دبیر شورای عالی امنیت ملی:

توافق خوب را فدای ضرب الاجل نمی کنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: محتوای توافق با ۱+۵ برای ما مهم است و توافق خوب را هرگز فدای زمان و ضرب الاجل نمی کنیم.
کد خبر: ۸۰۸۴۲۸
توافق خوب را فدای ضرب الاجل نمی کنیم

علی شمخانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار افزود : با توجه به سابقه آمریکا در دشمنی با ملت ایران و اعمال تحریم های غیرقانونی و ظالمانه، این مسیر توأم با بی اعتمادی و حفظ هوشیاری کامل دنبال می شود.

وی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را فرصتی برای طرف مقابل دانست و افزود: سیاست پیگیری مذاکرات هسته ای را مبتنی بر یک انتخاب و نه اجبار و با هدف صیانت از توان صنعت هسته ای صلح آمیز و رفع تحریم های ظالمانه دنبال می کنیم و این رویکرد، بر مبنای کمترین هزینه و از مسیر حقوقی و دیپلماسی پیگیری می شود.

شمخانی تاکید کرد: این مسیر، تنها گزینه پیش رو و فرصتی برای طرف مقابل است که مسیر همکاری را به جای تقابل دنبال کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به سابقه آمریکا در دشمنی با ملت ایران گفت: به هیچ وجه موضوعات غیر هسته ای از جمله مسائل نظامی کشورمان، محل مذاکره نیست.

شمخانی افزود: 12 سال همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازرسی های فراوان برای کشورهای جهان از جمله 130 کشور عضو جنبش عدم تعهد اثبات کرد که هیچ موضوعی که بتواند فعالیت های هسته ای ایران را تهدید نشان دهد، وجود ندارد.

توانمند سازی مردم عراق و سوریه برای دفاع خودشان

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه ادعاهای تبلیغاتی و دروغین مبنی بر حضور نظامیان ایران در سوریه را رد کرد.

شمخانی گفت: مقاومت پنج ساله مردم و دولت و ارتش سوریه در برابر تروریست های وارداتی نشان داد که آنها توانایی مقابله و حفظ کشور سوریه را ندارند و در این مسیر جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت و دولت سوریه باقی می ماند.

وی با تأکید بر اینکه ایران با همکاری سایر کشورها ، حل و فصل سیاسی بحران سوریه را پیگیری می کند، افزود:‌ جمهوری اسلامی ایران به دنبال توانمند سازی مردم عراق وسوریه از هر مذهب واقلیتی برای دفاع از امنیت و سرزمین خودشان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: ایران با هر طرح تجزیه طلبانه و یا فتنه های طایفی و مذهبی که ناشی از نگاه های استعماری و استکباری است مخالف است.

حمایت ایران از انتخاب رئیس جمهور لبنان

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه درباره نقش ایران در حل موضوع انتخاب رئیس جمهور در لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران از انتخاب رئیس جمهور در لبنان بر اساس قانون اساسی و به عنوان کشوری مستقل حمایت می کند و این موضوع بایستی به صورت داخلی و مبتنی بر راه حلهای بومی به نتیجه برسد.

شمخانی با تبریک پیروزی های اخیر نیروهای مقاومت حزب الله لبنان برای صیانت از مرزها و مردم این کشور، ثبات و حفظ لبنان را مرهون فداکاری ها و ارتقاء توانمندی های مقاومت و ارتش لبنان دانست.

وی افزود: پس از اعلام آمادگی ایران برای اهداء کمک های تسلیحاتی به ارتش لبنان برخی کشورهایی که از ارائه این تسلیحات به ارتش لبنان و انجام تعهداتشان خودداری می کردند، کمک های تسلیحاتی خود به ارتش را آغاز کردند که این نیز نوعی مساعدت غیرمستقیم جمهوری اسلامی ایران است.

مجری شبکه المنار در پایان خواستار پیام مستقیمی از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به مردم لبنان از طریق این شبکه شد که در پاسخ علی شمخانی با ابراز خوشوقتی از وحدت جریانات مختلف لبنانی و حصول امنیت در این سرزمین، این موضوع را دستاوردی ارزشمند و حاصل تلاش های حزب الله و مقاومت دانست و از فداکاریهای آنان تجلیل کرد.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها