سرپرست معاونت توانمند سازی مرکز توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت؛

بازگشایی سامانه دانشجویی مددجویان برای بارگذاری مدارک

مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی، جزئیات طرح آموزشی حمایت از کودکان کار و خیابان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۰۹۱۱۰
جزئیات طرح حمایت از کودکان کار و خیابان

ولی الله نصر گفت: طرح آموزشی حمایتی کودک و خانواده به منظور ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی از کودکان کار و خیابان از سال ۹۲ در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح در مرحله اول در ۵ استان کشور با راه اندازی ۱۰ مرکز روزانه برای کودکان کار و خیابان اجرایی شد و در سال گذشته نیز استانهای تحت پوشش این طرح به ۱۱ استان افزایش یافت.

مدیر کل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی از راه اندازی مراکز روزانه ویژه آموزش و حمایت از کودکان کار و خیابان در ۱۸ استان کشور خبر داد و گفت: امسال با افزایش اعتبارات مربوط به این طرح، ۲۷ مرکز روزانه ایجاد می شود.

به گفته نصر، بر اساس این طرح، تشکل های مردمی، مناطقی که پاتوق کودکان است را شناسایی و به بهزیستی معرفی می کنند و با در نظر گرفتن مکانی برای ارائه خدمات، آموزش های لازم به کودک و خانواده وی داده می شود.

وی با اشاره به اینکه یک وعده غذای گرم نیز در این مراکز به کودکان کار و خیابان در این مراکز ارائه می شود، گفت: سعی کرده ایم ضمن جلوگیری از سوء استفاده هایی که از کودکان می شود عقب ماندگی تحصیلی آنها جبران و پیوندی میان کودک و خانواده ایجاد شود.

مدیر کل آسیب اجتماعی سازمان بهزیستی از توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: همچنین برنامه دیگر سازمان بهزیستی، توانمند سازی در راستای کسب درآمد برای خانواده های این کودکان است.

نصر گفت: سال گذشته وزارت رفاه برای آموزش کودکان بازمانده از تحصیل ۳ میلیارد تومان اختصاص داده بود که امسال ۵ میلیارد نیز علاوه بر اعتبار قبلی از سوی سازمان بهزیستی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها