جام جم سرا- تابستان که می‌شود گرما بیداد می‌کند. راه رفتن در خیابان، سخت و کار کردن در ظل آفتاب طاقت‌فرسا می‌شود. با این حال، تابستان فصل تعطیلی مدارس است و این یعنی آغاز سه ماه فرصت مسافرت و گشت و گذار!
کد خبر: ۸۰۹۴۹۶
6 توصیه تابستانی برای اهل گردش

شاید با خود بگویید تعطیلی در روزهای داغ تیر و مرداد، انگیزه‌ای برای خوشگذرانی باقی نمی‌گذارد، اما ما برای آن‌که نظر شما را تغییر دهیم، این بار توصیه جهانگردی را کنار گذاشته‌ایم و پیشنهاد گذراندن اوقات تفریح در ایران گرم تابستانی را ارائه می‌دهیم.

تفریح شبانه

شبهای تابستان به اندازه روزهایش گرم نیست و حتی گاهی نسیم خنکی از لابهلای درختان میوزد. این مزیت، باعث شده تا ساعات کار برخی از مجموعههای تفریحی و حتی مراکز خرید افزایش یابد تا مردمی که از گرما فرار میکنند، در خنکای شب به گردش بپردازند. نکته مثبت دیگر، همراهی خانوادههاست، چرا که والدین شاغل نیز، از کار فارغ شده و فرصت بیشتری برای بودن در کنار فرزندان دارند.

شهرهای خنک را از دست ندهید

سرعین در این روزها بهشت است. اگر در زمستان، جادههای برفی سفر به این نقطه شمال غربی ایران را سخت و گاهی خطرناک میکند، اما مسیر سبز گردنه حیران، در تابستان دیدنی است. سوار شدن بر تلهاسکی و رفتن به پیست اسکی آلوارس در دامنههای سبلان، منظره زیبایی را در برابر چشمان هر بینندهای قرار میدهد. چشمههای آب گرم متعدد این شهر، از دیگر جذابیت های آن است. حدود 250 هتل و هتل آپارتمان، میزبان شما خواهد بود. به غیر از سرعین، شهرهای غربی مانند سنندج و ایلام نیز با طبیعت بکر خود میتواند مقصدی عالی برای هر مسافری باشد. با این حال، شاید بهتر باشد، دل از سفر به شمال بکنید! چرا که هوای شرجی آنجا احتمالا آزارتان میدهد.

تفریحات آبی

آب مایع حیات و صرفهجویی در آن واجب است. اما صرف نظر از آب نوشیدنی که گاهی در تابستان حکم طلا را دارد، تفریحات آبی در این فصل، جان انسان را تازه میکند. اگر ساکن تهران هستید، برای استفاده از این تفریحات، لازم نیست راه دوری بروید. در دریاچه خلیجفارس (چیتگر) امکانات مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. قایق سواری در کنار پرواز پرندههای مهاجر، صحنههای زیبایی را ایجاد میکنند. شهرهای جنوبی با وجود گرمای زیاد، از لحاظ تفریحات آبی غنی هستند. کیش یکی از این شهرهاست که جشنواره تابستانی آن چند سالی است، گردشگران را به خود جذب میکند.

شبهای قدر و تابستان

ماه مبارک رمضان و شبهای احیا نزدیک است. عدهای از تهرانیها در این روزها، راهی اماکن زیارتی مانند قم میشوند. در شهرستانها هم احیا در اماکن مذهبی و حرم اهل بیت طرفداران ویژهای دارد. اگر شما هم مشتاق هستید، نگران گرما نباشید. خوشبختانه، اماکن مذهبی از امکانات مناسب سرمایشی برخوردار است. علاوه بر این، در این اماکن معمولا به مناسبت ماه مبارک، برنامههای ویژهای را ترتیب میدهند.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

تفریح و در کنار خانواده بودن، لذت خاصی دارد، اما باید مراقب وعدههای غذایی خود باشید. در این فصل به علت گرمای زیاد، امکان فساد مواد غذایی بالاتر است؛ پس تا حد امکان از غذاهای سالم و سبزیجات استفاده کنید. آب هم که از اوجب واجبات است! در این روزها، کم شدن آب بدن به علت تعرق بالا، طبیعی است لذا از خوردن آب و دیگر نوشیدنیها مانند آب هندوانه و طالبی بعد از افطار تا سحر (حتی بعد از ماه مبارک رمضان) غافل نشوید.

آفتاب تابان، سرشار از ویتامین

بیشتر مردم ایران از کمبود ویتامین D رنج میبرند. تنها راهحل این مشکل، قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم نور آفتاب است. البته این نعمت مهم، اگر با مراقبت همراه نشود، میتواند مشکلاتی را برای پوست شما ایجاد کند. پس استفاده از عینک آفتابی و کرمهای ضدآفتاب توصیه میشود. یادتان نرود که ایران کشور چهارفصل است. این صفت را میتوانید به تهران هم نسبت دهید، چرا که برخی از مناطق اطراف تهران، باعث میشود تا یادتان برود که فصل تابستان است. این روزها را از دست ندهید.

نرگس انصاری / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام​جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها