عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در چند عملیات غواصی شرکت داشته است به بیان خاطرات خود از عملیات کربلای 4 پرداخت و با اشاره به اینکه شهادت برای حاضران در کربلای 4 یقینی بود بیان کرد: بسیاری از دوستان بنده در این عملیات شهید شدند و خاطرات شب کربلای 4 برای بنده همواره در یادم باقی می‌ماند و فداکاری‌های زیادی دیدم.
کد خبر: ۸۰۹۵۵۰
روایت رحیم پور ازغدی  از عملیات کربلای 4

حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: درود می‌فرستیم بر شهدای گمنام و غواصان دست بسته و زنده به خاک رفته‌ای که در عملیات مظلوم کربلای 4 به شهادت رسیدند و در این روزها تشییع شدند؛ شهدای کربلای 4 قربانیان جنایت مدعی کدخدایی جهان، آمریکا، 1+5، رژیم‌های آل سعود و فاسد منطقه و همدستی همه آنها و البته منافقان هستند.

وی افزود: در عملیات کربلای 4 تلاش‌های کافی برای یک عملیات قاطع و دقیق صورت گرفته بود. بنده توفیق داشتم در چند عملیات غواصی شرکت داشتم مثل بدر و خیبر، والفجر8 و کربلای4 و هیچکدام به سختی کربلای 4 نبود.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: نکته‌ای که در این جلسه تقدیم می‌کنم توجه به قدرت هنوز کشف نشده داخلی در این جامعه برای مقاومت و پیروزی بر انواع مشکل‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: همان اشتباهاتی که به غواصان کربلای 4 شد که بنده از نزدیک آنجا بودم و خودم مجروح شدم و برادرم شهید شد، امروز نیز وجود دارد و کمتر نیست و در عرصه تولید این مسئله بیشتر نمایان شد و بعضا خودمان نمی‌گذاریم این موج عظیم برای تولید در کشور شکوفا شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نیرو و ظرفیت عظیمی در این کشور هنوز کشف نشده است تاکید کرد: اگر ارتباط ما با تمام جهان هم قطع می‌شد و به سرمایه‌های عظیم داخلی آگاهی و ایمان پیدا می‌کردیم به تعبیر امام نه فقط مشکلات خودمان بلکه مشکلات دنیا را حل می‌کردیم.

وی گفت: اینکه برخی مسئولان عنوان کردند که کاری کنیم که هم چرخ معیشت و هم چرخ هسته‌ای بچرخد حرف درستی است اما دو نکته دارد: اولا اینکه چرخیدن سانتریفیوژها را برای آخرت نمی‌خواستیم بلکه برای تامین دنیا و زندگی مردم خواستیم، انرژی هسته‌ای مستقل که زمام و مدیریت آن در اختیار خودمان باشد فردایی که نفت تمام می‌شود و حتی همین امروز بسیاری از مشکلات زندگی مردم را تامین می‌کند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: این دنیا تامین شود آخرت راحت تر تامین می‌شود، نکته دوم اینکه خیلی خوب است این دو چرخ با هم بچرخند منتهی اگر دشمنان بگذارند زیرا می‌خواهند این دو چرخ هیچکدام نچرخند و نباید تسلیم شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اصول حاکم بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اگر فرض کنیم این تحریم‌ها تازه ایجاد شده است اگر به سیاست اقتصاد مقاومتی عمل شود نه فقط مشکلات خودمان بلکه مشکلات اقتصادی منطقه و بخشی از جهان حل می‌شود.

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: اگر مسئولان می‌خواهند بدون نیاز به خارج از کشور مشکلات داخلی حل شود باید کاری کنند که تمام مراحل اداری تولید در کشور برطرف شود و تمام موانع باید شناسایی شود و اشتیاق عظیم برای کار و تولید را سریع مجوز دهند و موانع بوروکراتیک را از سر راه بردارند و بانک‌ها بیایند در کنار تولیدکننده قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه موانع تولید باید به سرعت از میان برود خاطرنشان کرد: باید یک قرارگاه عملیاتی در این زمینه تشکیل شود تا موانع به سرعت گزارش شود.

رحیم پوز ازغدی بیان کرد: بهترین آموزه‌های اقتصادی از سوی امام رضا(ع) مطرح شده است، برخی بازاریان مشهد حواسشان باشد که مشهور به گرانفروشی نشوند و این ننگ بزرگی برای شهر امام رضا(ع) است. خود بازار مشهد باید در این زمینه به ویژه در ایام زیارتی فکری برای این مسئله بکند.

وی افزود: ما علاوه بر اینکه بعد حقوق و اخلاق اسلامی را باید در بازار تامین کنیم قطعا دنیای ما هم تامین می‌شود و تحریم‌ها نیز برطرف می‌شود.

وی گفت: مسئله اول اگر تمام تحریم‌ها را بردارند اگر به این چه امام رضا می‌فرمایند عمل نکنیم در دنیا و آخرت بدبخت هستیم، اگر تمام تحریم‌ها برداشته شود تمام مشکلات برطرف نمی‌شود. امام رضا 5 اخلاق فاسد را شناسایی می‌کنند که سبب تراکم ثروت می‌شود و این 5 اخلاق شدید اخلاق سرمایه داری، آرزو پروری و تخیل، حرص در بازار، قطع رابطه خویشاوندی بخاطر پول و ترجیح دنیا بر آخرت است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها