جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها خبر داد:

بازداشت برخی عوامل آتش سوزی جنگل های ایلام

جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از دستگیری برخی از عوامل وقوع آتش سوزی در جنگل های شلم در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۱۰۶
بازداشت برخی عوامل آتش سوزی جنگل های ایلام

سرهنگ غلامرضا حسنی روز جمعه در بازدید از منطقه حادثه دیده جنگلی شلم گفت: علل اصلی وقوع این آتش سوزی ها از سوی این افراد روشن کردن آتش بصورت سهوی اعلام شده است.

وی افزود: افراد دستگیر شده پس از انجام تشریفات قانونی و تکمیل پرونده های مرتبط، جهت بررسی های دقیق تر به مراجع قضایی و قانونی معرفی شدند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هدف از سفر به استان ایلام را بررسی وضعیت حریق های حادث شده در یک هفته اخیر و اقدامات انجام شده در استان جهت مهار حریق و مدیریت بحران اعلام کرد.

سرهنگ حسنی در خصوص برآوردهای اولیه خسارت وارد شده به عرصه های طبیعی و جنگل های این استان، اظهار کرد: حریق حدود 70 درصد پوشش علفی و زیراشکوب درختان جنگلی را از بین برده و 20 درصد هم خسارت به تنه های درختان که عموما خشکیده بودند وارد شده و 10 درصد نیز خسارت به تاج پوشش درختان جنگلی منطقه بوده است.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در همان ساعات اولیه با بسیج امکانات و نیروهای خود در منطقه حضور یافته که با توجه به وضعیت توپوگرافی و صعب العبور بودن منطقه و وزش باد شدید، متاسفانه آتش توانسته در مدت زمان کوتاهی گستره وسیعی از منطقه را فرا گیرد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بدنبال این موضوع مراتب به ستاد مدیریت بحران استان گزارش و از این طریق فراخوانی برای حضور و کمک نیروهای مردمی و نیروهای امدادی دیگر دستگاه های از جمله نیروهای نظامی و انتظامی اعلام شد.

سرهنگ حسنی حضور پررنگ نیروهای مردمی را در مهار حریق خوشحال کننده و امیدوارکننده توصیف کرد و از عموم مردم و نیروهای امدادی برای مهار این آتش سوزی تقدیر کرد و از مردم خواست همیشه یار و یاور منابع طبیعی در حفظ و صیانت از جنگل ها باشند.

هفته گذشته وقوع آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی شلم در نزدیکی شهر ایلام، خسارت زیادی به عرصه های طبیعی و درختان بلوط وارد کرد، این حریق پس از 20 ساعت تلاش نیروهای امدادی و مردم مهار شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها