مهم‌ترین مخترعین جهان ازنظر ویکی‌پدیا!

مهم‌ترین صفحات ویکی ‌پدیا کدام‌ هستند؟

ویکی پدیا قصد دارد تا شنود سابقه فعالیت کاربران خود را برای دولت‌ها دشوار سازد

ویکی پدیا علیه شنود اطلاعات

بنیاد ویکی پدیا در اقدامی مثبت قصد دارد تا با استفاده از پروتکل‌های رمزگذاری ترافیک سایت خود، جلوی شنود اطلاعات کاربران خود توسط دولت‌ها را بگیرد.
کد خبر: ۸۰۷۸۴۴
ویکی پدیا علیه شنود اطلاعات

جام جم کلیک: چندی پیش بود که یکی از افراد تندرو در بدنه دولت آمریکا درباره لزوم بررسی سابقه جستجوی اینترنتی افراد برای جلوگیری از اقدام‌های تروریستی سخن گفته بود. این فرد معتقد بود که اگر کسی درباره موارد مربوط به بمب‌گذاری جستجو کرده و در کنار آن نیز مواد لازم برای ساخت بمب را مورد بررسی قرار می‌دهد، آنگاه می‌توان به او در زمینه ساخت بمب مشکوک بود.

این امر موجب می‌شود که امنیت کاربران اینترنت از بین برود، برای نمونه کودک شما در مدرسه خود دستور انجام یک تحقیق درباره بمب‌گذاری و مضرات آن را از معلم دریافت می‌کند و با ورود به وب‌سایت‌های اطلاعاتی مانند ویکی‌ پدیا به سراغ مواردی که این سیاستمدار از آن‌ها واهمه داشته است می‌رود؛ در این صورت کودک مدرسه‌ای شما در مضان اتهامات تروریستی قرار خواهد گرفت.

بنیاد ویکی پدیا با آگاهی از این شرایط در برنامه‌های ارائه خدمات خود تغییراتی را ایجاد کرده است که موجب می‌شود تا کاربران این وب‌سایت بتوانند با خیالی راحت به جستجوی محتوای مورد نظر خود بپردازند و کسی نتواند حافظه اطلاعات جستجو شده توسط آن‌ها را مطالعه کند.

این ساختار به وسیله رمزنگاری کلی ترافیک ویکی‌ پدیا با پروتکل‌های امنیتی همانند HTTPS انجام خواهد شد و به این ترتیب این بنیاد مستقل، نیت مثبت خود را به تمامی کاربران در سراسر جهان نشان خواهد داد.

البته شایان ذکر است که ویکی پدیا از سال 2011 به کاربران خود اجازه استفاده از دامنه HTTPS این بنیاد را داده بود ولی استفاده از این دامنه برای کاربران تنها به صورت انتخابی ممکن بود ولی به زودی تمامی کاربران تنها به دامنه HTTPS دسترسی خواهند داشت.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها