باشه ... !!!
فریدون
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
۰
۰
خوب زشته دیگه اونور این و نمیگن میگن باید توافق خوب باشه بعد شما میگی ما سرموقع توافق میكنیم . یه كم آبروداری كنید لطفا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها