رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به نظرم فساد در فوتبال ایران وجود ندارد. هیچ کسی نتوانسته مدرک بیاورد که فساد در فوتبال ایران وجود دارد.
کد خبر: ۸۰۵۹۸۷
کفاشیان: فساد در فوتبال وجود ندارد !

علی کفاشیان در پایان مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال گفت: در مجمع درباره همه ابهامات صحبت کردیم و همه مسائل حل شد. فدراسیون گزارش مالی اش را به مجمع داد و ایراد خاصی هم در آن نبود، البته این گزارش مالی تصویب نشده و قرار است در مجمع بعدی در خصوص آن تصمیم گیری شود.

وی افزود: در مجمع امروز دکتر گودرزی وزیر ورزش نیز حضور داشت و این حضور نقطه قوت مجمع امروز بود.

کفاشیان درباره ماجرای تعدد سفرهای خارج از کشورش نیز گفت: امروز صبح چند تا از دوستانم تماس گرفتند و از من سوال کردند اکنون ایران هستم؟ و حتی به شوخی گفتند ویزای ایران را گرفته ام؟!

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: وقتی بحث سفرهای من مطرح شد نگران شدم و گذرنامه ام را نگاه کردم. ورود و خروج من از کشور 40 بار بوده که همه آن ها سفرهای کاری بوده و هزینه آنها را نیز ای اف سی و فیفا پرداخت کرده است؛ البته مطمئن هستم نمایندگان محترم مجلس بر اساس مستنداتی این موضوع را منتشر کردند که من آماده پاسخگویی و روشنگری در این زمینه هستم البته من فکر می کنم عزیزانی که تعداد سفرهای مرا محاسبه کردند مسافرت های داخلی را نیز به حساب آوردند اما با سفرهای داخلی هم که حساب کردم تعداد مسافرت های خارجی من 188 سفر نشده است. شاید از آسمان هر کشوری که عبور کردیم آن را به عنوان یک سفر خارجی محاسبه کرده اند.

فساد در فوتبال وجود ندارد !

وی در خصوص فساد در فوتبال نیز گفت: به نظرم فساد در فوتبال ایران وجود ندارد. هیچ کسی نتوانسته مدرک بیاورد که فساد در فوتبال ایران وجود دارد. تخلف دیده شده اما فساد ثابت نشده است. تاکنون 60 - 70 گزارش فساد به فدراسیون ارسال شده اما مدرکی که این گزارش ها را ثابت کند وجود ندارد. ضمنا اگر در یک شهر تخلفی انجام شود چه ربطی به فدراسیون دارد؟

رئیس فدراسیون فوتبال درباره فرار مالیاتی 25 میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست، شاید بدهی مالیاتی تمام بازیکنان و مربیان محاسبه شده و به حساب فدراسیون فوتبال نوشته شده است، ما همیشه به موقع مالیات خود و کارکنان فدراسیون را پرداخت کرده ایم و بدهی به اداره مالیات نداریم.

کفاشیان درباره سروش رفیعی و سید جلال حسینی و مشکل خروجی آنها برای همراهی تیم ملی اظهار کرد: با اداره مالیات صحبت کردیم قرار شد به حسینی اجازه بدهند تا از کشور خارج شود. رفیعی هم قرار شد برود نظام وظیفه، البته اینها دیروز اتفاق افتاد و ممکن است طی یک روز تغییراتی رخ نداده باشد اما ما تلاش خود را می کنیم.

وی در خصوص استعفای برخی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال امید به علت دستمزد پایین نیز گفت: ما کادر تیم امید را تعیین کردیم و در اردوی ترکیه نیز قطعا این کادر حضور دارند و به کار خود ادامه می دهند، حالا اگر آنها این قراردادها را قبول ندارند و یا فکر می کنند مبلغ آن پایین است می توانستند قبول نکنند و ما اشخاص دیگری را بکار می گرفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص رسوایی مالی فیفا، استعفای سپ بلاتر و حمایت فدراسیون فوتبال ایران از بلاتر و احتمال بازجویی نهادهای نظارتی بین المللی از او به دلیل حمایت از بلاتر نیز گفت: بلاتر 143 رای در انتخابات اخیر کسب کرد و اگر قرار به این باشد که تمام این 143 عضو مورد بازجویی و محاکمه قرار گیرند امری دور از انتظار است اما من آمادگی این موضوع را دارم و باید به فساد در هر رده و سازمانی رسیدگی شود.

از میزبانی قطر حمایت می کنیم

وی در خصوص احتمال گرفتن میزبانی جام جهانی از کشور قطر نیز گفت: ما از میزبانی قطر حمایت می کنیم و وظیفه ماست که به عنوان یک کشور آسیایی و همسایه از آنها حمایت کنیم؛ قطر کشوری توانمند است و برای میزبانی پول زیادی خرج کرده و استادیوم های مجهزی ساخته است، ضمن اینکه جام جهانی 2022 در آذرماه برگزار می شود و در آن زمان هوای آنجا مناسب است و باید از آنها حمایت کنیم.

کفاشیان در پایان درباره اینکه آیا در انتخابات بعدی فدراسیون باید مجوز داشته باشد گفت: من در این 8 سال بدون نیاز به مجوز در انتخابات شرکت کردم و در دور بعدی هم نیازی به مجوز نیست. (خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها