محقق ایرانی با سیگنال‌های Wi-Fi افراد موجود در یک فضا را شمارش کرد
کد خبر: ۸۰۷۰۴۴
شمارش افراد حاضر در یک مکان با سینگال‌های وای-فای

به گزارش جام جم کلیک: کارشناسان در این مرکز نشان دادند که سیگنال Wi-Fi می‌تواند تعداد افرادی که در یک محل قرار گرفته‌اند را محاسبه کند و در زمینه‌های مختلف، از سیستم‌های کاهش مصرف انرژی گرفته تا ابزارهای جست‌وجو و نجات، مورد استفاده قرار گیرد.

مستوفی از اساتید علوم مهندسی رایانه و الکترونیک در این خصوص گفت: «با روشی که ما به آن دسترسی پیدا کردیم، با یک لینک Wi-Fi می‌تواند تعداد افراد موجود در یک فضا را شمارش کرد که این اتفاق بر اساس میزان انرژی مصرف شده محاسبه می‌شود».

با این رهیافت نیازی نیست که تمام افراد موجود در یک فضا دستگاه مجهز به گیرنده بی‌سیم Wi-Fi را در اختیار داشته باشند. بلکه سیستم جدید به راحتی تعداد همه آنها را محاسبه می‌کند.

محققان برای آنکه تعداد افراد موجود در یک فضا را از طریق سیگنال‌های Wi-Fi شمارش کنند، دو کارت Wi-Fi را در دو طرف اتاقی به وسعت 70 متر مربع قرار دادند. سیستم جدید قادر بود میزان انرژی مصرفی بین دو کارت را محاسبه کند و در نتیجه این سیستم توانست تعداد دقیق افرادی که در اتاق قرار دارند را اعلام کند.

لازم به ذکر است این سیستم تعداد کسانی که پشت در اتاق قرار داشتند را شناسایی کرد و در تمام آزمایش‌های انجام شده، فعالیت خود را با موفقیت به انجام رساند.

مستوفی توضیح داد که سیستم جدید می‌تواند تعداد افرادی که در حال حرکت هستند و هر لحظه موقعیت آنها تغییر می‌کند را نیز به راحتی شمارش کند.

منبع: ایستنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها