در پی طرح برخی مباحث درباره تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر تاسیس داروخانه‌های زنجیره‌ای، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در این مورد اجماعی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۰۹۶۳۷
برنامه‌ای برای تاسیس داروخانه‌های زنجیره‌ای نداریم

رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با ایسنا،‌ در این‌باره تصریح کرد: ما چنین برنامه‌ای نداریم. در شورای سیاستگذاری دارویی طرح‌های متعددی ارائه و بررسی می‌شوند و برای نظرسنجی و نظرخواهی میان انجمن‌های داروسازان و نهادهایی که با طرح‌ها مرتبطند، ارسال ‌می‌شود. بعد از آن اگر اجماع حاصل شد،‌ طرح تصویب می‌شود.

وی افزود: درمورد راه‌اندازی داروخانه‌های زنجیره‌ای نیز اجماعی وجود نداشته و سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت قصد اجرای آن را ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص صادرات دارویی ایران با تاکید بر لزوم رسیدن به تراز مثبت دارویی و پیشی گرفتن صادرات از واردات، گفت: هدف وزارت بهداشت هیچگاه رسیدن به خودکفایی ١٠٠ درصدی در حوزه دارو نبوده و نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته در حوزه صادرات دارویی رکورد زده‌ایم، اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های وزارت بهداشت در سال گذشته صادرات دارویی نزدیک به 175 میلیون دلار بوده و این عدد بالاترین صادرات دارویی تاریخ این صنعت در ایران بوده است. ضمن اینکه در برنامه‌ای سه‌ساله قصد داریم این عدد را به 500 میلیون دلار برسانیم.

دیناروند برنامه درازمدت وزارت بهداشت در این زمینه را رسیدن به تراز مثبت عنوان کرد و گفت که در سال 1404 نسبت صادرات دارویی به واردات آن به مراتب بیشتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها