سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد

چرا آژانس به پیشنهاد ایران درباره سایت مریوان پاسخ نداد؟

حجت الاسلام رئیسی در همایش امنیت پایدار:

وصل‌کردن آب خوردن‌مان به مذاکرات هسته‌ای خطای راهبردی است

دادستان کل کشور گفت: اینکه برخی‌ها می‌گویند آب خوردن ما هم بسته به مذاکرات است، یک خطای راهبردی می‌دانم. اینگونه صحبت کردن کد دادن به دشمن محسوب می‌شود و دشمن نیز از آن سوء استفاده کرده و باعث می‌شود که ما را محتاج مذاکرات بداند.
کد خبر: ۸۰۶۶۱۱
وصل‌کردن آب خوردن‌مان به مذاکرات هسته‌ای خطای راهبردی است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور صبح امروز (چهارشنبه) در همایش سراسری امنیت پایدار که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به مباحث مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: باید ببینیم نگاه جمهوری اسلامی به انسان و زندگی انسان چیست؟ ما باید این نگاه مکتبی را تبیین کنیم.

وی ادامه داد: در نگاه به انسان و شاخصه‌هایی که برای تعالی آن وجود دارد، باید گفت که فصل شاخص انسان ربانی و متعالی در نیل به آرمان‌های الهی است که باید امنیت را در همین راستا برای انسان تعریف کرد.

دادستان کل کشور افزود: در نظام کنونی، شارع مقدس و دوم نیز تنظیم تمامی روابط بر اساس آموزه‌های دینی دو مشخصه‌ای است که وجود دارد.

رئیسی ادامه داد: امنیتی که برای انسان تعریف می‌کنیم در واقع مصونیت‌بخشی به انسان در جامعه از تعرض برای نیل به آرمان‌های مقدس است و راه‌های این مصونیت باید در حوزه نرم‌افزاری به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در بحث تهدیدات نرم‌افزاری ما، مسئله جنگ نرم وجود دارد، تصریح کرد که عده‌ای قصد دارند که به اعتقادات و باورهای ما تعرض کنند و در واقع امنیت در جامعه به همین ایمان، اعتقاد و دلدادگی به خداست.

دادستان کل کشور به مباحث راهبردی امنیت اشاره و تاکید کرد: آل سعود و آل خلیفه امتداد راهبردی دشمن هستند و امتداد راهبردی جمهوری اسلامی به ایستادگی در مقابل نظام سلطه است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه ایمان، باوری امنیت‌بخش است که با ظلم پوشیده نمی‌شود، گفت: هر امنیتی، ایمنی بخش نیست یعنی اگر این امنیت که مدنظر ما است دچار برخی شائبه‌ها شود قطعا ضربه خواهیم کرد و این ظلم به جامعه خواهد بود.

وی افزود: اعتماد به غیر خدا ظلم به نظام و جامعه است و در منظومه جمهوری اسلامی، اعتماد به دشمن جایی ندارد و با آن نیز سازگار نیست.

رئیسی، اجرای عدالت را در مقابل تهدیدات امنیتی مصونیت‌بخش دانست و تاکید کرد: عدالت آفاقی رخ نمی‌دهد جز اینکه عدالت انفسی انجام شود. یعنی انسان‌های عادلی هستند که تنها می‌توانند جامعه را به سوی عدالت سوق دهند.

وی تاکید کرد: رابطه‌ عدالت و امنیت زیربنای مکتب جمهوری اسلامی است و اخلاقیت و سبک زندگی نیز سنگ‌های پایه‌ای عدالت محسوب می‌شوند.

دادستان کل کشور به نقش بسیار مهم عدالت در اجرای امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: مکتب امنیتی جمهوری اسلامی به اجرای یک بسته منحصر می‌شود و به یک موضوع خاص توجه ندارد.

وی گفت: این بسته می‌تواند امنیت پایدار را برای کشور به ارمغان بیاورد که از ارزش ها در فرد، جامعه، نظام و مسئولین شکل می‌گیرد.

رئیسی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم مسئله امنیتی فقط در رابطه با افراد نظامی جامعه است بلکه سیاست و امنیت و اقتصاد نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود به برخی اظهارات اشاره کرد و گفت: اینکه برخی‌ها می‌گویند آب خوردن ما هم بسته به مذاکرات است را یک خطای راهبردی می‌دانم. اینگونه صحبت کردن کد دادن به دشمن محسوب می‌شود و دشمن نیز از آن سوء استفاده خواهد کرد و باعث می‌شود که ما را محتاج مذاکرات بداند. این نگاه در بحث امنیتی می‌تواند یک خطای راهبردی محسوب شود.

رئیسی خاطر نشان کرد: آنچه در مجموعه‌های سیاسی و اقتصادی انجام می‌شود، آنچه در مجموعه‌های قضایی و مبارزه با مفاسد صورت می‌گیرد و آنچه که به رونق اقتصادی و به مسائل فنی مربوط می‌شود تماما در چارچوب امنیت پایدار است.

دادستان کل کشور در پایان تاکید کرد: عمل به مجموعه سیاست‌های رهبری و امام مهمترین راه برون‌رفت از مشکلات امنیتی است و نسخه‌ای که مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند، نسخه بسیار جامعی است که می‌تواند مشکلات امنیتی را حل کند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها