پایگاه اینترنتی العربیه از تغییر سیاست آمریکا در قبال دولت «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه خبر داده و نوشته است: واشنگتن از گروه های مسلح درگیر در این کشور تعهد گرفته است که سلاح های خود را تنها به سمت گروه تروریستی داعش هدف گیری و از جنگ با دولت سوریه اجتناب کنند.
کد خبر: ۸۰۹۶۹۷
تغییر موضع آمریکا در قبال دولت بشار اسد

پایگاه اینترنتی العربیه از تغییر سیاست آمریکا در قبال دولت «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه خبر داده و نوشته است: واشنگتن از گروه های مسلح درگیر در این کشور تعهد گرفته است که سلاح های خود را تنها به سمت گروه تروریستی داعش هدف گیری و از جنگ با دولت سوریه اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا، العربیه با عنوان «نجنگیدن با اسد شرط آمریکا برای آموزش نظامی مخالفان دولت دمشق» در عین حال نوشته است: دولت آمریکا با دشواریی هایی در ادامه برنامه خود در آموزش نیروهای اپوزیسیون سوریه مواجه است، زیرا شماری از آنها به دلیل منحصر کردن برنامه به جنگ با داعش و مجبور کردن نیروهای تحت آموزش به امضای تعهدی برای به کار نبردن اسلحه آمریکایی علیه نظام اسد، از برنامه آموزشی انصراف داده اند.

به نظر می رسد که مخالفان طرح آمریکا افراطی ترین گروه های تروریستی از جمله «النصره» را شامل می شود.

این پایگاه اینترنتی به نقل از سخنان «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در یک جلسه کنگره نوشت: کارتر از وجود دشواری هایی در جذب و آموزش نیروهای اپوزیسیون سوریه سخن گفت؛ برنامه ای که هدف از آن آموزش این نیروها و مسلح سازی آنها در جنگ با داعش است.

اما، ژنرال «مارتن دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: این برنامه در ابتدای راه خود قرار دارد و هنوز کنار گذاشتن آن به دلیل دشواری ها زودهنگام است.

العربیه در عین حال افزوده است: تعهدی که از نیروهای تحت آموزش گرفته می شود، اقدامی است که وزارت دفاع آمریکا برای تاکید بر عمل خود به قانون وضع شده توسط کنگره به آن نیاز دارد؛ این قانون تاکید می کند که هدف از برنامه آموزش اپوزیسیون سوریه تنها برای از میان بردن داعش است.

گزارش ها همچنین از تلاش کنگره برای کاهش بودجه اختصاص یافته به برنامه آموزش گروه های مخالف سوریه خبر داده است، زیرا شک و گمان هایی درباره موفقیت سیاست آمریکا در منطقه وجود دارد.

این ادعای العربیه در شرایطی مطرح می شود که امریکا قبل از این راضی به بقای دولت سوریه نبوده و از هر اقدامی برای سرنگونی دولت «بشار اسد» فروگذار نکرده است.

این برای اولین بار نیست که از تغییر موضع واشنگتن در قبال دولت سوریه اخباری منتشر می شود.

رسانه های بین المللی از جمله شبکه تلویزیونی سی.ان.ان نیز قبل از این در گزارشی نوشته بودند: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از تیم امنیت ملی دولت خود درخواسته است که یک بار دیگر سیاست آمریکا در قبال سوریه را مورد بازنگری قرار دهد.

رئیس جمهوری سوریه بارها در قبال سیاست های اعلامی آمریکا گفته است که منتظر اقدامات عملی واشنگتن است.

اسد با بیان اینکه سخن از آینده سرنوشت سوریه و دولت آن را باید مردم سوریه بگویند و اظهارات خارجی ها برای ما اهمیتی ندارد، گفته است: ما فقط به سخنان مردم سوریه گوش می دهیم و هر چیزی که از خارج مطرح می شود، حبابی بیش نیست.

وی تاکید کرده است: ما هیچ گزینه ای جز دفاع از کشور نداریم و هرگونه تغییر در مواضع بین المللی در صورتی که صادقانه و تاثیر عملی داشته باشد، امری مثبت است. تغییر مواضع کشورها با فشار کشورهای غربی به کشورهای دنباله رو آنها در منطقه آغاز می شود.

بشار اسد همچنین تاکید کرده است: تغییر حقیقی در مواضع کشورهای حامی تروریست ها با متوقف ساختن حمایت های مالی و سیاسی از تروریست ها آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
۰
۰
میگم این امریكا چقدر نادانه داعش هم میتواند نیروهایش را جهت آموزش به پایگاههای امریكا بفرستد و بعدا از آنها استفاده كند

نیازمندی ها