جام جم سرا- یک کارشناس مامایی با تاکید بر ضرورت مراقبت‌های پیش از بارداری، به خانم‌های تازه ازدواج کرده توصیه کرد پیش از آن‌که تصمیم به حامله شدن و فرزندآوری بگیرند برای اطمینان از حفظ سلامت خود و بویژه نوزادشان حتما چند آزمایش پزشکی را انجام دهند.
کد خبر: ۸۰۸۷۱۲
آزمایش‌های ضروری برای دوران قبل از بارداری

فریبا اسدی اظهار کرد: پیش از اقدام به بارداری ضروری است هر خانم تحت‌نظر پزشک باشد و آزمایش‌های لازم را انجام دهد. به عنوان مثال، سه ماه قبل از بارداری ضروری است که فرد آزمایش‌های قندخون، ادرار، کم‌خونی، هپاتیت، سرخک، سرخجه و ... را انجام دهد. همچنین در این مدت مصرف قرص اسیدفولیک تجویز می‌شود؛ چراکه خوردن این قرص از رشد جنین ناقص جلوگیری می‌کند.

این کارشناس مامایی گفت: در صورت سالم بودن آزمایش‌ها به شخص اجازه باردار شدن داده می‌شود و در صورت وجود مشکل در آزمایش‌های انجام شده فرد باید تحت درمان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن کزاز، هپاتیت و سرخجه ضروری است. همچنین انجام آزمایش پاپ اسمیر توصیه می‌شود؛ چراکه در صورت وجود عفونت‌ها، فرد دچار سقط جنین می‌شود.

اسدی افزود: در صورت وجود مشکلات قلبی به فرد اجازه بارداری داده نمی‌شود؛ چراکه بارداری بر خون‌رسانی شخص باردار اثر نامطلوب گذاشته و سلامت مادر را به خطر می‌اندازد.

این کارشناس در پایان توصیه کرد: انجام آزمایش‌ها و مراقبت‌های پیش از بارداری در مرحله اول از بوجود آمدن جنین ناقص جلوگیری کرده و مادران نیز در صورت داشتن بیماری خاص از آن مطلع شده و نسبت به درمان آن اقدام می‌کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها