مشاوره خانواده برای راهنمایی زوج‌های جوان

ما فقط دو هفته عاشق همدیگر بودیم!

جام جم سرا- ۲ سال پیش من و دختر عمویم به عقد همدیگر درآمدیم و اکنون در خدمت سربازی به سر می‌برم. رابطه عاشقانه و احساسات ما فقط همان دو هفته اول بود. او هیچ حسی به من ندارد و کار خودش را انجام می‌دهد. بدون اجازه بیرون می‌رود، انگار نه انگار که شوهر دارد. به خانواده‌ام توجهی نمی‌کند و هنوز در بچگی به سر می‌برد. من ۲۱ ساله‌ام و او ۱۶ ساله. با این حال، دوستش دارم.
کد خبر: ۸۰۵۸۳۲
ما فقط دو هفته عاشق همدیگر بودیم!

پاسخ مشاور: برای آن‌که درک روشن‌تری از وضعیت خود به دست آورید، توجهتان را به چند نکته جلب می‌کنم:


جمع مسائل ازدواج با سربازی

ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی هر فرد است که مسائل و ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد. از طرفی، رفتن به خدمت سربازی نیز یکی از مهم‌ترین مسائل در زندگی آقایان قلمداد می‌شود که آن هم مسلماً مسائل مخصوص به خود را دارد و دارای نکات مثبت و احتمالاً مشکلاتی نیز هست که باید به درستی مدیریت شود؛ اما وقتی این دو رویداد با یکدیگر همراه شود می‌توان انتظار داشت که وضعیت زندگی کمی دشوارتر از حالت عمومی و معمول آن شود و بالطبع، رفع مشکلات آن نیز نیازمند صرف انرژی بیشتری است.


وقتی سن همسر کم است

سن شما و همسرتان برای ازدواج با توجه به متوسط سن ازدواج در جامعه پایین است. همین امر موجب می‌شود تا به گفته خودتان، دور شدن از وابستگی‌ها، کودکی کردن‌ها، دنبال کردن افکار و رفتار ناپخته، لجبازی کردن‌ها و رفتارهایی از این قبیل، دیرتر و با آهنگ کندتری انجام گیرد که خود این عامل، باعث به وجود آمدن مشکلاتی خواهد شد که صبوری زیادی را می‌طلبد. از طرفی دیگر، هر چه همسران کم‌سن‌تر باشند، قدرت سازگاری آن‌ها با مسائل و مشکلات، صبر، تحمل و انعطاف پذیری در آن‌ها پایین‌تر است. همچنین، انتظارات آن‌ها از یکدیگر بیشتر مبتنی بر احساسات است تا مبتنی بر منطق. البته باز هم تاکید می‌کنم که این مسائل به سن شما مربوط بوده و وقوع آن‌ها کاملاً طبیعی است.


همسرتان را از عشق لبریز کنید

بروشنی می‌توان درک کرد که دوری شما از همسرتان (بخصوص وقتی او را دوست دارید)، دلتنگی برای او و خانواده، انتظار از همسرتان که در نبود شما اوضاع خانواده را بخوبی به دست گیرد و مسائلی از این قبیل، شما را تا چه حد آشفته کرده و باعث شده احساس کنید کنترل امور زندگی از دستتان خارج شده است. به همین دلیل نیاز است که شما و همسرتان طی این مدت دوری، همدیگر را از عشق و محبت لبریز کنید؛ طوری که او در نبود شما از عشقتان لبریز باشد و شما در نبود او با اطمینان خاطر و انرژی بالا این دوری را تحمل کنید.
سعی کنید این بار که همسرتان را دیدید، یا با او صحبت کردید، با وجود دلخوری‌های موجود، صمیمیت و علاقه خود را بیش از پیش به او نشان دهید. با این کار طوری او را پایبند به تعهدات و عشق خود خواهید کرد که با علاقه و میل شخصی، در نبودتان، شما را در جریان امور قرار خواهد داد. (پریسا غفوریان - دانشجوی دکترای روانشناسی/ خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
۰
۰
نه شما نه همسرت سن مناسبی واسه ازدواج نداشتید.............
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها