جام جم ورزشی: کارلوس کی‌روش کم‌هزینه‌ترین سرمربی رئال‌ مادرید در دوران ریاست فلورنتینو پرز به شمار می‌آید.
کد خبر: ۸۰۶۱۹۰
کی‌روش کم‌خرج‌ترین مربی رئال‌ مادرید

مربیانی که پرز آنها را در رئال مادرید بر سر کار آورده است، 34 بازیکن تازه‌وارد را به خدمت گرفته‌اند؛ 34 بازیکنی که روی‌ هم رفته 800 میلیون یورو هزینه به همراه داشته‌اند.

در زمان حضور کی‌روش به عنوان سرمربی رئال مادرید کمترین هزینه برای خرید بازیکن در مقایسه با سرمربیان دیگر این تیم شده است. سهم او از این 800 میلیون یورو تنها 35 میلیون یورو است که برای خرید دیوید بکام انگلیسی صورت پذیرفت.

در این بین مانوئل پلگرینی رکورددار است. در زمان او 8 بازیکن به تیم پیوستند که قراردادهایشان به 254 میلیون یورو رسید. قرارداد کریستیانو رونالدو با ارزش 96میلیون یورو بیشترین هزینه را برای باشگاه داشت سپس به ترتیب کاکا با 65، بنزما 35، ژابی آلونسو 30، آلبیول 15، نگردو 5، گرانرو و آربلوآ هر کدام با 4 میلیون یورو در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در فصل 2001 - 2000 ویسنته دل‌بوسکه سرمربی رئال مادرید شد. گران‌ترین بازیکن در زمان حضور وی فیگو بود که به ارزش 61 میلیون یورو به این تیم پیوست. علاوه بر این بازیکن کنسیسائو، ماکلله، مونیتیس و سولاری به این تیم ملحق شدند که قرارداد این پنج بازیکن در مجموع 118 میلیون یورو ارزش داشت.

گرت بیل، گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال به ارزش 91 میلیون یورو در زمان کارلو آنچلوتی به کهکشانی‌ها پیوست. همین موضوع باعث شده است که کارلتو پس از پلگرینی در مکان دوم پرخرج‌ترین مربیان رئال در دوران ریاست پرس قرار بگیرد.

یارامندی و ایسکو به ترتیب با 39 و 30 میلیون یورو، کارواخال و کاسمیرو با 6.5 و 6 میلیون یورو دیگر بازیکنان اضافه شده به رئال کارلتو بودند. 81 میلیون یورو هزینه این شش بازیکن شد که به تک بازیکن گران‌قیمت رئال نمی‌رسد.

به نوشته سایت روزنامه مارکا، پس از کی‌روش، کاماچو کمترین بازیکن را خریده است. 3 بازیکن در زمان حضور وی به رئال پیوستند که مشهورترین آنها مایکل اوون انگلیسی بود.57 میلیون یورو سهم کاماچو از آن 800 میلیون یورو است.

خوزه مورینیو پرتغالی پس از کاماچو قرار دارد اما مورینیو با خرید شش بازیکن تنها 73 میلیون یورو هزینه کرد. دی‌ماریا 25، اوزیل 15، خدیرا 10، پدرو لئون 10، کاروالیو 8 و سرخیو کانالس با 5 یورو این شش بازیکن هستند.

فصل2006 - 2005 زمانی که واندرلی لوکزامبورگو به عنوان سرمربی رئال حضور داشت، سرخیو راموس، روبینیو، باپتیستا، سیسینیو، دیگو و گارسیا به رئال پیوستند که 90.5 میلیون یورو برای این بازیکنان هزینه شد. گران‌ترین بازیکن این دوره سرخیو راموس با 27 میلیون یورو بود.

حال باید دید که در زمان حضور رافائل بنیتس که هفته گذشته به عنوان سرمربی جدید معرفی شد، چه تعداد بازیکن به این تیم می‌پیوندند و چه هزینه‌ای بابت این بازیکنان پرداخت می‌شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها